کد خبر : 38016
تاریخ انتشار : جمعه 3 اسفند 1397 - 14:11

هفتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان برگزار شد

هفتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان برگزار شد

هفتاد و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان با دو دستور کار برگزار شد که اعضا در خصوص راهکارهای کاهش خشونت از طریق ارتقاء نشاط اجتماعی بحث و تبادل نظر کردند .

نوید توکلی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فلاورجان با ارائه گزارشی درباره هفدهمین دوره ی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن ضمن ابراز امیدواری در خصوص افزایش آمار شرکت کنندگان آزمون قرآنی نسبت به سال های گذشته گفت : هر تعداد قاری یا حافظ قرآن که شکوفا شده و بدرخشند ، قطعا برای برگزار کنندگان این آزمون ها ، ثواب خیر خواهد داشت.

وی افزود: این آزمون در سه گروه امتحانی در قالب ١٨ رشته شامل “حفظ قرآن کریم” با هشت رشته، گروه “مفاهیم و معارف اهل بیت(علیه السلام)” با ٧ رشته و گروه آموزش های الکترونیکی با سه رشته در شهرستان فلاورجان برگزار خواهد شد.

وی تقویت ، وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان و نهادهای قرآنی و سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی را از اهداف این آزمون اعلام کرد .

توکلی همچنین ایجاد انگیزه در میان عموم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت ، استانداردسازی و جهت دهی آموزش‌های قرآنی و شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی را از دیگر اهداف برپایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم برشمرد.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری آزمون ” گروه آموزش‌های الکترونیکی” یکم و دوم اسفند ماه سال جاری می باشد ، افزود : آزمون رشته‌های شفاهی هم یازدهم تا شانزدهم اسفند ماه سال جاری به همت اداره اوقاف و امور خیریه و آزمون شفاهی ویژه دانش‌آموزان در رشته حفظ جزء ٣٠ قرآن کریم از ١٨تا ٢٣ اسفند ماه توسط اداره آموزش و پرورش شهرستان برگزار می‌شود.

توکلی ، یادآور شد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه ، اداره آموزش و پرورش ودستگاه های فرهنگی عضو ستاد اجرایی آزمون برگزار می‌شود.

شایان ذکر است هفتاد و یکمین جلسه ی شورای فرهنگ عمومی شهرستان فلاورجان چهارشنبه یکم اسفندماه در محل فرمانداری شهرستان فلاورجان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین قدوسی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و سایر اعضا برگزار شد . .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc