کد خبر : 40783
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اردیبهشت 1398 - 18:41

همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در فلاورجان برگزار شد

همایش بزرگداشت روز ملی شوراها در فلاورجان برگزار شد

همایش بزرگداشت روز ملی شوراهادر شهرستان فلاورجان با حضوررئیس کمیسیون شوراهای مجلس برگزار شد.

همایش بزرگداشت روز ملی شوراها با حضور محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور و موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای ،علی ساعدی فرماندار شهرستان فلاورجان ،امام جمعه قهدریجان ، اعضای شوراهای اسلامی شهرهای شهرستان ، شهرداران و جمعی دیگر از مسئولین صبح امروز ۱۲اردیبهشت‌ماه در شهرستان فلاورجان برگزار شد.

شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید ابزار سیاسی شوند

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در این همایش با تبریک روز شوراها  عنوان کرد : اگر قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده وجود نداشت امروز در بسیاری از شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا با مشکلات بسیاری روبرو بودیم.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاح این قانون در مجلس توانست مناسبت‌های نسبی خوبی را ایجاد کند که به همت نمایندگان مجلس این موضوع صورت گرفت.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر در کمیسیون داخلی لایحه‌ای در حال بررسی است که ملزوم آن اصلاح قانون جامع خدمات در شهرها و روستاها است؛ اگر این اتفاق رخ ندهد قطعاً با مشکل روبرو خواهیم شد.

وی بیان کرد: ظرفیت شوراها در قانون باید به نحوی باشد که طبق اصل ۱۰۳ قانون اساسی، فرمانداران و بخشداران موظف خواهند بود در مسیر تصمیم‌گیری شوراها اقدامات مؤثر خود را داشته باشند چراکه بخش عظیمی از ظرفیت برای شوراهای اسلامی است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: لایحه جامع انتخابات مجلس حتماً باید با لایحه جامع خدمات به سرانجام برسد؛ در این صورت در ظرفیت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نگاهی نو ایجاد خواهد شد و خدمات بیشتری را به مردم ارائه خواهند داد.

وی تأکید کرد: امروز استانداری‌ها اهتمام ویژه به فعالیت‌های اجرایی شهرها و روستاها ندارند؛ باید به سمت‌وسویی رفت که در اسرع وقت این مشکلات حل شود؛ کمیسیون شوراهای مجلس در این زمینه گام‌های مؤثری برداشته است.

کولیوند اظهار داشت: باید شورای عالی استان‌ها نیز برای خود ظرفیت به وجود آمده را ایجاد کنند که به مسائل و مشکلات آنان بیشتر پرداخته شود؛ مجلس شورای اسلامی نیز به‌خوبی از این موضوع استقبال خواهد کرد.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی خطاب به شوراهای شهر و روستا بیان کرد: با توجه به مشکلات بسیار در موضوعات مختلف اگر مجلس محلی پیگیری شود بازوی محکمی بر عملکرد نهادهای دولتی و غیردولتی خواهد بود و در این صورت دغدغه‌های مردم برطرف خواهد شد و دیگر این احساس را نخواهند داشت که به فراموشی سپرده‌شده‌اند.

وی در پایان گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نباید ابزار سیاسی شوند؛ شوراها  باید به وظیفه خود عمل کرده تا بیش از گذشته به دستگاه‌های حاکمیتی کمک شود.

فرماندار شهرستان فلاورجان در این مراسم با عرض تبریک روز شوراهای اسلامی عنوان کرد : نهم اردیبهشت سالروز تشکیل شوراها نماد مردم سالاری دینی است که با انتخاب شوراها توسط مردم تصمیم گیری در شهرها وروستاها به مردم واگذار شد

وی در ادامه افزود:با همدلی و هماهنگی که بین مجموعه شوراها با بخشداران ،شهرداران و دهیاران  ایجاد شده نقش به سزایی در آبادانی مملکت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc