کد خبر : 37999
تاریخ انتشار : جمعه 26 بهمن 1397 - 10:28

ایجاد تمدن نوین اسلامی با دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها

ایجاد تمدن نوین اسلامی با دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان افزود: یکی از این دستاوردها، فناوری استخراج و تکثیر سلول‌های بنیادی و استفاده از آنها در درمان بسیاری از بیماری‌ها و حتی تولید محصولات بیولوژیک است.

شهلا روزبهانی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: ایران در طول تاریخ، مهد تولید علم و صنعت بوده و سابقه طولانی در پرورش، تربیت بزرگان و نخبگان علمی داشته، دانشمندانی همچون ابن‌سینا، فارابی، زکریای رازی و خوارزمی برخی از نام‌آورانی هستند که این سرزمین به جوامع بشری تقدیم کرده، اما این کشور نخبه‌پرور در دوران قبل از انقلاب دچار عقب‌ماندگی علمی و فناوری شده و این مسئله برای ایرانیان با سابقه فرهنگی و تمدنی بسیار آزاردهنده بوده است.

شکل‌گیری نهضت علمی بعد از انقلاب اسلامی

وی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سایه روشنگری‌های امام خمینی(ره) و رهبری مقتدرانه رهبر معظم انقلاب، برنامه‌ریزی، تلاش مسئولان، همراهی نخبگان و دانشمندان وفادار کشور عزیزمان ایران، نهضت عظیم علمی برپا شد که دستاوردهای آن قله‌های رفیعی را فراروی همگان قرار داد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان با یادآوری بیانات رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در دنیای امروز ملت‌هایی قدرتمند هستند که در زمینه توسعه علم و فناوری پیشتاز هستند. یکی از علوم بنیادی که زمینه‌ساز توسعه کشورها در حوزه‌های فناوری و پزشکی شده، علوم زیستی است که شاخه‌های مختلف علوم زیستی زیربنای بسیاری از تحقیقات و دستاوردهای علمی در جهان شده است.

وی توضیح داد: امیدوارم با روحیه بسیجی، مدیریت‌ جهادی و اعتقاد راسخ به آرمان‌های مقدس نظام اسلامی در دهه‌ پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان افزود: یکی از این دستاوردها، فناوری استخراج و تکثیر سلول‌های بنیادی و استفاده از آنها در درمان بسیاری از بیماری‌ها و حتی تولید محصولات بیولوژیک است.

پیشتازی ایران در علوم نوین

روزبهانی یادآور شد: براساس آخرین آمار منتشر شده در زمینه تولیدات علمی نمایه‌شده در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی، دانشمندان ایرانی توانسته‌اند ایران را در ردیف سوم کشورهای دارای تکنولوژی استخراج سلول‌های بنیادی از ریشه دندان قرار دهند.

وی افزود: سرعت پیشرفت علمی در ایران براساس گزارش محافل علمی و بین‌المللی، ۱۱ برابر سرعت متوسط رشد علم در جهان است و این عدد بیان‌کننده عزم و اراده دانشمندان و فرهیختگان ایرانی برای کم‌کردن فاصله خود نسبت به کشورهای پیشرفته جهان است که قطعاً با تداوم این روند می‌تواند در آینده نه‌چندان دور احیاکننده امپراتوری علمی ایران اسلامی باشد.

ایجاد تمدن اسلامی با مدیریت جهادی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان ابراز امیدواری کرد تا برخلاف کارشکنی‌ها و محدودیت‌هایی که از سوی غرب بر کشور ما وارد می‌شود با روحیه بسیجی، مدیریت جهادی و اعتقاد راسخ به آرمان‌های مقدس نظام اسلامی در دهه پنجم انقلاب شکوهمند اسلامی شاهد دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری‌ها با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی باشیم..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc