کد خبر : 31636
تاریخ انتشار : شنبه 25 آذر 1396 - 9:21

با موضوع فضای مجازی و سواد زسانه ای

شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان باموضوع کاهش آسیب های فضای مجازی برگزار شد

شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان باموضوع  کاهش آسیب های فضای مجازی برگزار شد
شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست حجه الاسلام محمد قدوسی امام جمعه فلاورجان در فرمانداری برگزارشد.

شصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با موضوع  کاهش آسیب های فضای مجازی و بررسی نقش دستگاه های دولتی  در کاهش این آسیب ها و نیز لزوم آموزش سواد رسانه به ریاست حجه الاسلام محمد قدوسی امام جمعه فلاورجان، پنجشنبه ٢٣ آذرماه ٩۶  در محل فرمانداری شهرستان فلاورجان برگزار شد.
 

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست امام جمعه فلاورجان وباحضور معاون فرماندار ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجه الاسلام جلالی فعال فرهنگی درفضای مجازی  وسایر اعضاء تشکیل شد
حجه الاسلام جلالی یکی ازفعالان فرهنگی در حوزه فضای مجازی به استاندارد سازی استفاده از شبکه های مجازی , فرصت ها و تهدید های فضای مجازی پرداخت  و گفت: در آستانه عصری هستیم که آینده پژوهان آن را پساپست مدرنیسم می نامند و در این زمان ، عناصر فرهنگی باید به رصد بایدها و نباید های این عصر بپردازند تا بتوانند در مقابل سیل تبلیغات دشمنان در قالب فرق ضاله ، عرفان های شخصی و سایر آسیب های این عصر بایستند.

وی افزود : وظیفه ما به عنوان عناصر فرهنگی الهی ترین حاکمیت جهان این است که در مقابله با آسیب هایی که جوانان کشور را تهدید می کند ، برنامه های مدون و راهکارهای مناسب ارائه کنیم .

وی پس از ارائه فهرستی از ویژگی های فضای مجازی ادامه داد : بنابر آمار سازمان ملی بازی های رایانه ای و با استاندارد تعریف شده ی این سازمان ، ۴۵ میلیون نفر گیمر یا بازیباز در کشور وجود دارد .

حجت الاسلام جلالی ضمن اشاره به میزان ارزی که توسط گیمر ها از کشور خارج می شود ، افزود: اصلاح روش استفاده از این فضا نباید با نگاه تحذیر اتفاق بیفتد  ، زیرا قرار گرفتن در این فضا مساله ای اجتناب ناپذیر است .

نوید توکلی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان نیز در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت پرداختن به فضای مجازی و آسیب های آن گفت : می توانیم با برگزاری دروه های آموزشی آشنایی با فضای مجازی و سواد رسانه برای اولیای دانش آموزان توسط ادارات آموزش و پرورش ، آسیب های این فضا را به حداقل برسانیم.

 
گفتنی است در این جلسه احکام اعضای شورای فرهنگ عمومی شامل ۱۷ دستگاه فرهنگی شهرستان فلاورجان و۲ نفر فعال فرهنگی به آنها تقدیم شد.
اعضای این شورا شامل امام جمعه ،فرماندار،رئیس دانشگاه ،آموزش و پرورش،اطلاعات،تربیت بدنی ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی،فرمانده سپاه،نماینده،فرمانده نیروی انتظامی،،شهردار مرکز،اداره میراث فرهنگی،رئیس دادگستری ،نماینده ائمه جماعات،مسئول واحد خبر و دو نفر فعال فرهنگی می باشند.
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc