کد خبر : 40268
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 فروردین 1398 - 8:51

جشنواره درون مدرسه ای خیران مدرسه ساز در دبیرستان شهید زاهدی سهروفیروزان برگزار شد

جشنواره درون مدرسه ای خیران مدرسه ساز در دبیرستان شهید زاهدی سهروفیروزان برگزار شد

رییس آموزش و پرورش پیربکران:شهید بزرگوار رجبعلی زاهدی فردی دلیر، شجاع و دانش دوستی بود که خانه خود را به آموزش و پرورش هدیه کرد و امروز با گذشت سال ها نام شهید زاهدی با عنوان دبیرستان دخترانه شهید زاهدی می درخشد

جشنواره درون مدرسه ای خیران مدرسه ساز در دبیرستان شهید زاهدی در سهرفیروزان (روستای نمونه شاهد کشوری) در بخش پیربکران برگزار شد.

رییس آموزش و پرورش پیربکران روز گذشته در جشنواره درون مدرسه ای خیرساز دبیرستان شهید زاهدی، ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، روستای سهروفیروزان را به عنوان روستای نمونه شاهد کشوری معرفی کرد و افزود: شهید بزرگوار رجبعلی زاهدی فردی دلیر، شجاع و دانش دوستی بود که خانه خود را به آموزش و پرورش هدیه کرد و امروز با گذشت سال ها نام شهید زاهدی با عنوان دبیرستان دخترانه شهید زاهدی می درخشد و ستارگان درخشانی چون دانش آموزان عزیز ادامه دهنده راه شهیدان هستند.

مجتبی سهرابی  در ادامه ضمن خیرمقدم به خانواده شهید زاهدی گفت: این خانه را شهید بزرگوار در راه علم و دانش پایه نهاد. چه سعادتی بزرگتر از این که فضایی آماده شود که در آن دانش آموزان دانش، خواندن و نوشتن را یاد بگیرند.

وی ادامه داد:۲۱ فضای آموزشی از مدارس منطقه پیربکران توسط خیرین مهیا شده است.و از زمان تاسیس دبیرستان شهید زاهدی در سهرفیروزان بیش از ۵۰۰ دانش آموخته و فارغ التحصیل این مدرسه داشته است و این مسیر همچنان ادامه دارد. ضمن این که این مدرسه فارغ التحصیلانی دارد که صاحب اثر، ایده، فعالیت و خدمت در سطح شهرستان، استان و کشور هستند.

رییس آموزش و پرورش پیربکران با بیان اینکه ۷۵۰ نفر دانش آموز در سه دوره تحصیلی در این روستا مشغول به تحصیل هستند عنوان کرد :این جشنواره ضمن تجلیل از خیرین بزرگوار که در راه تعلیم و تربیت دانش آموزان کوشش کردند و فرزندان را یاری کردند، بیان می کند آموزش و پرورش نیازمند کمک خیرین بزرگوار جهت رسیدن به اهداف آموزشی و پرورشی است.

مجتبی سهرابی  در ادامه صحبت های خود کمبود نمازخانه، کتابخانه و سیستم گرمایشی استاندارد را از نیازهای امروز آموزش و پرورش پیربکران عنوان کرد.

وی در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: مسیر موفقیت شما مطالعه کردن است. تاکید دین ما به خواندن است. مطالعه و فکر کردن از رموز موفقیت شما دانش آموزان در امر تحصیل است. شهدا رفتند و امنیت را برای ما گذاشتند و وظیفه یکایک ما است که ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

بعد از صحبت های رئیس اداره و اجرای محفل قرآن جهت یادبود شهید، مامورین نیروی انتظامی حاضر در جلسه و سازمان دانش آموزی مدرسه با اهدای شاخه گل جلوی عکس شهید، به شهید شهید زاهدی ادای احترام کردند.

در این مراسم رئیس بنیاد شهید شهرستان فلاورجان، جمعی از مسئولین بخش پیربکران، جمعی از مسئولین محلی و خانواده شهدای روستای سهروفیروزان حضور داشتند.

گفتنی اس  شهیدرجبعلی زاهدی سهروفیروزانی متولد ۱۰ آبان ۱۳۴۶است وی در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۶۶ در منطقه فاو به فیض شهادت رسید و طبق وصیت شهیدرجبعلی زاهدی ،با فروش خانه مسکونی و زمین کشاورزی اش ، مدرسه شهید زاهدی در روستای تاریخی سهروفیروزان شکل گرفته و امروز محل تحصیل نوجوانان و جوانان این دیار شده است

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc