کد خبر : 39903
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 فروردین 1398 - 23:52

مستندی از زندگی امروز جانباز فلاورجانی+ویدئو

مستندی از زندگی امروز جانباز فلاورجانی+ویدئو

قهرمان داستان این عکس محمد کریم کیانی فلاورجانی که برای دفاع از میهن به جبهه رفت. او در عملیات خیبر در منطقه پاسگاه زید بر روی مین رفت و پای چپش را از دست داد. پس از جنگ کیانی به کشاورزی مشغول شد، ‌با گذشت زمان به خاطر وجود ترکش‌ در بدنش کم‌کم دچار ضعف عضلات و درنهایت قطع نخاع شد.

سال‌ها از جنگ تحمیلی می‌گذرد، اما مردانی هستند که هنوز زخم‌های جنگ را بر جسم تحمل می‌کنند.

یکی از تصاویر جنگ تحمیلی که ممکن است بارها دیده باشیم مربوط به عملیات خیبر است؛ عکسی که ما را به چهره رزمنده جوانی خیره می‌کند که پای چپ او قطع شده و دردی در پس سکوت چهره‌اش دیده می‌شود. چشم‌های این جوان مظلومیت را فریاد می‌زند. خستگی و تحمل درد را می‌توان از چهره این رزمنده مجروح فهمید. رزمنده‌ای که ساعت‌ها سینه‌خیز حرکت کرده تا خود را به خاک وطن برساند.

قهرمان داستان این عکس محمد کریم کیانی فلاورجانی در سال ۶۲ زمانی که بیست و یک‌سال بیشتر نداشته  برای دفاع از میهن به جبهه رفت. او در عملیات خیبر در منطقه پاسگاه زید بر روی مین رفت و پای چپش را از دست داد. و همان لحظه شکار دوربین علیرضا جلیلی‌فر؛ یکی از عکاسان جنگ می‌شود.عکسی که خیلی‌ها که دیده‌اند، فکر می‌کنند آن بچه رزمنده وسط میدان مین که گوشت و پوست پایش آویزان و روی زمین افتاده و نگاه مظلومانه‌ای به دوربین دارد، حتما شهید شده است پس از جنگ کیانی به کشاورزی مشغول شد، ‌با گذشت زمان به خاطر وجود ترکش‌ در بدنش کم‌کم دچار ضعف عضلات و درنهایت قطع نخاع شد.

علیرضا جلیلی فر در کنار جانباز کیانی
کیانی هم‌اکنون در  شهر فلاورجان  با همسرش زندگی می‌کند. مشکلات جانبازان تمامی ندارد ولی باوجود تمام سختی‌ها و کاستی‌ها او همچنان به زندگی لبخند می‌زند. «علیرضا جلیلی‌فر» عکاس این صحنه است.

در ادامه کلیپی را از زندگی این جانباز سرفراز می بینیم که روزنامه اصفهان زیبا آن را تهیه کرده است:

 

امروز نیز به مناسبت ولادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) و بزرگداشت روز جانباز در راستای تجلیل و قدردانی از جانباز محمد کریم کیانی، شهردار، ریاست و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونت فرهنگی شهرداری فلاورجان و ریاست بنیاد شهید شهرستان فلاورجان، در دیدار با این دلاور مردغیور هشت سال دفاع مقدس از ایثارگری های این عزیز و همچنین خانواده محترمشان مراتب تقدیر و تشکر را بعمل آوردند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc