کد خبر : 28102
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 8:19

در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش فلاورجان برگزار شود.

برگزاری همایش کافه روانشناسی عشق وازدواج در فلاورجان

برگزاری همایش کافه روانشناسی عشق وازدواج در فلاورجان
این طرح در راستای طرح کرامت و با همکاری پنج سازمان و انجمن‌های مردم‌نهاد در راستای مبارزه با آسیبهای اجتماعی  برای آموزش‌های پیش از ازدواج برگزارشده است .

کافه روانشناسی عشق و ازدواج کانون مهر بانوان فلاورجان امروز سه‌شنبه (۲۴ مرداد) ساعت ۵ عصر در سالن اجتماعات اداره آموزش‌وپرورش فلاورجان برگزار شود.
همایش کافه روانشناسی عشق وازدواج  همراه با اجرای نمایش(۲۴مرداد ) جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی اصفهان(اندیشه) با همکاری کانون فرهنگی اجتماعی بانوان مهرو اندیشه فلاورجان با حضور سهیلا مهین پور پژوهشگر دکترای تخصصی روانشناسی و محمدحسین قربانی کارشناس ارشد روانشناسی و مدرس کارگاه‌های پیش از ازدواج در سالن اداره آموزش‌وپرورش فلاورجان برگزار کرد.
سهیلا مهین پور پژوهشگر دکترای تخصصی روانشناسی با اشاره به اهداف این طرح گفت:این طرح در راستای طرح کرامت و با همکاری پنج سازمان و انجمن‌های مردم‌نهاد در راستای مبارزه با آسیبهای اجتماعی  برای آموزش‌های پیش از ازدواج برگزارشده است .
سهیلا مهین پور افزایش ازدواج موفق،آموزش‌های پیش از ازدواج به افراد در شرف ازدواج،تحکیم خانواده و افزایش رضایتمندی از زندگی را از اهداف این همایش اعلام کرد و گفت: کوشش این پنج سازمان به کمک انجمن‌های مردم‌نهاد به‌خصوص کانون فرهنگی اجتماعی بانوان مهر و اندیشه فلاورجان برای پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق‌های رسمی و عاطفی و پیشگیری از اعتیاد هست.


مهین پور یکی از دلایل طلاق را نشناختن دلایل ازدواج معرفی کرد و گفت: بیشتر افرادی که ازدواج می‌نمایند هنوز نمی‌داند که به چه دلیل ازدواج‌کرده‌اند و انتظارشان از ازدواج چیست و صحبت‌هایی که در خواستگاری باید بکنند چه مواردی هست.
ایشان در بخش ملاک‌ها و معیارهای ازدواج موفق گفت: هیچ‌گونه پیش‌بینی از ازدواج برای خودشان ندارند و نمی‌دانند که چه افرادی برای ازدواج مناسب نیستند و برخی با افرادی که قول ترک می‌دهند هم ازدواج می‌کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین مشکلات برای دختران زیر ۱۸ سال و برای مردها زیر ۲۳ سال بیشتر پیش خواهد آمد.گفت: اول احساس شخص نوجوان و جوان درگیر می‌شود و دیگر عقل هیچ کاری نمی‌تواند بکند به همین دلیل بسیاری از هشدارها ،علائم خطر و چراغ‌قرمزهای ازدواج را رد می‌کنند و بعدازآن به بن‌بست می‌خورند.
در پایان این متخصصی روانشناسی به دو نوع مخاطب این‌گونه همایش‌ها اشاره کرد و گفت:یک سری والدین می‌بایست در این جوامع سنتی حضورداشته باشند و دیگر مخاطبان خاص خود نوجوانان و جوانان هستند که حداقل سه جلسه می‌بایست مشاوره قبل از ازدواج داشته باشند ولی در شرایط فعلی در سطح جامعه مشاوره‌ها در حین طلاق انجام می‌گیرد که دیگر بنیان خانواده ازهم‌گسیخته و کمتر زوجی هستند که به حالت اولیه بازگردند ولی می باست تلاش کنیم به آغوش جامعه بازگردند و تمرکز خودمان را قبل از ازدواج معطوف نمائیم.
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc