کد خبر : 37595
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 مهر 1396 - 13:19

به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام

محفل انس با قرآن ویژه سالمندان در فلاورجان برگزار شد

محفل انس با قرآن ویژه سالمندان در  فلاورجان برگزار شد
امام جمعه فلاورجان:دشمنان انسان غالبا ناپیدا هستند و فضای مجازی مثل تیغ دولبه دشمن انسان شده است و همه را جذب خودش نموده است.

به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت هفته تکریم سالمندان اداره بهزیستی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز جامع توانبخشی سالمندان ترنم محفل انس با قرآن کریم ویژه فرهیختگان (سالمندان) قاری قرآن با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد قدوسی امام جمعه فلاورجان در حوزه علمیه شهر فلاورجان (۱۷ مهر)برگزار نموند.
حجت الاسلام محمد قدوسی امام جمعه فلاورجان پیشکسوتان و قاریان قرآن را قابل احترام خواند و گفت : مردم می بایست به قاریان قرآن احترام بگذارند بدلیل اینکه دستور اسلام سبقت گرفتن در احترام گذاشتن به خصوص به ریش سفیدان و قاریان قرآن می باشد.
امام جمعه فلاورجان افزود:در اسلام بزرگ خاندان بودن خوب است ولی بزگوار بودن در امور واحترام متقابل برای جذب جوانان به کانونهای فرهنگی هنری مساجد اولویت دارد همانطوری که پیامبر مکرم اسلام در سلام کردن از همه پیشی می گرفت.
محمد قدوسی افزود:این محفل طبق روایات برگزار شده که احترام سالمندان و قاریان را بر همه اولویت داده و این جمع هر دو خصوصیت را دارا می باشند.
قدوسی به انواع دشمنان انسان اشاره کرد و گفت دشمنان انسان غالبا ناپیدا هستند و فضای مجازی مثل تیغ دولبه دشمن انسان شده است و همه را جذب خودش نموده است.
وی در ادامه افزود:اگر متوجه شدید که جوانان شما رنگ چهره و طرز پوشش و لباس و مد آنها تغیر کرده است بدانید که دشمن موفق بوده و شرایط گناه را در خانه جوانان هم مهیا نموده است و باید همت کنید آنها را کنترل کنید و به مساجد بیاورید.
وی در پایان گفت:انسان همیشه با دشمن درونی که همان هوای نفس می باشد و دشمن بیرونی که در حال حاضر فضای مجازی است زندگی می کند و اگر دوستانی هستند که در اینگونه فضا ها سود دینی برای شما ندارند آنها را رها کنید بدلیل اینکه حتی اگر قاری قرآن و یا ریش سفید هم باشید شما را به راه کفر رهنمون می شوید.
لازم به ذکر است در این محفل تعدادی از قاریان قرآن به تلاوت آیات قرآن پرداختند.
گفتنی است اداره بهزیستی واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان با اهدای تندیس و کتاب قرآن از تعداد ۵۰ قاری و پیشکسوت وریش سفید شهر فلاورجان تقدیر بعمل آوردند.


 
 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc