کد خبر : 31792
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 1:36

رییس شورای احیای زکات استان اصفهان

احیای فریضه زکات موجب برچیده شدن فقر و تهیدستی در کشور می شود.

احیای فریضه زکات موجب برچیده شدن فقر و تهیدستی در کشور می شود.
ستاد احیای زکات برای جمع آوری زکات مردم در هر منطقه تشکیل شده است و هر اندازه زکات از هر منطقه بوسیله آن جمع آوری شد در همان منطقه نیز هزینه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین « غلامحسین رنجبر »روز سه شنبه در جلسه ستاد احیای زکات شهرستان فلاورجان اظهار کرد: در دین اسلام پس از فریضه نماز، زکات از جایگاه بالایی برخوردار است.
رئیس شورای احیای زکات استان اصفهان بااستنادبه  روایتی از حضرت علی (ع) افزود:خداوند در اموال اغنیا حقی برای فقرا قرار داده است و اگر فقیری در جامعه دیده می‌شود به این علت است که اغنیا حق خود در این زمینه را پرداخت نمی‌کنندو در صورتیکه مردم زکات مالشان را پرداخت کنند دیگر فقیر و نیازمند مسلمانی در جامعه پیدا نمی شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای زکات در شهرستانهای مختلف، اظهار کرد: این ستاد برای جمع آوری زکات مردم در هر منطقه تشکیل شده است و هر اندازه زکات از هر منطقه بوسیله آن جمع آوری شد در همان منطقه نیز هزینه می‌شود.

رییس شورای احیای زکات استان اصفهان عنوان کرد: دبیرخانه شورای زکات هر شهرستان در کمیته امداد آن شهرستان قرار دارد که وظیفه انجام هماهنگی های لازم در این زمنیه را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: لازم است مردم علاوه بر پرداخت زکات واجب زکات مستحب را هم پرداخت کنند تا امکان خدمت رسانی بهتر به نیازمندان فراهم شود.

رییس شورای احیای زکات استان اصفهان گفت: در استان اصفهان طرح شجره طیبه نیز اجرا شده که در قالب آن باغداران منطقه  ثمره هر تعداد از درختان خود را که مایل باشند برای کمک به فقرا اختصاص می‌دهند.

وی افزود: برای اینکه این فریضه در جایگاه واقعی قرار گیرد، تلاش جهادگونه از طرف همه مردم و مسوولین ضروری است.
حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه پرداخت زکات و احیای آن امری الهی و مورد تاکید قرآن و روایات است ،گفت: باید زمینه پرداخت زکات اموال مردم فراهم شود.
وی با بیان اینکه بیشترین آیات نورانی قرآن کریم بعد از نماز به زکات اختصاص دارد گفت: عدم توجه به این فریضه، فقر را در جامعه زیاد می کند و احیای آن نیز موجب برچیده شدن فقر و تهیدستی در کشور می شود.
حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه نماز، زکات و ولایت مهمترین زیربناها و پایه های اسلام است گفت: بسیاری از مصادیق زکات از جامعه امروز ما حذف شده است.
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc