کد خبر : 37565
تاریخ انتشار : جمعه 7 مهر 1396 - 0:22

شهرستان فلاورجان:

گنبد حرم امامزاده محمدبن عبدالله (علیه السلام) لارگان رونمایی شد

گنبد حرم  امامزاده محمدبن عبدالله (علیه السلام) لارگان رونمایی شد
آستان امامزاده محمدبن عبدالله (علیه السلام) در روستای  بوستان  شهرستان فلاورجان واقع شده است

گنبد حرم امامزاده محمدبن عبدالله (علیه السلام) در روستای  بوستان  شهرستان فلاورجان عصر امروز با حضور حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان جحت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان  ونماینده مردم شهرستان فلاورجان اصغر هدایت فرماندار شهرستان فلاورجان  و آزادگی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان و خانواده شهدا واقشار مختلف مردم رونمایی شد.
تلاوت قرآن و اجرای مداحی سالار شهیدان حضرت سید الشهداء (ع) و یاران باوفایش و غبارروبی گلزار شهدا ی بوستان وسخنرانی مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان و سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم شهرستان فلاورجان ورئیس هیئت امناء امامزاده  از دیگر برنامه های این مراسم بود.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان در آئین رونمائی و پرده برداری از گنبد جدید امامزاده محمد بن عبدالله معروف به سید محمد روستای لارگان واقع در شهر بوستان افزودگفت : در کشور هشت هزار و۳۵۱ امامزاده وجود دارد که استان اصفهان با هفتصد و۱۳ امامزاده بعد از استانهای فارس ، مازندران وگیلان در جایگاه چهارم کشور قرار دارد.
حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقیگفت : از این هفتصد و۱۳ امامزاده ، حرم ۵۰۰امامزاده در حال ساخت سازوتکمیل است.
وی به ۴۱ امامزاده و مقبره انوش پیامبر درشهرستان فلاورجان اشاره کرد وگفت: این رقم به منزله ۴۲ستاره درخشان در این شهرستان است که هرچه داریم و خواهیم داشت از برکات وفیوضات وجود این امامزاد گان است چرا که هر کدام از این امامزادگان دارای کرامات وفیوضات خاص خود می باشند وتجلیل امامزاده کمتر ازتجلیل ائمه اطهار نیست.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان اصفهان در ادامه به مجموعه ۳۳۱موقوفه این شهرستان اشاره کرد وافزود: از این رقم ۲۱۰ موقوفه مساجد است.
وی ازپیگیری طرح جامع حرم امامزاده در دستورکارآینده خبر داد و تسریع کرد: تهیه طرح هادی حرم امامزاده باید با الویت حرم امامزاده تطبیق وتهیه شود تا با ساخت وسازوتوسعه مکانهای مذهبی وفرهنگی بتوان زمینه بهره مندی هر چه بیشترنسلهای آینده را بیشتر از پیش فراهم کرد.
وی کمک به امامزادها را یکی از مصادیق ترویج فرهنگ عاشورایی برشمرد و گفت : ازسوی دولت هیج اعتباری برای توسعه طرحهای عمرانی و فرهنگی امامزاده ها تخصیص نشده وتمامی از کمکهای مردمی ونذورات است و نذورات هرامامزاده باید صرف همان امامزاده شود.
در ادامه نماینده شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی  ورئیس هیئت امناء امامزاده مجموع اعتبارات این بقعه را به تفکیک بیان کرد وافزود: اعتبارات این امامزاده در مجموع چهار صد میلیون تومان است.
جحت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی احداث رواق یا رواقهای ورودی به حرم ، زائرسرا و تهیه طرح جامع امامزاده را ازنیاز های ضروری توسعه عمرانی این حرم عنوان کرد.
رئیس هیئت امناء امامزاده  به تنها حسینیه این امامزاده که در دو طبقه هم کف وزیر زمین احداث شده است اشاره کرد وگفت: روستای لارگان شش هزار جمعیت دارد که در ایام خاص همچون ایام عزاداری و سوگواری این جمعیت به ۱۰ هزار نفر افزایش می یابد که یک حسنیه جوابگوی نیاز زائران نیست.


آستان امامزاده محمدبن عبدالله (علیه السلام) در شهرستان فلاورجان، بخش مرکزی، دهستان بوستان، روستای لارگان واقع شده است. مساحت کل بقعه ۳۵۰۰ متر مربع با زیربناء تقریبی ۳۰۰ متر مربع و دارای حسینیه به مساحت ۴۰۰ متر مربع می باشد. این امامزاده به گلزار شهداء و قبرستان عمومی همجواری دارد..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc