کد خبر : 36711
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 9:33

شهرستان فلاورجان

احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها

احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها
نیوز فلاورجان:رئیس شورای رقابت از احتمال افزایش مجدد قیمت خودروها خبر داد.

رضا شیوا با اشاره به اینکه قیمت ها را نباید بی ضابطه افزایش داد، گفت: قرار است هفته آینده در شورای رقابت بحث کنیم و شاید به این جمع بندی برسیم که از بانک مرکزی بخواهیم سبد خودروهایی را که برای آن دستور العمل قیمت ارائه می کنیم میزان تغییرات را در این چند ماه اندازه گیری کنیم و با توجه به درصد تغییرات و فرمول هایی که داریم به قیمت خودروها اضافه می کنیم و این کار، علمی و منطقی است.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه در شرایط کنونی باید نظارت کامل را بر روی همه موارد داشته باشیم، افزود: میزان افزایش تورم بر هر نوع خودروی تولید داخل را به طور جداگانه از بانک مرکزی استعلام می گیریم و متناسب با آن به قیمت خودروها اضافه می کنیم.

وی با اشاره به اینکه وقتی اقتصاد از حالت تعادل خارج می شود فرمول ها هم با حالت عادی متفاوت است، گفت: در فرمول، تورم بخشی را در نظر می گیریم و بهره وری ۲ درصد به نفع مصرف کننده را از آن کسر می کنیم و بهبود کیفیت خودروها را هم در قیمت گذاری در نظر می گیریم اگر کیفیت، بهتر شده باشد ۳ درصد اضافه و اگر بهتر نشده باشد ۳ درصد کم می کنیم.

رئیس شورای رقابت افزود: خودروسازان تولید خود را کم نکردند اما تقاضا افزایش یافته است و برخی مردم به عنوان سرمایه گذاری خودرو می خرند نه مصرف..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc