کد خبر : 31926
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1396 - 10:01

جهت ترغیب در امر سوادآموزی

همایش هفته سوادآموزی درآموزش و پرورش منطقه پیربکران برگزار شد

همایش هفته سوادآموزی درآموزش و پرورش منطقه پیربکران برگزار شد
امام جمعه پیربکران در همایش هفته سوادآموزی گفت: یکی از جهادها، جهاد علمی است و آموزش دهندگان در نظر داشته باشند همیشه در حال عبادت هستند چون آموزش فضائل زیادی دارد.

همایش ویژه هفته سوادآموزی در سالن اجتماعات معلم آموزش و پرورش منطقه پیربکران برگزار شد.
مجتبی سهرابی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه پیربکران در آغاز همایش ضمن تشکر از حضور اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی در همایش، به نقش سواد در توسعه کشور و دانایی اشاره کرد. وی به بیان عملکرد حوزه سوادآموزی در زمینه های طرح کمیساری، فعالیت های مرکز یادگیری محلی، طرح خواندن با خانواده و … پرداخت و هدف از اجرای چنین فعالیت هایی را توسعه دانش و دانایی شهروندان منطقه جهت ایجاد بستر لازم برای دانایی افراد و کسانی که فرصت آموختن سواد را از دست دادند، معرفی کرد. وی شاخص ترین کار این حوزه را شناسایی افراد کم سواد و بیسواد جهت آموختن سواد اعلام کرد.

در ادامه حجت الاسلام کیانی امام جمعه شهر پیربکران ضمن تبریک هفته سوادآموزی گفت: کتاب قرآن سرلوحه بعثت پیامبر را تعلیم و تربیت، تذهیب، یادگیری و یاددادن قرار داد. خداوند پیامبری از جنس خود مردم را برانگیخت و به وی جهت گرایش فکر مردم به سوی خدا(خداپرستی) ماموریت داد. سپس به پیامبر امر کرد مردم را از نظر اخلاقی تزکیه کند، رذایل اخلاقی را بزداید و مکارم اخلاقی را جایگزین کند و به آنها خواندن، نوشتن، علم و دانش و حکمت بیاموزد.
زمانی که پیامبر مبعوث شد علم در مهجوریت عده ای خاص بود. در چنین دوره ای پیامبر فرمود: طلب علم بر هر مسلمانی واجب است و سواد و فضیلت، یاددادن، یادگرفتن و آگاهی بخشیدن به دیگران حسنه و نیک است.
وی در پایان صحبت های خود گفت: یکی از جهادها، جهاد علمی است و آموزش دهندگان در نظر داشته باشند همیشه در حال عبادت هستند چون آموزش فضائل زیادی دارد.
در این جلسه با حضور مسئولین شهرستان و بخش پیربکران برگزار شداز مدیران و آموزش دهندگان فعال در امر سوادآموزی تجلیل شد.
گفتنی است در راستای بیانات مقام معظم رهبری، “توسعه پایدار، دانایی، مهارت و کارآفرینی، تولید، اشتغال” شعار سال جاری اداره آموزش و پرورش پیربکران در راستای سوادآموزی بوده است..

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc