کد خبر : 37518
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1396 - 18:31

در سالن اجتماعات معلم اداره آموزش و پرورش منطقه پیربکران برگزار شد.

همایش روز جهانی مبارزه با بیسوادی در آموزش و پرورش منطقه پیربکران /تصاویر

همایش روز جهانی مبارزه با بیسوادی در آموزش و پرورش منطقه پیربکران /تصاویر
رئیس اداره آموزش وپرورش پیربکران ازنقش سواد در تغییر رابطه انسان با خود گفت: بزرگترین نقش آموزش و پرورش بالا بردن میزان آگاهی عمومی، علمی و تخصصی افراد است و مهمترین شناختن توسعه ملی شناخت انسان از توانمندی ها و قابلیت های خود، استعدادها و رغبت هاست.
همایش روز جهانی مبارزه با بیسوادی باحضورسهرابی رئیس اداره آموزش وپرورش پیربکران ،برنجی زاده مسئول برگزاری مراکز یادگیری محلی  اداره سوادآموزی استان وبخشدار بخش پیربکران شهرستان وجمعی از مسئولین شهرستان درسالن اجتماعات معلم اداره آموزش وپرورش پیربکران برگزارگردید
سهرابی رئیس اداره آموزش وپرورش پیربکران در همایش روز جهانی مبارزه با بیسوادی که درسالن معلم این اداره ترتیب داده شده بود  به ضرورت و اهمیت سوادآموزی در دنیای امروز و نقش آن بر توسعه جوامع، انسانهاوطبیعت گفت:وی با اشاره به نقش سواددر تغییر رابطه انسان با طبیعت گفت: بهره وری بالا از امکانات نتیجه این تغییرمی باشد. و این بهره وری جهت تسهیل انطباق انسان با محیط برای ایجاد یک زندگی راحت تر می باشد.
سهرابی  در ادامه بیان نقش سواد در تغییر رابطه انسان با انسان گفت: آموزش و پرورش با انتقال مهارت ها و تخصص های لازم برای احراز مشاغل فنّی و تخصصی و کسب درآمد بیشتر به تامین عدالت توزیعی کمک می کند. و آموزش مهارت های زندگی در مدارس از تاکیدات مقام معظم رهبری می باشد. که نقش مرکز یادگیری محلی در این مورد مهم می باشد.
رئیس اداره آموزش وپرورش پیربکران ازنقش سواد در تغییر رابطه انسان با خود گفت: بزرگترین نقش آموزش و پرورش بالا بردن میزان آگاهی عمومی، علمی و تخصصی افراد است و مهمترین شناختن توسعه ملی شناخت انسان از توانمندی ها و قابلیت های خود، استعدادها و رغبت هاست.
وی تعداد جذب افراد بیسواد را ۱۲۰ نفر، تعداد جذب در دوره انتقال را ۱۰۰ نفر و تعداد جذب در دوره تحکیم را ۵۰ نفر و تعداد سوادآموز کمیساری را ۴۰ نفراعلام کرد
درادامه کارشناس مسئول امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت :سوادآموزی عاملی برای بازشدن دریچه جدیدی به زندگی افرادمی باشد.

وی افزود :بحث سواد و درصد افراد باسواد را عامل توسعه و رشد یافتگی یک کشور دانست و نامگذاری روری به نام ۱۷ شهریور را بخاطر اهمیت این موضوع اعلام کردواز افتخارات من هم این است که مربیان سوادآموزی بودم و به افراد بیسواد آموزش می دادم.
درپایان شهبازی کارشناس سنجش سوادآموزی گفت: یونسکو هم بر خواندن و نوشتن تاکید دارد و هم بر یادگیری مهارت هایی از قبیل مهارت زندگی، مهارت شهروندی و مهارت برخورد، هر فردی به این مهارت ها نیاز دارد و امروزه این موضوع در سازمان نهضت سوادآموزی مورد توجه هست.
وی بااشاره به  اینکه  ۸ میلیارد جمعیت در جهان وجود دارد ادامه داد و از این تعداد ۷۵۰ میلیون بیسوادهستند گفت : دو سوم از ۷۵۰ میلیون جمعیت بیسواد دنیا را از خانم ها هستند و طبق آمار یونسکو در آموزش بیسوادان، کشورایران بایک درصد بیشتر از میانگین  جهانی توانسته موفقیت خود را به ثبت برساند و این این نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید به این امر توجه ویژه دارند..

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc