کد خبر : 36122
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 تیر 1397 - 11:58

سیدناصرموسوی لارگانی:

اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار جهت ایجاداشتغال در روستاها/سختگیری بانکها درگرفتن ضامن

اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار جهت ایجاداشتغال در روستاها/سختگیری بانکها درگرفتن ضامن
یک میلیارد و 500 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی جهت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اختصاص یافته است که متقاضیان سرمایه‌گذاری در روستاها برای دریافت وام باسختگیری‌هایی که دربانکها مواجه میشوند از گرفتن وام صرف نظر می کنند.

حجت‌الاسلام سیدناصرموسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان درجلسه  مدیران بانک‌های استان و مدیران بانکی شهرستان فلاورجان که درفرمانداری فلاورجان برگزارشدبااشاره به اینکه سختگیری بانکها جهت ‌پرداخت وام‌های خرد بیشتر از وام‌های کلان می باشد، اظهار داشت: براساس مصوبه بانک مرکزی که به تمام بانکه ابلاغ شده بایدیکنفرضامن برای وام‌های تا ۱۰ میلیون گرفته شود ولی شواهدحاکی ازاین است که نه تنها بانک‌ها یک ضامن را نمی‌پذیرند بلکه دراکثرمواقع ۲ ضامن با کسر حقوق درخواست می‌کنند.

وی درخصوص وام‌های اشتغالزایی در روستاها افزود: با مجوز رهبر انقلاب، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی جهت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اختصاص یافته است که متقاضیان سرمایه‌گذاری در روستاها برای دریافت وام باسختگیری‌هایی که دربانکها مواجه میشوند از گرفتن وام صرف نظر می کنند.

وی با بیان اینکه سخت‌گیری بیش از اندازه، مردم نیازمند را از دریافت وام، منصرف می‌کند، عنوان کرد: متأسفانه بانک‌ها اسناد روستایی را نمی‌پذیرند، درحالیکه مدیران کل بانک‌ها مطرح کرده‌اند هیچ تفاوتی میان این اسناد نیست و تنها ارزش اسناد با یکدیگر تفاوت دارد.

موسوی لارگانی  با اشاره به جلسه‌ای برگزار شده با معاونت روستایی ریاست جمهوری دراین خصوص یادآور شد: در این جلسه معاون روستایی ریاست جمهوری آماری ارائه کرد که مایه تعجب است؛ استان اصفهان از نظر درخواست وام با ۳۹۴ درخواست، بالاترین درخواست وام استغالزایی روستایی را از بانک سینا داشته است که ۱۹ نفر برای دریافت وام مصوب شده بود و در نهایت ۶ فقره وام پرداخت شده است.

وی با اشاره به  اینکه اکثرکارآفرینان روستایی از این وام اطلاع چندانی ندارند، افزود: مزایای این وام به مردم اطلاع رسانی نشده است، این وام با سود ۸ درصد و با یک سال تنفس است که می‌تواند در ایجاد اشتغال پایدار در روستاها بسیار مؤثر باشد.

موسوی لارگانی درپایان  درخصوص  مشکل کشاورزان شهرستان فلاورجان افزود : استاندار اصفهان توصیه کرده که امسال به کشاورزان سختگیری نشود چراکه کشاورزان درآمدی ندارند و به دلیل بدهی، بانک‌ها نباید به آنان فشار بیاورند این درحالیسنت که اکثر کشاورزان  این شهرستان گرفتار وام‌های بانکی معوق می باشند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc