کد خبر : 40308
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 فروردین 1398 - 19:10

خطر هجوم ملخ‌ها به اصفهان وجود دارد

خطر هجوم ملخ‌ها به اصفهان وجود دارد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حجم ملخ‌های مهاجم به کشور بسیار زیاد است و اگر پیشگیری‌های لازم صورت نگیرد، امکان هجوم ملخ‌ها به استان‌های مرکزی کشور از جمله اصفهان وجود دارد.

حسنعلی رحیمی امروزدر خصوص خطر هجوم ملخ‌ها به مراتع استان اصفهان اظهار کرد: مناطق جنوبی کشور در طی روزهای اخیر مورد هجوم نوعی از ملخ به نام ملخ‌های دریایی شده که مبدأ حرکت آن‌ها از شاخ آفریقا و شبه‌جزیره عربستان است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶ استان جنوبی کشور یعنی خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان درگیر این مشکل شده و اقدامات قهری برای مقابله جدی با آن‌ها در حال انجام است.

وی در ادامه افزود: حجم این هجوم بسیار زیاد است و اگر پیشگیری‌های لازم صورت نگیرد، امکان هجوم ملخ‌ها به استان‌های مرکزی کشور از جمله اصفهان وجود دارد.

رحیمی در خصوص راه‌های مقابله با این ملخ‌ها متذکر شد: تنها راه ممکن، سم‌پاشی است که به صورت هوایی و زمینی انجام می‌شود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین تصریح کرد: نحوه حمله این ملخ‌ها به گونه‌ای است که ابتدا به مراتع هجوم می‌آورند و تا زمانی که غذا در دسترس آن‌ها باشد در محل مذکور باقی مانده و پس از آن به سمت سایر مراتع و مزارع پرواز می‌کنند.

وی تأکید کرد: سازمان جهانی غذا (فائو) پیش‌بینی کرده که به دلیل تغییرات اقلیمی، هجوم ملخ‌ها به ایران در اردیبهشت‌ماه تشدید شود و به همین دلیل، اقدامات پیشگیرانه از فروردین‌ماه برای مقابله با آن‌ها صورت گرفته و در صورتی که این اقدامات با موفقیت همراه شود، ملخ‌ها به اصفهان نخواهند رسید با این حال تمهیدات لازم برای مبارزه با ملخ‌ها در اصفهان هم دیده شده است.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc