کد خبر : 34673
تاریخ انتشار : جمعه 11 خرداد 1397 - 7:37

رئیس کمیته امدادشهرستان فلاورجان :

۱۵۰کودک مبتلا به سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امدادشهرستان فلاورجان می باشند

۱۵۰کودک مبتلا به سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امدادشهرستان فلاورجان می باشند
ضیافت رمضان برپا می شود تا مومنان بر سر خوان پرنعمت الهی، سخاوت، نوع دوستی و کمک به همنوع را تمرین کنند و چه زیباست که در این مهمانی خدا، با کودکانی همسفره شویم که در فقر و تنگناهای اقتصادی به سوءتغذیه مبتلا شده اند

سوء تغذیه نوعی بیماری به شمار می‌آید که به علت مصرف ناکافی یا بیش از اندازه یک یا چند ماده غذایی درکودکان بروز می‌کندبر پایه اعلام سازمان بهداشت جهانی، سوء تغذیه یکی از مهم ترین عامل مرگ و میر کودکان به شمار می‌آید.

اگرچه می توان خوشحال بود که موضوع رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند زیر ۶ سال، از سال ۸۶ با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته امداد امام خمینی(ره) کلید خورده و در قالب طرح هایی همچون ‘همسفره’ توسط کمیته امداد و در راستای تامین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند زیر ۶ سال کشور که سرپرستان آنها توانایی مالی کافی ندارند، اجرا می شود.
طرح هایی که با توزیع ماهانه بسته های غذایی، سایه حمایتی خود را بر سر این کودکان گسترانیده است؛ اما نباید فراموش کرد که این کافی نیست و هر یک از ما سهم خاص خود را به این کودکان مدیون هستیم.
به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان در حال حاضر۱۵۰ کودک به‌ منظور رفع سوء تغذیه در قالب طرح بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال تحت حمایت این نهاد هستند .
حمیدرضا طاهری با بیان اینکه در سال جاری اعتبار تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده دارای سوءتغذیه در شهرستان فلاورجان گفت: سرانه پرداختی به هر کودک ماهیانه به ۷۰ هزار تومان می باشد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان ادامه داد: طرح درمان سوء تغذیه در کودکان زیر ۶ سال، با هدف کمک به سلامت جسمی کودکان محروم در حال اجراست.
وی با بیان اینکه اجرای این طرح از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی این افراد جلوگیری می کند، اظهار داشت: طرح بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال از سوی کمیته امداد برای رفع سوءتغذیه در این قشر و تأمین نیازهای غذایی آن‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه کودکانی که از سوءتغذیه رنج می ‌برند توسط مرکز بهداشت استان و شهرستان ‌ها شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌ شوند، افزود: نیکوکاران می ‌توانند با مراجعه به کمیته امدادشهرستان فلاورجان برای کمک به کودکان زیر پنج سال دچار سوءتغذیه مشارکت کنند تا از این طریق بتوانیم به آن‌ها سلامتی را هدیه بدهیم.
طاهری در مورد نحوه شناسایی این کودکان گفت: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی، کودکان دچار سوء تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر برای آنان تهیه می شود..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc