کد خبر : 36142
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 تیر 1397 - 11:38

شهروندخبرنگارگزارش می دهد:

گلایه مندی مردم ازمعضل سگ‌های ولگرد در بخش پیربکران/نبودروشنایی درمسیرهای ارتباطی

گلایه مندی مردم ازمعضل سگ‌های ولگرد در بخش پیربکران/نبودروشنایی درمسیرهای ارتباطی
درخواست عموم شهروندان ازبخشدار،شهردار و شورای محترم شهر پیربکران این است که به این قضیه ورود کنند و به هر نحوی که صلاح می دانند و قانون اجازه می دهد نسبت به جمع آوری این سگها اقدام کنند.

بنا بر گزارشهای مردمی  پرسه سگ‌های ولگردو بی‌صاحب دراماکن عمومی،پارکهاوکوچه پس کوچه‌های شهرهاوروستاهای بخش پیربکران ازتوابع شهرستان فلاورجان آن‌هم وقت و بی‌وقت به یکی از معضلات اجتماعی و ناامنی جهت حضوردراین اماکن وگلایه‌مندی شهروندان تبدیل شده است.

کافی است ساعاتی در شهروروستاهایاحوالی آن حضور یابی، آنگاه شاهد پرسه سگ‌های جدا شده از گله و یا آواره‌ای می‌شوی که طول و عرض خیابان را در جست‌وجوی پیداکردن آشیانه و یا خوردن غذایی طی می‌کنند.

به گفته برخی از اهالی شهرپیربکران ومحله کرافشان از اطراف رودخانه خشک زاینده رود وپل تاریخی بابامحمودکه این روزها محل جولان سگهای ولگرد شده برخی از آنها جثه خیلی بزرگی دارند گاهی به صورت گروهی درمسیررودخانه تردد میکنند!.

جولان تکی و گله ای سگ های ولگرد در برخی محلات شهر تاریخی پیربکران، علاوه بر اینکه موجب ترس کودکان و ناامنی برای بانوان شده، آلودگی های محیطی زیادی را نیز برای ساکنان آن ایجاد کرده است.
یکی دیگراز ساکنان روستاهای اطراف اظهار می داشت صبح زود که جهت مراجعه به شرکت باموتورسیکلت از خانه خارج می شوم با سگهای درشت هیکلی روبرو می شوم که در حال گشت زدن هستند

این درحای است که بخش پیربکران دارای وسعت وپراکندگی زیادی می باشداکثرعبورومرورمردم درروستاهای این بخش باموتورسیکلت انجام میگرددکهوجوداین سگها درمسیرهای جاده ای مشکلات رادوچندان کرده است

طی بررسی انجام شده اکثرمسیرهای ارتباطی دراین بخش در شبهافاقدروشنایی می باشدمثلامسیرسه راهی آبنیل به سمت پیربکران ومسیرهای ارتباطی دیگرروستاها به مرکز شهر بدون روشنایی درمسیرجاده ای می باشد

به گفته مردم، این معضل، شب روز هم ندارد، گاهی چند روز هیچ اثری ازسگ ولگردنیست و گاهی چند روز پشت سر هم در کوچه در حال جولان می باشند ولی بیشتر در ساعات اول صبح و اوایل شب، مشاهده می شوند.
شهروند دیگری هم مدعی بود: چندی قبل سگها را مشاهده کرده که به صورت گروهی در حال تردد در رودخانه خشک زاینده روددر منطقه پیربکران بوده اند.

بطور حتم مردم و بویژه زنان و کودکان هم تقصیری ندارند که باید مدام مواظب باشند تا با این دسته از سگها روبرو نشوند.

درخواست عموم شهروندان ازبخشدار،شهردار و شورای محترم شهر پیربکران این است که به این قضیه ورود کنند و به هر نحوی که صلاح می دانند و قانون اجازه می دهد نسبت به جمع آوری این سگها اقدام کنند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc