کد خبر : 31694
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1396 - 20:26

شهرستان فلاورجان:

فرماندار فلاورجان: افزایش ۲۵۰ درصدی مراجعه به مراکز درمان اعتیاد/عامل ۵۲ درصد طلاق ها اعتیاد است

فرماندار فلاورجان: افزایش ۲۵۰ درصدی مراجعه به مراکز درمان اعتیاد/عامل ۵۲ درصد طلاق ها  اعتیاد است
فرماندار شهرستان فلاورجان گفت: به رغم تلاش های انجام شده برای کاهش آسیب های اجتماعی و آمار طلاق در این شهرستان، همچنان عامل 52 درصد طلاق ها در فلاورجان اعتیاد است.

 

مهتدس اصغر هدایت فرماندار فلاورجان در حاشیه جلسه ستاد طرح کرامت کشور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه   طرح کرامت در راستای اجرای سیاست های کلی کاهش آسیب های اجتماعی که به تایید مقام معظم رهبری رسیده در شهرستان فلاورجان و ملایر استان همدان درحال اجرا است  افزود :برنامه ریزی های اجرای این طرح در ۷ مرحله و ۶ گام اجرا  که شش مرحله آن آموزشی و فرهنگی است و یک مرحله آن مقابله است.و ۶۳ مصوبه در جلسات ستاد طرح کرامت مصوب گردیده که ۹۰ درصد آن تا کنون اجرایی شده است .

فرماندار فلاورجان هدف از اجرای این طرح را ایجاد حس مسئولیت در حوزه پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر دانست و گفت : والدین باید مسئولیت عدم ابتلاء فرزند خود را به مواد مخدر بپذیرند و نسبت به آینده فرزندان و جامعه بی تفاوت نباشند.

فرماندار شهرستان فلاورجان هدف اصلی طرح کرامت را کاهش، کنترل و به حداقل رساندن آلودگی مواد مخدر اعلام کرد و افزود: نمی توانیم آرمانی فکر کنیم و انتظار داشته باشیم که با اجرای این طرح اعتیاد به صفر برسد.

هدایت درادامه  میانگین رشد ابتلا به مواد مخدر در استان اصفهان و شهرستان فلاورجان را کمتر از متوسط کشوری و حدود ۳ درصد اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد: اجرای طرح کرامت به پیشگیری و کاهش آمار مبتلایان به مواد مخدر منجر شود.

ایشان در ادامه با تاکید بر نقش رسانه در طرح کرامت  افزود  :با توجه به اینکه اولین و اولویت دارترین آسیب کشور اعتیاد به مواد مخدرمی باشد در این طرح کرامت قرارگاه ها را در بخش ها ، شهرها و روستا های شهرستان فلاورجان با همکاری خود مردم ،روحانیت ،دهیاران ،شوراهای اسلامی و متنفذین محل تشکیل داده و در حال آموزش مردم می باشیم .

 وی در ادامه افزود :در  شهرستان فلاورجان ،عامل ۶۲ درصد طلاق ها  اعتیاد بود که در پی تلاش های انجام شده برای مقابله با اعتیاد و اجرای طرح کرامت آمار طلاق های مربوط به اعتیاد زوجین در این شهرستان در سال جاری به ۵۲ درصد کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در گذشته بنا به دلایلی افراد معتاد برای مراجعه به مراکز درمان اعتیاد انگیزه ای نداشتند، گفت: در پی اقدام های انجام شده، مراجعه معتادان به مراکز درمان اعتیاد در این شهرستان طی ۹ ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۵۰ درصد افزایش یافته است.

فرماندار شهرستان فلاورجان با بیان اینکه بالغ بر ۵۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی و روان گردان در دنیا داریم گفت: هدف تمام این مواد مخدر از بین بردن کانون گرم خانواده ها می باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه اقدامات پژوهشی دانشگاها در این طرح موثر است افزود : هر کاری اگر پایه علمی داشته باشد هم سهل الوصول تر است و هم اجرایی تر و اگر پایان نامه هایی در سطح کارشناسی ارشد و دکترا بخواهد در این زمینه مطالعه و تحقیق نماید حتما از آنها استقبال وحمایت مالی  خواهیم نمود.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc