کد خبر : 34184
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1397 - 16:40

در پی سفر هیاتی به سرپرستی فرماندار فلاورجان

محمودآباد مازندران و فلاورجان اصفهان پل گردشگری می زنند

محمودآباد مازندران و فلاورجان اصفهان پل گردشگری می زنند
این تفاهم نامه در پی سفر هیاتی به سرپرستی فرماندار فلاورجان و بازدید و آشنایی آنان با توانمندی های این شهرستان در بخش های مختلف ، چهارشنبه شب به امضای یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد و اصغر هدایت فرماندار فلاورجان رسید.

 فرمانداران محمودآباد مازندران و فلاورجان اصفهان با امضای تفاهم نامه ای ، همکاری های دو جانبه را در زمینه های مختلف بویژه تبادل گردشگر میان دو شهرستان گسترش می دهند.

این تفاهم نامه در پی سفر هیاتی به سرپرستی فرماندار فلاورجان و بازدید و آشنایی آنان با توانمندی های این شهرستان در بخش های مختلف ، چهارشنبه شب به امضای یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد و اصغر هدایت فرماندار فلاورجان رسید.محمودآباد مازندران
هیات فلاورجانی را علاوه بر اعضای شورای اسلامی و شهردار آن شهر ، تعدادی از مدیران بخش خصوصی همراهی کردند.
فرماندار محمودآباد روز پنجشنبه  گفت که تفاهم نامه همکاری پس از بررسی های میدانی کارشناسان دو شهرستان از توانمندی های یکدیگر و دستیابی به این نتیجه که ظرفیت ها و تجارب دو طرف می تواند مکمل یکدیگر باشد ، به امضا رسیده است.
یوسف پور محور اصلی و مقدماتی همکاری محمودآباد و فلاورجان را موضوع گردشگری دانست و افزود : در مجموع این تفاهم نامه با هدف کمک به رشد ، پیشرفت و توسعه دو شهرستان در تمامی ابعاد اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و علمی بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت های موجود امضا شده است.
وی بستر سازی دو طرف برای برگزاری تورهای گردشگری اعم از تفریحی ، سلامت و پزشکی با کیفیت و قیمت مناسب برای اهالی دو شهرستان ، برگزاری دوره های توانمند سازی حرفه ای جامعه هدف دو شهرستان بویژه جوانان در رشته های مختلف صنایع دستی ، امور هنری و فرهنگی و همچنین مشاغل خانگی برای بانوان را از مفاد تفاهم نامه برشمرد.
فرماندار محمودآباد گفت : بستر سازی برای برگزاری مراسم و آیین های مذهبی مثل محافل قرآنی ، ادبی ، جشنواره ها و سوگواره ها و برنامه های هنری و تفریحی و سرگرمی ، میزهای اقتصادی و سمینارهای فرصت های سرمایه گذاری و دوره های شایسته پروری با حضور اساتید مطرح ملی و استانی هم از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
وی بسترسازی برای همکاری و مشارکت دانشگاههای معتبر و مراکز علمی و پژوهشی دو شهرستان با یکدیگر بویژه در اجرای پروژه های پژوهشی مشترک ، همکاری و مشارکت مدیریت شهری برای انتقال تجربیات و اجرای پروژه های مشترک با اولویت درآمد پایدار شهری ، نامگذاری نمادین یک روز و همچنین خیابانی در دو شهر به نام فلاورجان و محمودآباد و همچنین ایجاد بازارچه های مشترک برای ارایه محصولات و خدمات با کیفیت یکدیگر را از دیگر مفاد این تفاهم نامه معرفی کرد .
** معرفی فلاورجان
شهرستان فلاورجان با پهنه ای حدود ۵۰۰ کیلومتر مربع در هشت کیلومتری جنوب غرب اصفهان واقع است و با جمعیتی در حدود ۳۶۰ هزار نفر دومین شهرستان پرتراکم استان اصفهان به شمار می رود.
این شهرستان به مرکزیت فلاورجان دارای هشت شهر فلاورجان ، پیربکران ، قهدریجان ، کلیشاد و سودرجان ، ابریشم ، ایمانشهر و بهاران است که ۵۶روستا هم دارد .
فلاورجان به خاطر گذر دنباله دار و طولانی زاینده رود از دشت های آن ، از قطب های کشاورزی استان اصفهان است که در زمین های آن محصولاتی چون برنج ، گندم ، سیب زمینی ، پیاز و صیفی و انواع گل های زینتی کشت می شود.
این شهرستان در عین حال به خاطر قدمتش ، دارای جاذبه های گردشگری تاریخی زیادی مانند مسجد جامع فلاورجان ،‌ مسجد جامع اشترجان ، عبادتگاه ساراخاتون ، بقعه پیربکران ، گورستان کهن کلیمیان و دیگر آثار تاریخی است .
** محمود آباد کجاست ؟
محمودآباد از شهرستانی مرکزی مازندران و نزدیک ترین شهر ساحلی استان به پایتخت کشور است . این شهرستان از شمال به دریای خزر ، شرق به فریدونکنار ، غرب به نور و از جنوب به آمل محدود می شود و با توجه به بهره مندی از ویژگی های خاص از جمله در اختیار داشتن باریک ترین پهنای ساحل خزر ، به شهر ویلاها و مراکز تیفریحی بویژه برای نهادهای دولتی و غیردولتی تبدیل شده است .
جمعیت این شهرستان بیش از یکصد هزار نفر برآورد شده است .
ارائه‌ خدمات ‌گردشگری ، ماهیگیری‌ و کشاورزی شغل اصلی ساکنان این شهرستان است . مهم‌ترین محصولات این منطقه را برنج و مرکبات تشکیل می‌دهد . سبدبافی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، سفال ، ظروف و مجسمه های چوبی ، بافتن پارچه ها و دست بافت های سنتی هم از مهم ترین صنایع دستی محمود آباد به شمار می‌آید.
ساحل دریای سرخ رود در محمودآباد یکی از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری مازندران است و با زیبایی تالابی به همین که همه ساله میزبان دهها هزار بال پرنده مهاجر است ، نام تکمیل می شود.
شهرستان محمودآباد تنها شهری در مازندران است که نسبت به وسعت کم خود دارای دانشگاههای بسیاری است و همین وضعیت سبب رونق تحصیل و رفت و آمد دانشجویان به این شهرستان شده است . هم اکنون دانشگاه پیام نور ، دانشگاه نیما، دانشگاه خزر ، دانشگاه کاوش ، دانشگاه پسران محمودآباد (دولتی) ، دانشگاه صنعت نفت (دولتی) ، دانشگاه علمی و کاربردی بیشه کلا و دانشگاه آزاد در محمود آباد فعالیت دارد.
محمود آباد دارای ۲ شهر محمود آباد و سرخرود و ۸۶ روستاست .
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc