کد خبر : 30094
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1396 - 8:17

فلاورجان شهرستان شهدای خط شکن میزبان سوگواره استانی تعزیه می شود

فلاورجان شهرستان شهدای خط شکن میزبان سوگواره  استانی تعزیه می شود
 نخستین سوگواره استانی تعزیه در راستای استقبال از کنگره شهدای خط شکن ۱۳۰۰شهید و۳۰سردار سرافرازدر این شهرستان برگزار می شود.

نخستین سوگواره استانی تعزیه در شهرستان فلاورجان در راستای استقبال از کنگره شهدای خط شکن ۱۳۰۰شهید و۳۰سردار سرافراز در این شهرستان برگزار می شود.
آیین سوگواره استانی تعزیه در دهه فاطمیه با حضور گروه های مطرح تعزیه استان از شهرستان های مبارکه، لنجان و خمینی شهر،برخوارومیمه،فلاورجان از ۲۸بهمن ماه لغایت ۳اسفندماه ۹۶ در شهرستان فلاورجان برگزار می شود.
فریدون دهقانی روابط عمومی شورای تعزیه شهرستان هدف از اجرای این سوگواره  را عمق بخشی به فرهنگ ایثار وشهادت، ترویج فرهنگ عاشورایی از طریق نمایش های آیینی و سنتی و احیای امر به معروف و نهی از منکر که ازشاخصه های اصلی قیام عاشوراست و رسالت حضرت زینب(س)، ماندگاری پیام قیام سیدالشهدا(ع) بود.
وی درادامه با بیان اینکه ۶ گروه تعزیه  واساتید تعزیه استان نیز دراین سوگواره شرکت خواهند نمود افزود :در کنار توجه به عزاداری‌ها لازم است به فرهنگ عاشورا و لزوم تبیین آن برای جامعه توجه جدی شود، زیرا کسی که ادعای عشق به سیدالشهدا(ع) را دارد باید درهر لحظه زندگی رفتار و اعمال خود را شبیه آن حضرت کند.
گفتنی است جلسه هماهنگی وبرنامه ریزی سوگواره استانی تعزیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان با حضور سروان جعفر زاده از ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فلاورجان و مسئولین  بسیج هنرمندان استان و شهرستان فلاورجان ورئیس و اعضای شورای تعزیه شهرستان  برگزارشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc