کد خبر : 40714
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اردیبهشت 1398 - 18:26

فرسودگی ۳۰ درصد بافت شهرستان فلاورجان

فرسودگی ۳۰ درصد بافت شهرستان فلاورجان

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان فلاورجان گفت: ۳۰ درصد از بافت این شهرستان فرسوده است که می توان برای مقاوم و بهسازی آن از تسهیلات بانکی استفاده کرد.

تیمور بلدی مدیر بنیاد مسکن فلاورجان اظهارداشت: برای ارایه تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی بافت فرسوده در شهرها و روستاهای این شهرستان مشکلی وجود ندارد و از صاحبان مسکن های قدیمی می خواهیم برای دریافت این تسهیلات و نوسازی خانه های خود اقدام کنند.
وی اضافه کرد: در همین ارتباط در سال های اخیر هفت هزار و ۹۹۵ سهمیه به منظور ارائه تسهیلات مقاوم سازی به مسکن شهرستان فلاورجان اختصاص یافته و هفت هزار و ۵۵۳ هزار معرفی نامه نیز برای دریافت تسهیلات به منظور بهسازی و بازسازی مسکن صادر شده است.
مدیر بنیاد مسکن فلاورجان ادامه داد: از این تعداد معرفی نامه، ۶هزار و ۶۹۵ فقره به انعقاد قرارداد منجر و ۶ هزار و ۱۹۲ پایان کار نیز صادر شده است.
وی با بیان اینکه بافت‌ فرسوده از معضلات توسعه مدیریت شهری به شمار می رود، گفت: وجود محله ها و خانه های قدیمی در مرحله نخست خدمات‌ رسانی را با اختلال روبه رو می کند و در گام دوم سبب افزایش خطرات برای ساکنان می شود که این امر در زمان بروز حوادث طبیعی افزایش می یابد.
بلدی مشارکت بیشتر مردم برای دریافت تسهیلات و بهسازی بافت قدیمی و فرسوده را خواستار شد و گفت: بهسازی محیط زندگی ضمن افزایش سلامت و کاهش خطرات ناشی از سوانح، سبب ارایه بهتر انواع خدمات و توسعه زیرساخت های لازم می شود.
وی با اشاره به اهمیت ساخت معابر در بافت شهری و روستایی افزود: ۴۳۴ هزار متر مربع آسفالت ریزی و هشت هزار و ۴۰۰ متر مربع پیاده روسازی در سطح روستاهای شهرستان انجام گرفته است.
مدیر بنیاد مسکن فلاورجان با بیان اینکه بررسی های لازم اجرای طرح هادی در تمامی روستاهای این شهرستان انجام شده، خاطرنشان کرد: برای ۵۶ روستای فلاورجان طرح هادی روستایی تهیه شده و از این تعداد ۴۴ طرح هادی نیز بازنگری شده است.
طرح هادی با هدف ساماندهی معابر و محیط روستایی در سطح کشور انجام می شود و هدف آن زیبا سازی محیط روستاها و افزایش تردد گردشگران داخلی و خارجی به این روستاهاست.
بلدی اظهارداشت: بر همین اساس ۵۸ هزار و ۱۴۰ متر مکعب زیر سازی، ۶۱ هزار و ۷۰۰ متر جدول کشی و ۶۵۰ متر مربع کانال سازی در در قالب طرح هادی در روستاهای شهرستان انجام گرفته است.
وی به اهمیت صدور سندهای مالکیت و سیر مراحل قانونی آن گفت: در سال های اخیر نقشه برداری ۵۳ روستا انجام، ۹ هزار و ۵۵۱ فقره تکمیل پرونده تکمیل، ۱۰ هزار و ۱۰۰ جلد سند تحویل متقاضیان و ۹ هزار و ۳۸۱ فقره پاسخگویی به استعلام های دستگاه های اجرایی انجام شده است.
.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc