کد خبر : 37374
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 مهر 1397 - 10:23

شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای تاسیسات فاضلاب درشهر ابریشم و کلیشاد 

جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای تاسیسات فاضلاب درشهر ابریشم و کلیشاد 
شبکه فاضلاب در شهرستان فلاورجان در سال جاری توانست ردیف بودجه دریافت کند . این در حالیست که تخصیص صدرصدی اعتبارات عمرانی شرایط ویژه ایی را می طلبد.

مهندس حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از پروژه های در حال اجرای فاضلاب شهرهای کلیشاد، قهدریجان، مینادشت و محله اشترجان (۷مهر) در شهرستان فلاورجان  بازدیدکرد

شبکه فاضلاب در شهرستان فلاورجان در سال جاری توانست ردیف بودجه دریافت کند . این در حالیست که تخصیص صدرصدی اعتبارات عمرانی شرایط ویژه ایی را می طلبد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بازدید از اجرای پروژ ه ها ی شبکه جمع آوری شبکه فاضلاب شهرهای کلیشاد،سودرجان ،قهدریجان ،ایمانشهر و اشتر جان گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در اجرا و توسعه تاسیسات فاضلاب با تامین منابع مالی به روشهای مختلف در کشور موفق عمل کرده و در این زمینه پیشرو بوده است.
مهندس حمیدرضا جانباز افزود: شبکه فاضلاب در شهرستان فلاورجان در سال جاری توانست ردیف بودجه دریافت کند . این در حالیست که تخصیص صدرصدی اعتبارات عمرانی شرایط ویژه ایی را می طلبد.
وی با اشاره به دیگر روشهای تامین منابع مالی اجرای پروژهها شبکه فاضلاب در شهرستان فلاورجان گفت: در حال حاضر بودجه های عمرانی به پروژههای با لای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تخصیص می یابد بنابراین برای اینکه اجرای پروژههای بخش فاضلاب در فلاورجان متوقف نشود باید به دیگر روشهای تامین منابع مالی هم پرداخت.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استفاده ازتبصره ۳ در اجرای طرحهای فاضلاب اشاره کرد و اعلام نمود: درست است هم اکنون شرایط اقتصادی مردم مطلوب نیست اما باید با مشارکت از طریق ماده واحده تبصره ۳ از توقف اجرای پروژهها جلوگیری کرد چرا که با توقف اجرای پروژهها در شرایط کنونی جبران آن سخت بنظر می رسد.
مهندس جانباز به سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژهها پرداخت و عنوان کرد: در چند سال اخیر شرکت آبفا استان اصفهان در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی بمنظور اجرای پروژهها بسیار موفق عمل کرده بطوریکه می توان گفت در این زمینه در کشورپیشرو می باشد پس بنظر می رسد باید توان خود را در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای پروژها بخرج دهند.
وی با بیان اینکه تامین آب شرب مردم در استان اصفهان در فصل تابستان با توجه به منابع آبی محدود بسیار دشوار بوده است اعلام کرد:کاهش ذخیره سد زاینده رود در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است بنابراین تامین آب شرب مردم در چنین شرایطی در نیمه اول سال جاری بسیار مشکل بود که خوشبختانه همکاران در صنعت آبفا استان اصفهان در این خصوص موفق عمل کردند که جای تقدیر دارد.
وی در پاسخ به استفاده از پساپ حاصله در شهرستان فلاورجان در این منطقه گفت: مسئوالان امر در نظر گرفتند که بخشی از پساپ تولیدی در هر منطقه ایی در همان محل مورد استفاده قرارگیرد مسلم است که مسئولان در فلاورجان هم می توانند بخشی از پساپ تولیدی را ذخیره و سپس مورد استفاده قرار دهند.
در ادامه مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: با توجه به فراز ونشیبهایی که وجود داشت ما توانستیم بخش اعظمی از مطالبات مردم را پیرامون توسعه طرحهای آب و فاضلاب در این شهرستان اجرا کنیم.که هم اکنون نمونه بارز آن اجرای شبکه فاضلاب در شهرهای کلیشاد ،سودرجان،قهدریجان ایمانشهر می باشد

سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای تاسیسات فاضلاب درشهر ابریشم و کلیشاد 
مهندس هاشم امینی افزود: با پی گیریهای مسئولین امر در استان و کشور بعد از ۱۰ سال اجرای پروژهها فاضلاب در فلاورجان ردیف بودجه به آن تعلق گرفت و ۷.۵ میلیارد تومان در سال جاری به آن تخصیص یافت که تا کنون یک میلیاردتومان آن جذب شده است.
وی گفت: با اینکه فقط توانستیم یک میلیارد تومان از بودجه ۷.۵ میلیاردتومانی را جذب کنیم اما با همین محدودیت منابع مالی اجرای تاسیسات فاضلاب در فلاورجان ادامه دارد.بطوریکه هم اکنون اجرای پروژه فاضلاب شهرهای بهاران ،پیربکران و ایمانشهر ادامه دارد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان به سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای تاسیسات فاضلاب درشهر ابریشم و کلیشاد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: با رایزنی های صورت گرفته مقرر شد بخش خصوصی در اجرای شبکه فاضلاب شهرهای ابریشم و کلیشاد سرمایه گذاری کنند .
مهندس امینی تامین آب شرب مردم را در فصل تابستان بسیار دشوار برشمرد و تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی در فصل تابستان ،تامین آب شرب مردم دشوار بوده اما با این وجود ما این چالش را مهار کردیم.

اگر فرسودگی شبکه آب در شهرستان فلاورجان اصلاح شود می توان گفت ۸۰ درصد کمبود آب در این شهرستان با جلوگیری از پرت آب برطرف شود.
موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان نیز گفت:فلاورجان سومین شهرستان متراکم کشور بحساب می آید که با اینکه چسبید ه به شهر اصفهان هست اما بعضا در برخورداری از شبکه فاضلاب در برخی از مناطق با محدودیت مواجه است .که در این نشست از مسئوالان امر خواسته می شود نهایت مساعدت را در راستای توسعه تاسیسات آبفا در این شهرستان داشته باشند.
وی با توجه به فرسودگی شبکه آب در فلاورجان اعلام کرد: اگر فرسودگی شبکه آب در شهرستان فلاورجان اصلاح شود می توان گفت ۸۰ درصد کمبود آب در این شهرستان با جلوگیری از پرت آب برطرف شود..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc