کد خبر : 28591
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1396 - 13:22

کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان فلاورجان

بازرسی و نظارت دامپزشکی فلاورجان بر ذبح شرعی دام در عید قربان/فعالیت ۶ مرکز کشتارثابت و سیار در شهرستان

بازرسی و نظارت دامپزشکی فلاورجان بر ذبح شرعی دام در عید قربان/فعالیت ۶ مرکز کشتارثابت و سیار در شهرستان
ذبح دام باید زیر نظر کارشناسان دامپزشکی و ناظران شرعی صورت گیرد تا از سلامت و صحت موازین شرعی دام کشتار شده اطمینان حاصل شود.
 علیرضاسعادت کارشناس واحدبهداشت خام دامی شهرستان فلاورجان گفت: ۶ مرکز کشتارثابت و سیار در شهرستان ، ۴مرکز تهیه دام در سطح شهر ستان مستقر و آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان در روز عید قربان هستند.
علیرضاسعادت در گفت و گو با خبرنگارنیوزفلاورجان افزود: این گروه ها در قالب پرسنل فنی دامپزشک و کارشناس بهداشتی به همراه ناظران شرعی به کار نظارت و خدمات می پردازند.
وی اظهار کرد: فعالیت های دامپزشکی در ارتقای سلامت در حوزه فرآورده های خام دامی و مبارزه با بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان از نقش قابل اهمیتی برخوردار است.
وی با اشاره به تمهیدات لازم در عید سعید قربان و ضرورت بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی افزود: ذبح دام باید زیر نظر کارشناسان دامپزشکی و ناظران شرعی صورت گیرد تا از سلامت و صحت موازین شرعی دام کشتار شده اطمینان حاصل شود.
کارشناس شبکه دامپزشکی شهرستان فلاورجان به شهروندان توصیه کرد، دام مورد نظر خود را صرفا از مراکز خرید مجاز (میدان دام) و با نظارت کارشناسان دامپزشکی مستقر در میدان دام خرید کنند.
وی ادامه داد: کشتارگاه دام با حضور بازرس بهداشتی و ناظر شرعی از امروز بطور آماده باش کامل در این روز فعال است و توصیه ما به شهروندان این است که تا جایی که می توانند کشتارهای خود را در داخل کشتارگاه انجام دهند.
سعادت خاطر نشان کرد: همشهریان می توانند برای ذبح دام های قربانی خود به محل های تعیین شده مراجعه و یا در صورت ذبح دام به صورت سنتی در منازل نیز به صورت تلفنی با۳۷۴۲۱۰۸۸اداره دامپزشکی شهرستان فلاورجان بابازرسان این شبکه تماس حاصل نمایند. –
جهت اطلاع ازکشتاردرمنازل وکشتار به نیابت از حاجیان مستقردرمکه درسایت کمیته امداداز هفته گذشته درمصلاهای نمازجمعه اطلاع رسانی شده که این کشتارها ونظارتهابه صورت رایگان اجام میشد
نظربه اینکه حاجیان هم می توانستند به نیابت درشهرستان ذبح روزعیدقربان راانجام دهنداین امراستقبال بی سابقه ای داشته است
مدت نگهداری گوشت جهت کنترل وجلوگیری ازبیماریهای تب کنگوبه مدت ۲۴ساعت می باشد که درکمیته امدادشهرستان سردخانه ای مجزابه این امراختصاص داده شده است
 
وی افزود: کشتارگاه مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) فلاورجان درمحل ساختمان این مرکز واقع درفلاورجان خیابان فردوسی روبروی بانک کشاورزی ویژه عید قربان دائر می باشد ،شهروندان گرامی می توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد سفارش قربانی بدهند تابعدازذبح  بین ایتام ونیازمندان توزیع گردد
کمیته امداد شهرستان فلاورجان شهرستان فلاورجان با همکاری اداره دامپزشکی شهرستان و کارشناسان این اداره به منظور قربانی و ذبح گوسفند وبا همکاری یکی از مددجویان خودکفا شده اقدام به تهیه دام نموده وتاکنون حدود ۱۰ راس گوسفند به سفارش خیران  ذبح شده است ،این اقدام زیر نظر ناظر بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان محمد وناظر ذبح شرعی  انجام شده است.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc