کد خبر : 36331
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مرداد 1397 - 15:51

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

مدارس دولتی مجاز به دریافت شهریه نیستند

مدارس دولتی مجاز به دریافت شهریه نیستند
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دریافت هر مبلغی تحت عنوان شهریه درمدارس دولتی مجاز نیست، به غیر از مدارس غیر دولتی به جز وجه کتاب و بیمه دانش‌آموز حق ندارند هزینه‌ای دریافت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در مدارس دولتی اخذ مبلغی تحت عنوان شهریه مجاز نیست، به غیر از مدارس غیر دولتی به جز وجه کتاب و بیمه دانش‌آموز حق ندارند هزینه‌ای دریافت کنند.

دکتر علی‌اکبر کمالی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۸۷۲ هزار دانش‌آموز از ابتدای مهر سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند که از این تعداد ۵۰ هزار دانش‌آموز وارد پیش‌دبستانی می‌شوند.
وی افزود: اگر پیشرفت در عرصه‌های متعدد می‌خواهیم یا اگر می‌خواهیم آمار آسیب اجتماعی کاهش یابد باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم؛ در جامعه‌ای که تعلیم و تربیت مهم شمرده شود، موفقیتان تضمین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان این که «هم‌گرایی خانه و مدرسه تفکر خلاق، شکوفایی استعدادها» شعار این اداره در سال جدید است، ادامه داد: امروز مدارس نامرئی همچون فضای مجازی به عنوان رقیبان سرسخت مسؤولیت ما را بیشتر کرده است.
۴۰ درصد از مدارس استان نیاز به مرمت و بازسازی دارند
دکترکمالی تصریح کرد: در این شرایط چاره‌ای نداریم به غیر از این کار والدین کنار معلمان قرار بگیرند و دو بال بشوند برای اوج گرفتن فرزندان، باید بین خانه و مدرسه ارتباطی مستمر باشد.
وی با بیان این که معلم، دانش‌آموز و مدرسه سه ضلع برای انجام تعلیم و تربیت هستند، یادآور شد: با توجه به رشد جمعیت دانش‌آموزی و از طرفی قدمت مدارس استان، نیاز به توسعه و مرمت فضای فیزیکی مدارس داریم، از خیرین می‌خواهیم بیش از گذشته در این بخش به ما کمک کنند چرا که ۴۰ درصد از مدارس استان نیاز به مرمت و بازسازی دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: ایجاد روحیه شاداب و بانشاط، اتفاق دیگری است که باید در مدارس دنبال کنیم، دانش‌آموزان بعضاً از افسردگی رنج می‌برند.
انتخاب رشته تجربی از روی چشم و هم‌چشمی
وی اولویت دادن به المپیادها و ایجاد حیاط پویا در مدارس را از دیگر برنامه‌های خود اعلام کرد و ابراز داشت: توصیه کردم تابلوهایی در مدارس نصب و از سوی دانش‌آموزان مطالبی که می‌خواهند آنجا نوشته شود، دانش‌آموز باید بتواند حرف بزند.
دکترکمالی عنوان کرد: دوره ابتدایی از حساس‌ترین دوره‌هاست که بیشترین شخصیت انسان‌ها در این سال‌ها شکل می‌گیرد، نمی‌خواهیم صرفاً دانشمند تربیت کنیم بلکه می‌خواهیم انسان پرورش دهیم.
وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های فنی و مهارتی و تفکر کارآفرینی، اظهار کرد: خانواده‌ها از روی چشم و هم‌چشمی و به دلیل چشم‌انداز خوبی که برای اشتغال در آینده دارد به رشته تجربی روی می‌آورند اما نمی‌دانند رقابت چه اندازه سخت‌تر است.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان کرد: باید همه جوانب این سند رعایت شود، بخشی‌نگری در سال‌های گذشته مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده، ایجاد کلاس ششم و انتقال آن به دوره ابتدایی ما را با کمبود مکان و نیرو روبرو کرد.
چالش دوازدهمی‌ها
کمالی با بیان این که استقرار پایه دوازدهم از چالش‌های ما در آموزش و پرورش است، ابراز داشت: در آخرین سال اجرای نظام ۶، ۳، ۳ قرار داریم و باید پایه دوازدهم ایجاد شود؛ برای نخستین بار هنرستان‌ها سه ساله می‌شوند و این یعنی نیاز به مکانی برای کلاس و تجهیزات.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در رابطه با مسائل پرورش و موضوعات فرهنگی تاکید کرد: امسال چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و در هفته دفاع مقدس و دهه فجر برنامه‌های مرتبط پررنگ‌تر اجرا خواهند شد.
برای حجاب، نماز و جشن چهل سالگی انقلاب برنامه داریم
وی با بیان این که منظور ما از پرورش، تربیت با نگاه به قرآن و روایات است، ادامه داد: در بخش عفاف و حجاب دغدغه و برنامه داریم، نماز را طبق توصیه قرآن پررنگ‌تر از قبل مد نظر داریم و همزمان با زنگ شروع سال، ظهر روز اول مهر نماز جماعت را خواهیم داشت.
دکترکمالی در خصوص انتقادها به بی‌اهمیت در مدارس به موضوعات پرورشی تاکید کرد: موضوع پرورش از آموزش جداشدنی نیست؛ اشتباه از آنجای آغاز بود که یک نفر را به عنوان معلم پرورشی قرار دادیم و بقیه را عنوان آموزش دانستیم، قرار نیست معاون پرورشی حذف شود و از اساس تفکیک این دو موضوع غلط است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: در بخش تربیت بدنی، در هفته دولت تجهیزات و وسایل ورزشی در نظر گرفته شده رونمایی و افتتاح می‌شود.
آموزش و پرورش در تابستان تعطیل نیست
وی یادآور شد: عموم مردم فکر می‌کنند آموزش و پرورش در تابستان‌ها تعطیل است، در صورتی که این طور نیست و برای آغاز سال تحصیلی جدید با آمادگی کامل باید از مدت‌ها قبل آن کار شود.
دکترکمالی عنوان کرد: انتخاب صحیح رشته دانشگاهی از دغدغه دانش‌آموزان سال آخر است و از آنجا که برخی سواستفاده می‌کنند، ۷۰ پایگاه انتخاب رشته تخصصی راه‌اندازی شده که از مشاوران مجرب استفاده می‌کنند، هزینه کمتری گرفته می‌شود.
وی تاکید کرد: آموزش و پرورش نهادی برای سیاسی بازی نیست، کلاس درس عرصه گرایش‌های سیاسی نیست و فرقی نمی‌کند که معلمان از چه گرایش فکری باشند اگر شخصی بخواهد چنین موضوعاتی را مطرح کند برخورد می‌شود.
وی در پاسخ به سؤالی پیرامون دریافت وجه در مدارس گفت: در مدارس دولتی اخذ مبلغی تحت عنوان شهریه مجاز نیست، به غیر از مدارس غیر دولتی به جز وجه کتاب و بیمه دانش‌آموز حق ندارند هزینه‌ای دریافت کنند؛ تیم‌های بازرسی به صورت محسوس و غیرمحسوس فعال شده‌اند و در صورت گزارش‌های مردمی برخورد قانونی اتفاق می‌افتد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان توضیح داد: بعد از شروع تحصیلی والدین توسط رئیس انجمن اولیا و مربیان دعوت شوند و برنامه‌های مدرسه تشریح شود، اگر برنامه‌های مدرسه برای والدین توضیح داده شود حتماً با میل قلبی کمک می‌کنند..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc