کد خبر : 42512
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 تیر 1398 - 19:16

مغفرت به مثابه غبار روبی و لکه‌گیری روح آدمی است

مغفرت به مثابه غبار روبی و لکه‌گیری روح آدمی است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان گفت: امام رضا (علیه‌السلام) با دانش توحیدى و قرآنى و تفسیر درست مؤلفه هاى دینى، اقدام به اصلاح فرهنگ جامعه اسلامى کرد.

به گزارش نیوز فلاورجان حجت الاسلام والمسلمین علی رئیسیان در سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) در جمع نیروهای پایور و وظیفه ناحیه بسیج فلاورجان با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که اهل بیت خود را به باب حطه در بنی اسرائیل تشبیه کرده است اظهار داشت: صرف حضور بندگان خدا در حرم امام رضا (ع) باعث مغفرت الهی است و در قرآن  مغفرت قبل از رحمت ذکر شده است چرا که مغفرت به مثابه غبارروبی و لکه‌گیری روح  آدمی است و رحمت  الهی  به  منزله نگارگری و نقاشی کردن بر روی روح انسان است .

وی در ادامه با قرائت حدیث سلسله الذهب اذعان داشت: در رویارویى پنهان و غیر رسمى امام رضا (علیه السلام) با حکومت عباسى در واقع ۲ جبهه توحید و شرک با هم به مبارزه برخاسته بودند . امام رضا (علیه السلام) با دانش توحیدى و قرآنى و تفسیر مؤلفه‌هاى دینى، اقدام به اصلاح فرهنگ جامعه اسلامى کرد . لذا طرح حدیث سلسله الذهب در نیشابور در راستاى همین اصلاح فرهنگى صورت گرفت .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در ادامه افزود: امام رضا (علیه‌السلام) در برابر خواسته اهالى این شهر به مسئله توحید پرداخت هر چند که ایشان خوب  مى‌دانست ریشه  همه انحرافات و اختلافات ، معلول دور شدن امت اسلامى از بنیادى ترین اصل اسلام یعنى توحید است .

وی در پایان خاطر نشان کرد : ولایت اهل بیت (علیهم‌السلام) شرط اصلی توحید است و ولایت کار کرد هایی دارد که عبارتند از:  قبول  اعمال ، تزکیه افعال  و محو سیئات و تضاعف حسنات و امروز ولایت مطلقه فقیه که پرتویی از آن ولایت تامه است روشنگر مسیر ما برای رسیدن  به  اهداف متعالی اسلام است ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc