کد خبر : 40983
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 اردیبهشت 1398 - 18:57

سدمعبر خودروهای فروش میوه در بلوار امام رضا (ع) فلاورجان+ ویدئو

سدمعبر خودروهای فروش میوه در بلوار امام رضا (ع)  فلاورجان+ ویدئو

به استناد تبصره یک بند۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری : سد معبر عمومی برای کسب یا سکنی یا هر عنوان دیگر ممنوع است و شهرداری‌ها موظفند از آن جلوگیری نمایند.

همواره یکی از چالش های مدیریت شهری “رفع انواع سد معبر” واشغال پیاده روهای جلوی مغازه ها توسط مغازه داران است ولی در اقدامی نادر در شهرستان فلاورجان ،پارک خودروهای میوه فروش در عرض خیابان است.

در تخلفات شهری نگاهی ویژه به سدمعبر و حقوق عابران پیاده داریم. بارها افراد زیادی برای عبور در مسیر پیاده رو به دلیل وجود موانعی باید به ناچار مدتی را صبر کرده یا اینکه مسیر را به سمت خیابان تغییر دهند و طبیعی است که این عمل احتمال حادثه و ترافیک را زیاد می‌کند. بعضی صنوف نیز با ایجاد سدمعبر به حقوق شهروندان تجاوز کرده و از معابر عمومی استفاده خصوصی می‌کنند.

البته میوه فروش ها  نیز در این امر مستثنی نیستند، چراکه این روزها بسیاری از میوه فروش ها برای فروش بیشتر، میوه‌های خود را در پیاده رو یا داخل وانت جلو مغازه‌ قرار می‌دهند تا از این طریق بیشتر در معرض دید مشتریان و عابران قرار گیرند و فروش بیشتری داشته باشند که با افزایش مشکلات اقتصادی بیشتر شاهد این سد معبرها در شهر هستیم. این پدیده در جامعه امروز ما چندان پذیرفته شده است که شهروندان هم بدون هیچ اعتراضی، ناهنجاری‌ها و مشکلات ناشی از آن را قبول کرده و ترجیح داده اند از کنار آن‌ها به راحتی رد شوند. اما این موضوع شهروندان ورانندگان زیادی را هم گله مند کرده است.

در تصویر و ویدئو ارسال شده توسط کاربران علاوه بر تضییع حقوق عابران پیاده مشکل  دیگری نیز دیده میشود  و آن هم تضییع حقوق رانندگان است  که در سایه  عدم نظارت بر اینگونه سد معبرها که تاکنون  اگر اخطاری توسط شهرداری به مغازه داران داده شده بود شاهد اینگونه رفتارها که علاوه بر اشغال پیاده رو نیمی از بلوار را به  صورت پارک دو خودرو در کنار هم  اشغال نموده است نبودیم.

عدم نظارت بر اینگونه سد معبر ها ، منجر به تصادف خودروها و به دنبال آن ایجاد ترافیک سنگین خواهد شد وامیدواریم با ساماندهی دست فروشان و ماشین های میوه فروش در سطح شهر  باعث روان شدن ترافیک گردد.

 

 

 

قوانین:

تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداریها: سدمعابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز آنها و میدان و پارک ها و باغ های عمومی برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن به وسیه ماموران خود اقدام کند.

تبصره شش ماده ۹۶ قانون شهرداریها: اراضی، کوچه‌های عمومی، میدان‌ها، پیاده روها، خیابان‌ها و به طور کلی معابر و بستر رودخانه، نهرها و مجاری فاضلاب شهرها، باغ های عمومی، گورستان‌های عمومی و درخت‌های معابر عمومی واقع در محدوده شهر که مورد استفاده عمومی و درخت‌های معابر واقع در محدوده شهر که مورد استفاده عموم است، ملک محسوب و در مالکیت شهرداری است.

ماده ۶۹۲ قانون مجازات اسلامی: از آنجایی که بنا بر فتاوای مراجع معظم تقلید تجاوز به پیاده روها و سد معبر شرعا جایز نیست و به جهت اینکه سدمعبر زشت ترین نوع تجاوز به حقوق و آزادی‌های مشروع دیگران است و وجود یک شهر سالم و سامان یافته تنها در گرو پرهیز جدی از تخلفات شهری و جلوگیری از نقض حقوق شهروندی است، لذا  شهروندان باید ماموران شهرداری را در رفع این عارضه ناپسند اجتماعی یاری کنند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc