کد خبر : 41733
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 خرداد 1398 - 19:35

اجرای طرحی با هدف جذب گردشگر وتوسعه بوم گردی در شهر کلیشادوسودرجان:ورود به عرصه توسعه پایدار

اجرای طرحی با هدف جذب گردشگر وتوسعه بوم گردی  در شهر کلیشادوسودرجان:ورود به عرصه توسعه پایدار

شهردار کلیشاد و سودرجان خبرداد :مستند سازی چهار عدد از ابنیه تاریخی شهرکلیشادوسودرجان آغاز شده و پس از آن شهرداری مرمت و ساماندهی این محوطه های تاریخی را انجام می دهد .

شهردار کلیشادوسودرجان از اجرای طرحی با هدف جذب گردشگر در حوزه شهر خبر داد وگفت: درآمد زایی از ابنیه تاریخی مستلزم شناسایی و برنامه ریزی جامع ،افزایش ظرفیت های محلی و توانمندسازی مردم است.
حامداخگرشهردار شهر کلیشادوسودرجان از برنامه ریزی برای مرمت ابنیه تاریخی و بافت قدیمی این شهر خبر داد و گفت: در سال های گذشته در این زمینه کار مهمی نشده بود و فقط ایجاد زیرساخت ها و معابر اولویت داشت.
وی ادامه داد: مستند سازی چهار عدد از ابنیه تاریخی شهر آغاز شده و پس از آن شهرداری مرمت و ساماندهی این محوطه های تاریخی را انجام می دهد .
شهردار کلیشادوسودرجان با اشاره به اجرای طرح های شهرسازی، یادآور شد: کاربری های مسکونی و خدماتی اراضی شهر مشخص و ۱۵ هکتار از بافت شطرنجی در قالب سه سایت برای سکونت مهاجران مناسب سازی شد.
وی افزود: ایجاد منطقه ویژه بوم گردی مبتنی بر حفظ اصالت معماری ومصالح بومی سازگار با اقلیم علاوه بر تامین آرامش و امنیت گردشگران ، فرصت آشنایی مهاجران(گردشگران) با معیشت و آداب و رسوم فرهنگی اجتماعی را نیز در پیش می آورد.
اخگر با بیان اینکه مرمت و احیای ابنیه تاریخی زمینه حضور گردشگران را فراهم می کند افزود: شهرستان فلاورجان دارای پتانسیل بسیار زیاد در امر گردشگری است و می تواند از فرصت مجاورت با کلان شهر اصفهان استفاده کند وی تاکید کرد: این بستر ،تنها زمانی اتفاق می افند که جهت گیری فکری و عملی شهرستان فلاورجان به سمت تحقق بوم گردی و گردشگری پایدار در روند تحقق توسعه پایدار شهری گام اساسی بردارد.
وی ادامه داد: شهرستان فلاورجان می تواند در گام اول به عنوان مکان ثانویه گردشگری خارجی و مکان اولیه گردشگری داخلی در تحقق بوم گردی در ابعاد مختلف با عث رشد درآمدهای پایدار شهری و روستای شود.
وی بیان داشت :شهرکلیشادوسودرجان با توجه به ویژگی های تاریخی ،طبیعت ،بافت مسکونی ،شرایط اجتماعی و فرهنگی می تواند اقامتگاه بوم گردی داشته باشد ادامه داد: مرمت و احیا ابنیه تاریخی در زمینه ایجاد مراکز بوم گردی از اولویت های شهرداری کلیشادوسودرجان است و طرح ایجاد منطقه ویژه بوم گردی کلیشاد به مراجع دی صلاح پیشنهاد داده شده است .
وی با بیان اینکه شیوه سرمایه گذاری در شهر ها قدیمی است ، اظهار کرد: نهادها و ارگان ها باید همکاری بیشتری در زمینه صدور مجوزهای سرمایه گذاری با شهرداری داشته باشند.
شهردار کلیشادوسودرجان بر لزوم اهمیت به اینکه با توجه به روند ساخت و ساز ها ، ابنیه قدمت دار و ارزشمند یا از دست رفته و یا با تخریب شبانه قدرت بازسازی برای این ابنیه وجود ندارد اظهارکرد: بسیاری از شهرداریها به دلیل مشکلات متعدد تنها به انجام کارهای کوتاه مدت روی می آورند در حالی که این شیوه مدیریتی به توسعه ناپایدار منجر میشود و همین مسئله مدیریت کلان شهرستان را از این موضوع غافل می نماید..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc