کد خبر : 33313
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اسفند 1396 - 17:19

شهرستان شهدای خط شکن

نشت خبری رئیس بنیادشهید وامور ایثار گران شهرستان فلاورجان برگزار شد

دو خطر دفاع مقدس را تهدید می کند؛ یکی تحریف واقعیت های دفاع مقدس و دوم فراموش کردن یاد و خاطره شهدای گرانقدر که ۱۲۰ یادواره در راستای کنگره ملی شهدای خط شکن برگزار و اجلاسیه آن اوایل اردیبهشت ۹۷ برگزار می شود.

حیدر جعفرزاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فلاورجان  در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت  سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید و امورایثارگران که به نام روز شهید مزین شده  اظهار کرد:شهید به معنای آگاه است و در اصل لغوی آن این است که شخصی جان خود را فدای دیگری می‌کند، همان‌طور که تمامی ایثارگران نیز دیگران را بر خود مقدم داشته و این نگاه در طول دوران دفاع مقدس و پس‌ازآن ادامه یافته است.

وی در ادامه افزود: دو خطر دفاع مقدس را تهدید می کند؛ یکی تحریف واقعیت های دفاع مقدس و دوم فراموش کردن یاد و خاطره شهدای گرانقدر که ۱۲۰ یادواره در راستای کنگره ملی شهدای خط شکن برگزار و اجلاسیه آن اوایل اردیبهشت ۹۷ برگزار می شود.
جعفرزاده افزود: در مقابل تهدید دفاع مقدس، تاریخ شفاهی ۱۲۷۷ شهید دارای پرونده در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فلاورجان را جمع آوری کرده ایم و بیش از ۵۰۰ وصیت نامه احصاء شده است که در بیشتر آنها سفارش به نماز، تقوا و حمایت از ولایت و ائمه اطهار بوده و ۵۰ مصاحبه و ۶۷ هزار اثر در مخزن این بنیاد نگهداری می شود که همه این اسناد در اختیار کنگره ملی شهدای خط شکن با ۱۴۰۰ شهید قرار داده شده است.
وی افزود:تنها دلیل پیروزی در جنگ تحمیلی وحدت فرماندهی و اطاعت از فرمانده بود که تمام فرماندهان خط شکن بودند و در خط مقدم و پیشاپیش رزمندگان حرکت می کردند و به رزمندگان فرمان میدادند که پشت سر ما بیایید و این در حالی بود که فرماندهان دشمن در اتاق می نشستند و به سربازان می گفتند شما بروید، بجنگید که این باعث شکست دشمن شد.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: برای زنده نگه داشتن یاد شهدا، سال گذشته ۵۰ یادواره و امسال ۷۰ یادواره شهید با همکاری سپاه، بسیج و مردم برگزار شده است و در بحث کنگره شهدا که اجلاسیه آن ابتدای اردیبهشت ماه سال ۹۷ برگزار می شود که یاد شهدا همیشه زنده نگه داشته شود.
وی همچنین به وصیت نامه شهید ۱۷ ساله ای اشاره کرد و گفت: این شهید در وصیت نامه اش نوشته بود جسمم را به خاک ،روحم را به خدا و یادم را به شما مردم می سپارم و به سوی جبهه های حق علیه باطل حرکت می کنم.
جعفر زاده افزود: شهرستان فلاورجان دارای پنج خانواده ۳ شهیدی، هشتاوسه خانواره ۲ شهیدی همچنین دو هزار و ۷۰۰ خانواده جانباز از ۵ درصد تا ۷۰ درصد و حدود ۱۸۴ آزاده است.
وی همچنین گفت: تعداد شهدای مدافع حرم را ۱۱ شهید اعلام کرد که ۹شهید غیر از اتباع ،دو شهید مدافع حرم و یک شهید حادثه منا وجود دارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فلاورجان در بخش عمرانی افزود: ۵۹ گلزار در شهرستان وجود دارد از سال ۸۹ تا کنون که ۴۶ گلزار آن ساماندهی شده ۲ گلزار در دست اقدام و ۱۱ عدد دیگر در سال آینده ساماندهی می شود که از بین آنها ۵ گلزار شهدای مدافع حرم که یکی در دانشگاه آزاد دخترانه فلاورجان و دیگری در پارک میثم فلاورجان، شهر ایمانشهر مقابل پلیس راه اصفهان، و در نهایت پیربکران و قهدریجان است.
جعفرزاده به ۶۳ فرزند شهید که پس از شهادت پدر متولد شده اند، اشاره کرد و گفت: احساس وظیفه در این شرایط وعمل به آن سخت است و اوج از خود گذشتی و عدم دلبستگی به دنیا را نشان می دهد و در کل شهدای متاهل ۳۱۷ شهید و تعداد شهدای مجرد ۹۵۷ نفر بوده که نشان می دهد ۷۱ درصد از شهدا مجرد بودند فراغ بال داشتند و همچنین فراموش نشود که در بین متاهلین شهیدانی وجود دارد که از یک تا پنج فرزند هم داشتند وبه جنگ رفتند و شهید شدند.
وی افزود: طرح سپاس و طرح پایش سلامت در شهرستان در حال اجراست که طرح سپاس دیدار با خانواده های شهدا با همکاری فرمانداری، شهرداران ،بخشداران، روسای ادارات و سپاه و طرح پایش سلامت در این شهرستان که هر دوماه یکبار هر خانواده از لحاظ پزشکی و سلامت سرکشی میشود.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فلاورجان در بخش اشتغال افزود: از لحاظ اشتغال دولت مقداری از سهمیه اشتغال را به فرزندان شهدا اختصاص داده است که با احراز شرایط مدارک به کار گیری خواهند شد و در شهرستان فلاورجان بالغ بر ۱۰۰۰ نفر از آنها بکارگیری شده اندکه ۲۶۵ نفر بیکار هنوز هم هستند که شامل ۱۹ فرزند شهید، ۴ فرزند جانباز بالای ۷۰ درصد، ۴۸ فرزند جانباز بالای ۵۰ درصد، ۱۱ برادر و خواهر شهید دارای مدرک دیپلم، ۱۶۹ نفر فرزند بین ۲۵ تا ۴۹ درصد و ۱۴ نفر فرزند زیر ۲۵ درصد وجود دارند.
وی همچنین افزود: ۶ نفر در کارورزی مشغول هستیم که به مدت ۲۴ ماه باید آموزش ببینند و مقداری کمک هزینه از طرف بنیاد به آنها پرداخت می شود همینطور ۴۵ نفر مشاوره شغلی مشغول می باشند و وام به افرادی که دیپلم و زیر دیپلم دارند تا سقف ۳۰ میلیون تومان پرداخت می شود که این افراد تا ۵ سال بیمه رایگان دریافت خواهند کرد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فلاورجان در بخش فرهنگی افزود: طبق پیام ۱۰ ماده ای امام خمینی (ره) در بخش های پژوهشی، علمی و تحصیلات خدمات قابل ملاحظه ای داشته ایم و تاکنون بیش از ۶۷ هزار سند و اثر از شهدا جمع آوری کرده ایم و در مخزن بنیاد نگهدار می شود که در اختیار کنگره قرار داده شده است.
جعفرزاده افزود: این شهرستان دارای ۴ مدرسه شاهد است که رتبه های استانی و کشوری هم کسب کرده اند، ایجاد ۸ تشکل که اولین تشکل ادبی توسط بنیاد شهید پایه ریزی شد و دیگر تشکل ها علمی، پژوهشی، قرآن و معارف، تربیت بدنی و اردویی همچنین راه اندازی تیم والیبال نشسته، تمرین های هفته ای فوتسال، سانس رایگان در استخر شهدای فلاورجان و استخر شهرابریشم و بالغ بر ۲۰۰ وصیت نامه برگزیده که از آنها بروشور، کاتالوگ و کتاب تهیه شده است.
جعفرزاده افزود: در بحث قرآن ۳ حسینیه شهدا در محله حسن آباد شهر ابریشم با نام شهید فتح اله دهخدا،محله جولرستان با نام شهید رضایی و شهر قهدریجان حسینیه سید باقر موسوی که خانواده شهید واقف آنها بودند و مدیریت آن حسینیه هم به عهده خانواده همان شهید است.
وی به دو مرکز فرهنگی اشاره کرد و گفت: مرکز فرهنگی گلزار شهدای فلاورجان و مرکز فرهنگی شهدای قهدریجان جهت برگزاری شبهای احیاء، روز عرفه، دعای کمیل شب های جمعه، دعای ندبه که خادمین آن هم افتخاری انتخاب می شوند.
جعقرزاده به طرح قرائت قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تا کنون ۱۲ هزار ختم قرآن کریم در این حسینیه ها برگزار شده است که هر ۲۴۰ نفر که ثبت نام کرده اند هر کدام دو صفحه و نصفی قرآن هر روز می خوانند.
وی گفت: امسال مسابقه قرآن، نهج البلاغه و نماز برگزار شد که ۲۰۰۰ شرکت کننده حضور یافتند و ۸۲۰ نهج البلاغه در این مسابقه به فروش رفت.
وی افزود: بنیاد شهید، یک تشکل آزادگان و یک هیئت چهارده معصوم واحد خواهران در شهرستان دارد که هر ساله یک همایش کلی و یک همایش سراسری برگزار می نماید .
جعفرزاده افزود:در بخش دانشجویان شاهددر دانشگاه هایآزاد، پیام نور،علمی کاربردی ،رایگان تحصیل می کنند.
وی به کارگروه اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت:این کارگروه توسط بنیاد شهید ،فرماندار وبرخی از مسئولین فعالیت می نماید که گردهمایی ایثارگران در شهرستان فلاورجان رابرگزار نمود که از۱۰۰۰ نفر فرزند جانباز درسال گذشته توسط شهرداری ایمانشهر تجلیل شد.
وی افزود :برای تایید شهادت کمیسیون احراز وجود دارد که مطابق مدارک از طرف ارتش ،نیروی انتظامی ،سپاه و بنیاد شهید می بایست تایید گرددکه در حوزه جانبازان علاوه برآن ، کمیسیون تایید درصد و کمیسیون حالت اشتغال هم می باشد.
گفتنی است: اعتبارات بنیاد شهید بسیار اندک می باشد و بیشترین کار قسمت فرهنگی معطوف است که نیازمند هزینه های زیادی می باشد.
وی افزود ایدآل دیدار با خانواده های شهدا در شهرستان فلاورجان سالی یک بار می باشد که در حال حاضر هر بیست ماه یکبار این دیدار با خانواده های شهدا انجام می گیرد.
یادآور می شود: ۶۱۱ خانواده شهید والدینشان دیگر در قید حیات نیستند و ۳۳۴ خانواده فقط مادر شهید،۸۲ خانواده فقط پدر و ۱۹۵ خانواده پدر و مادر در قید حیات می باشند.
در پایان عابدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فلاورجان افزود: از نویسندگانی که می توانند در زمینه چاپ، نشر، پیاده سازی مصاحبه ها و بصورت افتخاری همکاری نمایند با معاون فرهنگی بنیاد شهید فلاورجان در ارتباط باشند
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc