کد خبر : 30083
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1396 - 9:59

در مجتمع رفاهی نورگلستان شهر مقدس مشهد

تقدیر از بانوان حافظ قرآن کریم بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای قهدریجان در مشهد مقدس

تقدیر از بانوان حافظ قرآن کریم بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای قهدریجان در  مشهد مقدس
با حضورریاست سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی 14 نفر از برترین بانوان حافظ قرآن کریم مجتمع فرهنگی آیت الله خامنه ای قهدریجان تقدیر شد

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی حجت الاسلام و المسلمین دکتر سیدمهدی خاموشی طی جلسه ای که در مجتمع رفاهی نورگلستان شهر مقدس مشهد در روز پنجشنبه مورخ ۲۰مهر۹۶ از بانوان حافظ قرآن کریم بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه اس قهدریجان تقدیر نمود.
در این جلسه که با حضور ۱۴ نفر از برترین بانوان حافظ قرآن کریم مجتمع فرهنگی آیت الله خامنه ای قهدریجان صورت گرفت ریاست سازمان تبلیغات اسلامی ضمن اعلام رضایت از فعالیت های این بنیاد فرهنگی در شهر قهدریجان و خرسندی پیرامون انجام فرمایش مقام معظم رهبریمبنی بر تربیت حافظان قرآن در سراسر کشور ادامه داد : پیامبر مکرم اسلامی فرمودند زمانی که فتنه ها مانند پاره های شب تار و سیاه به شما حمله ور می شوند، اگر با قرآن محشور باشید قرآن نسخه نجات بخش شما خواهد بود و شما در این زمانه با نتخاب این حرکت توانسته اید به این حدیث جامعه عمل بپوشانید.
وی ادامه داد : باید توجه داشت که مهم تر از حفظ آیات کلام الله مجید، عمل به قرآن و انتشار آن درسبک زندگی است که باید توسط شما بانوان مکرمه مفاهیم آیات قرآن را در زندگی و خانواده جاری شود که در اینصورت مهم ترین کار رارانجام داده اید.
دکتر خاموشی با بهره مندی از اخادیث دیگری حضرت رسول اگرم افزودند : پیامبر اسلام فضیلت قرآن بر سایر کلام ها را مانند برتری خداوند بر مخلوقات می خواند و اگر انسان ها می خواهند سراغ مفاهیم بلند علمی بروند و به گذاره های مطلوب فرهنگی و ارزشی بیابند باید به قرآن مراجعه کنند و این برتری قرآن است که قابل قیاس با کتب دیگر نیست. این احادیث به شما این وعده را می دهد که خوب راهی را انتخاب کرده اید که همان صراط مستقیم و همان نعمت هدایت است.
ایشان در ادامه مبنی بر مراقب در این راه ادامه دادند : باید مراقب باشیم که در این مسیر خداوند با فردی شوخی ندارد چه بسا افرادی هستند که قرآن تلاوت می کنند ولی قرآن آنها را نفرین و لعن می کند پس در مسیر درست و صحبح قرار گرفتن سخت خواهد بود. پس حافظ قرآن باید سعی کند حافظ تمامیت قرآن، معنای قرآن و عمل به قرآن باشد و الگوی قرآنی جامعه شود.
وی ضمن اشاره به شهید بزرگوار محسن حججی بیان کرد مناطقی که شما در آن زندگی می کنید چنین الگوهای بزرگی را پرورش می دهند که انشالله شما هم جزو آنها هستید.
در پایان بانوان حافظ قرآن کریم ضمن اشاره به دغدغه های خود در ادامه انتشار این راه در بین بانوان شهر قهدریجان از مسائل خود در بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای قهدیرجان مواردی بیان نمودند و گزارش فعالیت های خود و این بنیاد را به سمع و نظر ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بیان کردند.
شایان ذکر است این سفر سه روزه به مشهد مقدس هدیه موسسه فرهنگی تسنیم نور به بانوان حافظ کل قرآن کریم بوده است.
لازم بذکراست بنیاد فرهنگی آیت الله خامنه ای قهدریجان از مراکز فرهنگی تحت مدیریت موسسه فرهنگی تسنیم نور می باشد.
منبع :روابط عمومی موسسه فرهنگی تسنیم نور.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc