کد خبر : 38935
تاریخ انتشار : جمعه 17 اسفند 1397 - 6:44

شهردار کلیشاد وسودرجان :جلوه شدن یاد و خاطره شهیدان در شهر با غرس نهال

شهردار کلیشاد وسودرجان :جلوه  شدن یاد  و خاطره  شهیدان در شهر  با غرس نهال

شهردار کلیشاد وسودرجان گفت :مراسم “غرس نهال” به یاد شهدای گرانقدرشهر کلیشادوسودرجان بهانه ای شد تا نام و یاد و خاطره این شهیدان گرانقدر در شهر جلوه کند.

دکتراخگرشهردار در مراسم کاشت نهال درخت مزین به نام شهدا گفت: توجه به حفظ منابع طبیعی و توسعه فضای سبز و سنت حسنه کاشت درخت در فرهنگ ایرانی اسلامی همواره مورد تأکید بوده و ترویج این اقدام ارزشمند، همواره موردتوجه قرارگرفته است.
وی ادامه داد: هفته منابع طبیعی و روز درختکاری فرصتی است تا این سنت حسنه را که از نیاکان ما برجای مانده است به فرزندان خود آموزش دهیم و به رسم میراث داری و امانت داری ، در کاشتن نهال و گسترش زندگی بر این کره خاکی کوشا باشیم چرا که احترام به طبیعت احترام به زندگیست و احترام به زندگی احترام به خالق هستی است. به همین مناسبت در راستای حفظ منابع آب و خاک و توسعه فرهنگ درختکاری، ۱۵ اسفند ماه به نام روز درختکاری و از ۱۵ لغایت ۲۱ اسفندماه نیز به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.
اخگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک پیشاپیش ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا، گفت : سیره عملی و اخلاقی شهیدان همواره الگویی تمام معنا برای همگان می تواند باشد و مراسم “غرس نهال” به یاد شهدای گرانقدرشهر کلیشادوسودرجان بهانه ای شد تا نام و یاد و خاطره این شهیدان گرانقدر در شهر جلوه کند.
وی ادامه داد : مردم ایران با تکیه‌ بر قیام امام حسین (ع) در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی طی جنگ هشت‌ساله با جان و مال خود از اسلام، امام ‌، انقلاب و کشور دفاع کردند. شهدا زندگی ابدی دارند و نقشه راه آیندگان برای رسیدن به سرمنزل مقصود هستند.
اخگر در پایان ضمن گرامیداشت شهید مدافع وطن شهید مهرابی و شهدای شهر گفت: غرس نهال درخت مزین با نام شهدا در آستانه عید نوروز تجلی مردانگی و تشبیه استقامت آن بزرگ مردان و اقدام سبزشان با درخت و نهال ترکیبی بسیار زیبا ساخت از؛ فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت”
.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc