کد خبر : 30135
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1396 - 17:03

کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان خبر داد.

۵ آبان/پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در فلاورجان برگزار می‌شود

۵ آبان/پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در فلاورجان  برگزار می‌شود
پنجمین دوره انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی در فلاورجان روز جمعه (5 آبان) از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان برگزار می گردد.

یداله یوسفی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان با اشاره به دستور العمل ابلاغی برای برگزاری انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان گفت:بر اساس دستور العمل ابلاغی از سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مد ظله العالی بر ساماندهی هیئت های مذهبی پنجمین دوره انتخابات این هیئت ها روز جمعه (۵ آبان) از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان برگزار می گردد.

به گزارش خبرنگار نیوز فلاورجان ، یداله یوسفی کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان گفت:بر اساس دستور العمل ابلاغی از سازمان تبلیغات اسلامی کل کشور و تاکید رهبر معظم انقلاب بر ساماندهی هیئت های مذهبی پنجمین دوره انتخابات این هیئت ها روز جمعه (۸ آبان) از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فلاورجان برگزار می گردد.
وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان های بالای ۵۰ تا ۱۵۰ هیئت می بایست ۷ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علل بدل انتخاب نمایند.افزود :این انتخابات با حضور مسئولین هیئات مذهبی دارای مجوز از اداره تبلیغات برگزار می شود و شخص مسئول هیئت یا فردی که کتبا از طرف مسئول معرفی گردد و حق شرکت در انتخابات را دارد.
وی درادامه افزود :دوره فعالیت این شورا برای ۴ سال مشخص شده است وپس از مشخص شدن نتایج انتخابات هیئت مدیره داخلی تشکیل و رئیس برای مجمع شورای هیات استان مشخص میگردد و در استان نماینده استان مشخص می گردد برای شورای عالی هیئات مذهبی کشور. و عمده فعالیت بحث ساماندهی هیئات مذهبی ،حمایت و هدایت و رسیدگی به اختلافات فی مابین هیئات مذهبی و تعامل با دستگاه ها برای پیشبرد فعالیت های هیئات مذهبی می باشد.
یداله یوسفی در ادامه با بان اینکه ثبت هیئات مذهبی فقط در اداره تبلیغات اسلامی انجام می گردد و هیچ اداره دیگری اجازه صدور مجوز هیئت مذهبی را ندارد.افزود :بر همین اساس شورای هیئات یک تشکل غیر دولتی و مردمی است که با نظارت اداره تبلیغات اسلامی فعالیت می کنند.و از کلییه مسئولین هیئات مذهبی شهرستان که در این انتخابات شرکت نمایند.دعوت میگردد
وی گفت :وظایف این شورا هدایت و پیگیری در بحث فعالیت های نوین در مراسم عزاداری ،جلوگیری از ورود بدعت ها و خرافات در عزاداری ،فعالیت هیئات ها در طرح های عام المنفعه ،خیریه ها،صندوق های قرض الحسنه ،ساخت مدارس و مساجد می باشد.
یداله یوسفی عمده فعالیت دوره چهارم شورای هیئات را شرکت مستمر در جلسات مشورتی استان ،مشارکت در معرفی پیرغلامان در این چهار سال،حل اختلافات هیئات مذهبی ،برگزاری تجلیل از پیرغلامان شهرستان،برگزاری شورای عالی هیئات مذهبی استان در شهرستان ،شرکت در جلسات شورای فرهنگ عمومی و ارائه راهکار ها برای بهتر برگزاری شدن مراسمات عزاداری بوده است.
لازم به ذکر است در این دوره از بین داوطلبین ثبت نام کننده ۱۴ نفر انتخاب و به استان معرفی شدند تا در روز انتخابات با رای مسئولین هیئات مذهبی در حضورمسئولین شهرستانی و استانی ۷ نفر از آنها برای تشکیل شورای هیئات مذهبی انتخاب گردند.
افراد مسئول هیئت داوطلب باید تحصیلات بالاتر از دیپلم داشته باشند.
اسامی نامزد های داوطلب هیئات مذهبی به شرح ذیل می باشد:
حجت الاسلام روح اله نیکان فرزند عبدالصمد- احمد رضا اکبری حبیب آبادی فرزند حسن – رضا صفاری فرزند براتعلی- سید مرتضی میر افضلی فرزند سید باقر- سعید کیانی فرزند قدیر -– حسین حشمت قهدریجانی فرزند شکراله— -غلامحسین رهنما فرزند عبدالرحیم – مهدی صادقی درچه عابدی فرزند محمد – مسعود رهنما فلاورجانی فرزند غلام- مسعود نجفی فرزند غلامحسین- مجتبی رضائی حسین آبادی فرزند حسین – محمد حسن اله دادیان فرزند رحیم – ولی اله عبادی شرودانی فرزند صفر علی –اسدالله حاجی ابوالحسنی فرزند ابوالفتاح.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc