کد خبر : 40259
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 فروردین 1398 - 10:24

جوان ترین شهید عملیات بیت المقدس شهیدی ازخطه شهدای خط شکن

جوان ترین شهید عملیات بیت المقدس شهیدی ازخطه شهدای خط شکن

شهید محمد ضیایی سال ۶۱ در حالی که ۱۵ سال بیشتر نداشت در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و هفته جوان یادی می کنیم از جوان ترین شهید عملیات بیت المقدس شهید محمد ضیائی از شهدای گرانقدر شهرستان فلاورجان(خطه شهدای خط شکن )که در زمان شهادتش تنها ۱۵ سال داشت

شهید محمد ضیائی،بیست و پنجم خرداد ۱۳۴۶، درر روستای سهروفیروزان شهرستان فلاورجان چشم به جهان گشود. پدرش عزیزالله، بازنشسته بود و مادرش طاهره نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. شهید محمد ضیائی در خرداد ۱۳۶۱، در خرمشهر بر اثر اصابت گلوله شهید شد. مزار او در گلزار شهدای سهروفیروزان واقع است.

فرازی از زندگینامه شهید محمد ضیائی

شهید محمد ضیایی سال ۴۶ در سهروفیروزان از توابع شهرستان فلاورجان استان اصفهان چشم به دنیا گشود . وی تنها فرزند پدر و مادرش بود و والدین او به غیر از محمد فرزند دیگری نداشتند. شهید تا سوم راهنمایی به مدرسه رفت و چند ماهی هم به حوزه علمیه زرین شهر میرفت و سپس به جبهه های حق علیه باطل رفت . شهید در تظاهرات شرکت میکرد و اعلامیه های حضرت امام (ره) را پخش مینمود . در نمازهای جمعه شرکت فعال داشت و از سفارشهای همیشگی او شرکت در نماز جمعه بود .

شهید محمد ضیایی بسیار متدین و با تقوی بود و علاوه بر شرکت مداوم در نمازهای جماعت و کمک در مساجد و تکایا و مراسم عزاداری همچنین در خدمت به نمازگزاران و عزاداران بسیار کوشا بود. شهید محمد ضیایی سال ۶۱ در حالی که ۱۵ سال بیشتر نداشت در عملیات بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیتنامه شهید محمد ضیایی

با درود و سلام بر امام امت خمینی کبیر این فرزند دلاور اسلام و قران و مبارزی شکست ناپذیر و با درود بر تمامی رزمندگان سلحشور اسلام در سرتاسر جبهه حق علیه باطل و با سلام بر شهیدان راه حق آزادی و سلام و درود به شما ملت غیور و مبارز.

ای ملت مسلمان ایران شما تا حالا این انقلاب را نگه داشته اید و انشااله نگه خواهید داشت . خدای نکرده نکند که وحدت خود را فراموش کنید . نماز جمعه ها شلوغ است آن را شلوغ تر کنید . همیشه یار و غمخوار امام باشید. با ارگانهای انقلابی همکاری کنید. به امید پیروزی تمام مسلمین جهان و بر پا شدن اسلام در تمام جهان والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.

 

 .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc