کد خبر : 31801
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1396 - 14:20

در راستای اصلاح الگوی تغذیه وطرح کرامت

جشنواره غذای سالم در فلاورجان برگزار شد

جشنواره غذای سالم در فلاورجان برگزار شد
ظهر امروز با باحضورهدایت فرماندار ،موسوی بخشدارمرکزی ورحیمی معاونت آموزش وپرورش شهرستان فلاورجان جشنواره غذای سالم در راستای اصلاح الگوی تغذیه وطرح کرامت باهمکاری دبیرستان خدیجه کبری ودهیاری روستای جوجیل ازشهرستان فلاورجان برگزار شد.

ظهر امروزباحضورهدایت فرماندارفلاورجان ،موسوی بخشدارمرکزی ورحیمی معاونت آموزش وپرورش شهرستان فلاورجان جشنواره غذای سالم  در راستای اصلاح الگوی تغذیه وطرح کرامت باهمکاری دبیرستان خدیجه کبری ودهیاری روستای جوجیل ازشهرستان فلاورجان  برگزار شد.

لطفی مدیر دبیرستان خدیجه کبری  ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره‌ها گفت: برگزاری این جشنواره ها و آشنا نمودن دانش‌آموزان با هنر آشپزی و نحوه استفاده صحیح از مواد غذایی سالم کمک زیادی به ایجاد جامعه‌ای سالم و با نشاط می‌کند.

وی گفت: برگزاری این جشنواره با توجه به افزایش مصرف فست فودها و غذاهای ناسالم که عامل اصلی انواع بیماری‌هاست، می‌تواند گامی موثر درراستای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان به سمت مصرف غذاهای سالم و اصلاح عادات نامناسب غذایی باشد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ استفاده از غذای سالم و کاهش مصرف غذاهای فست فودی در میان دانش‌آموزان عنوان کرد و گفت: این جشنواره پرشور و بانشاط ترویج تغذیه سالم و اسلامی با محوریت غذاهای سنتی و محلی، ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان در خصوص خواص غذا‌های محلی و ترویج فرهنگ استفاده از این غذاها به جای فست فودها و تقویت فرهنگ خود مراقبتی است.

لازم به ذکر است  این جشنواره که با استقبال گرم خانواده ها روبرو شده بود که با بیش از ۶۰ نوع غذا و دسر از جمله انواع آش، چلو مرغ، سبزی‌پلو، لوبیا‌پلو، انواع دسرها و سالاد، کوکو، ته‌چین، خورشت، انواع کباب، استامبولی،  انواع کوفته برنجی، انواع نان، انواع صبحانه و غیره برپا شده بود که در پایان پس از تست تمامی غذاها توسط هیئت داوران  به افراد برتر جوایزی را اهدا کردند.

۲


 
 .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc