کد خبر : 37597
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 مهر 1396 - 8:51

در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان  فلاورجان برگزار شد
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان  با موضوع گزارش فرآیند ساماندهی تعزیه شهرستان در ایام محرم برگزار شد.

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان  با موضوع گزارش فرآیند ساماندهی تعزیه شهرستان در ایام محرم برگزار شد.
شصت و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور هدایت فرماندار شهرستان فلاورجان ، حجت الاسلام والمسلمین قدوسی امام جمعه فلاورجان وسایر مسئولین  در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
 

فرماندار فلاورجان در این جلسه با بیان اینکه   امسال شاهد کمتر شدن آسیب‌های عزاداری در شهرستان بودیم افزود : یکی از دلایل موفقیت در دراین موضوع که  اتفاق افتاده است  همکاری‌ها و تعاملاتی که بین مسئولین هیئت ها و نظم دهندگان این مراسمات با  دستگاه های هماهنگ کننده بوده است .
درادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد قدوسی امام جمعه شهرستان فلاورجان در مذمت دنیاپرستی گفت : اگر امام  حسین علیه السلام و خاندانش ذره ای به دنیا دلبستگی داشتند ، حق برپا نمی شد ، باطل رسوا نمی گشت و واقعه عاشورا اتفاق نمی افتاد.
وی افزود : امام حسین علیه السلام در این خصوص فرمودند : نسبت دنیا به آخرت مانند آن است که کسی انگشت سبابه اش را در دریا فروکند و بردارد. چقدر از آب دریا را برمی دارد؟ این کلام امام  در مذمت دنیا و دنیاپرستی ، باعث ایجاد واقعه ای شد که اکنون پس از گذشت سالها ، همچنان  دلهای آزادگان جهان را به سوی حق رهنمون می شود.
حجت الاسلام والمسلمین قدوسی امام جمعه فلاورجان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بر ساماندهی ایستگاههای صلواتی در سطح شهر و برقراری این ایستگاههای در نزدیک مسجد ویادر داخل مسجد تاکید کرد .
نوید توکلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در  جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ، گزارش آماری تعزیه های برگزار شده را ارائه نمود و گفت :  در ١٧ روز اول محرم  امسال ، ٢٢٧ مجلس تعزیه در شهرستان برگزار شده است که تعداد تماشاگران این مجالس به نهصد دوازده هزار  در کل مجالس می رسد.
وی افزود : امسال با تمهیداتی که توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ، فرمانداری ، نیروی انتظامی و شورای تعزیه اندیشیده شد تعداد شکایات مردمی و نیز مسائل و حواشی این مجالس به حداقل رسیده است.
نوید توکلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان در ادامه این جلسه در مورد استعلام  نامگذاری واحدهای صنفی افزود :با تأکید بر اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به رشد و اعتلای زبان فارسی  با همکاری اتاق اصناف وسایر دستگاهها با توجه به  تعداد مراجعات انجام شده   از خرداد ماه ۹۶  تاکنون ۵۰۷ استعلام انجام گرفته است
گفتنی است در پایان این جلسه  از حمید قاسمی رئیس اتاق اصناف شهرستان فلاورجان  به خاطر اهتمام در پیگیری استعلام اسامی واحدهای صنفی و همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای لوح تقدیر شد .


 
.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc