کد خبر : 37245
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهریور 1397 - 11:48

پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسب فرارسیدن سال تحصیلی جدید

پیام مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسب فرارسیدن سال تحصیلی جدید
علی اکبر کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسب فرارسیدن سال تحصیلی جدید پیامی صادر کرد، متن پیام به این شرح است:

علی اکبر کمالی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان به مناسب فرارسیدن سال تحصیلی جدید پیامی صادر کرد، متن پیام به این شرح است:
به نام خدا

وقتی تو را به نام تو می خوانم سـرشار از تـرنم بـارانـم

دگر بار نبض هستی همگام با نبض مدرسه ها می زند و از سرچشمه مهر، زلال سعادت می تراود و دل سرشارمان را گسترش می دهد. زندگی آگاهانه ، سعی بین ماه و خورشید است ، ماه را در دل تاریکی ها نقطه روشن امید قرار دادن و خورشید را برای آنکه عزیزانمان در برابر نور و برکتش قامت بر افرازند. رسالت کاروان مهر، یکسره این است که تا کنار خداوند ، روبه اوج ، میل حرکت ایجاد کنیم و با دانش و بینش به فتح قله های نیک بختی بپردازیم.

طلوع مهر را امسال در آستانه بیرق های سرخ به سلام ایستاده ایم و در سپهر آواز حماسه سازان عاشورا و دفاع مقدس پروازشان را پر می زنیم تا تاب و ترانه خداگونگی و آزادگی را به ارمغان بگیریم .

در زیر نگاه خیره خورشید این فصل درخشان ، دست بر می افشانیم ، طرحی نو در می اندازیم ، پیشانی شکر بر آستانه احدیت می ساییم و کمر همت می بندیم تا در وجودمان امید را به جای یاس ، شادی را به جای غم ، دانایی را به جای جهل ، نور را به جای تاریکی ، دوستی را به جای دشمنی ، عشق را به جای نفرت ، شور را به جای شر، راستی را به جای دروغ و در یک کلام ، خدا را به جای اهرمن بنشانیم تا به رسالت بزرگ خود عمل کرده باشیم .

با تبریک سال تحصیلی جدید به حضور گرانقدر همه همکاران محترم ، دانش آموزان عزیز و خانواده های بزرگواری که تلاش بی دریغ فرهنگیان عزیز را به تماشا و داوری نشسته اند مواردی را از باب یادآوری و تمنا متذکر می شوم.

فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس دست مایه بی همتای ما برای کار و ابتکار و تلاش فرهنگی است ، انتظار دارم امسال هم مدارس و کلاس های درس ما زیر مجموعه ای از این آموزه های مقدس باشد و همگی سعی کنیم از این رهگذر زمینه های رستگاری نسل آینده ساز را فراهم سازیم .
هر مدرسه باید یک واحد بزرگ تولید نشاط و امید باشد و قرار نیست که برخی تلخکامی های ما بر آینده زندگی فرزندان عزیزمان سایه اندازد ، تا می توانیم فرصت لبخند را از لب های آنها نگیریم و افق روشنی را فرا راه آنها قرار دهیم و زمینه آینده سازی مطلوب را به ایشان هدیه نماییم .
همه چیز را همگان دانند و همه ما در عزمی مشترک در ارتباط با پر جاذبه کردن تحصیل و حضور در مدرسه برای دانش آموزان پیمان ببندیم و علاقه مندی را در فضای مدارس همه گیر کنیم و جلوه های دل انگیز دانایی را به جای کشش های دروغین فرار از درس و مدرسه و یادگیری در وجود آنها نهادینه گردانیم ، در این زمینه تبادل تجربیات موفق بین همکاران ، مدارس و مناطق توصیه می گردد .
امسال را بیش از هر سال دیگر به موسم توجه ویژه به فرهنگیان گرامی و تکریم آنان تبدیل کنیم ، این کـار بـاید از پـایگاه هر مدرسه و از رفتار هر دانش آموز و باور هر یک از خانواده ها شروع شود و در
گستره ی جامعه انتشار یابد، معلم را هم از آن جهت که ذاتا شایسته تکریم است باید گرامی بداریم و هم از آن سو که محور اصلی رسالت های مدرسه محسوب می شود . در همین ارتباط از همکاران اداری مناطق و استان هم انتظار دارم که همه همت خویش را در جهت بزرگداشت مقام معلم در همه ابعاد آن به کار گیرند و از این رهگذر رضایت الهی را تحصیل نمایند .
هر دانش آموز یک آفریده ستوده خداوند است ، یک انسان تمام عیار که خداوند تعالی به اوعزت و کرامت بخشیده است ؛ سپهر مدرسه باید همواره حامل بارانی از ترانه برای دانش آموزان باشد ، احترام به دانش آموز به عنوان یـک واحـد انسانی ، کوشش برای ارائه بهترین و کامل ترین آموزش ها وارزش های تربیتی که حق مسلم آنهاست و سهیم دانستن و شرکت دادن آنها در برنامه هایی که سرنوشت ایشان را تعیین می کند وگفتگو و مشورت با آنان از وظایف ذاتی ما به حساب می آید .
از برکات و نقش شایسته معلمان پیش کسوت هرگز غفلت نکنیم و تکریم آنان را در سرلوحه وظایف خویش قرار دهیم . آنـان هرگز نباید لحظه ای احساس کنند که فراموش شده اند وخدمات عزیز و عظیمشان نادیده گرفته می شود . یادمان نرود که اولین چراغ های دانایی به کوشش آنها روشن شده و شکوفایی همه نسل های پیشین مرهون ایثار و فداکاری های سخاوتمندانه آنهاست .
دستان گرم و پر خیر و برکت خیرین مدرسه ساز و همه افراد و موسسات و نهادهایی که بی نام ونشان و بی مزد و منت به یاری آموزش وپرورش شتافته اند را هرگز رها نکنیم و وجود عزیز همه آنها را آنگونه که سزاوار است تعظیم نماییم و زمینه های دلگرمی آنان را فراهم سازیم .
همه کوشش در مدارس باید معطوف به افزایش بهره وری آموزشی و پرورشی و ارتقاء کیفیت ها و رشد واستاندارد سازی شاخص های نظام تعلیم و تربیت باشد برخی ضعف ها را آنگونه عمده جلوه می دهند که آموزش و پرورش را زمین گیر کنند و فرصت هرگونه تحول وپیشرفت را از مدارس ما سلب کنند ، ما صاحب دستاورد بزرگ تجربه های دوران جنگ تحمیلی و تحریم های فزاینده و همزمان نبوغ و شکوفایی و فرزندان این ملت در آن شرایط سخت و سهمگین بوده ایم قطعا مشکلات آموزش وپرورش هر چه باشد در ابعاد وسیع آن شرایط بحرانی نیست و به همین اعتبار فرصت های ناب بالندگی و رشد را می توان ایجاد کرد .
تربیت دانش آموزان خرد ورز، اهل گفتگو ، آگاه ، دیندار ، ولایت مدار ، وطن دوست ، روشن بین ، متعهد به ایفـای نقـش های اجـتماعی و دارای مهارت های لازم زندگی امروز ، آداب دان ، بزرگوار و فروتن، شاداب و پر نشاط ، منصف و عدالت خواه ؛ آشنای به وظـایف فردی و خانـوادگی و اجتـماعی از رسالت های بزرگ آموزش وپرورش است که سهم مدارس در تحقق آن حائز اهمیت بسیاری است که امیدوارم مدارس و مناطق ما هدف گذاری های موثری در این زمینه داشته باشند .
رویکرد مدیریت آمـوزش وپـرورش اسـتان بر تمرکز و توجه به ظرفیت های علمی ، اخلاقی ، عاطفی ، اجتماعی ، دینی به ویژه در حوزه ایثار و شهادت ، جوانان ، زنـان و استفاده از ظرفیت خانواده ها و توسعه مشارکت اولیا در فعالیـت های مـدارس و تلاش برای همـگرایی اولیا و مربیان ، شناسایی و پرورش استعداد ها و رشد تفکر خلاق دانش آموزان واقع شده است ، شایسته است که در همه مراتب دانایی و مهارت را مقدم بر حافظه پروری و آموزش های سطحی و زود گذر و مدرک گرایی بدانیم و در این جهت برنامه و نقشه راه داشته باشیم .
سالی سرشار از سربلندی و سعادتمندی برای همه عزیزانی که در این سال تحصیلی یاریگر نظام تعلیم وتربیت هستند آرزومندم.

علی اکبر کمالی

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc