کد خبر : 42852
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398 - 11:19

روز عرفه روز معرفت نفس است

روز عرفه روز معرفت نفس است

در این روز باید انسان در زیر آسمان برود و نزد حق تعالی اعتراف و اقرار به گناهان خود کند تا با توبه کنندگان عرفات گناهانش آمرزیده گردد و عرفات نام جایگاهی است که حاجیان در روز عرفه (نهم ذی الحجه) در آنجا توقف می کنند و به دعا و نیایش می پردازند .

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان  ،حجت الاسلام والمسلمین علی رئیسیان نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج فلاورجان در جمع نیروهای پایور و وظیفه در حسینیه شهدای این ناحیه درباره روز عرفه مطالبی بیان نمود.

وی درادامه افزود: روز عرفه از اعیاد عظیم است اگر چه به اسم عید نامیده نشده و روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و طاعت خود فراخوانده و سفره های جود و احسان خود را برای ایشان گسترانیده و شیطان در این روز خوار و حقیرتر و رانده تر، و در خشمناک ترین اوقات خواهد بود، و روایت شده که حضرت امام زین العابدین علیه السلام در روز عرفه صدای سائلی را که از مردم درخواست کمک می نمود شنید، و به او فرمود: وای بر تو آیا از غیر خدا سوال می کنی در این روز و حال آن که امید می رود در این روز برای بچه هایی که در شکم مادر هستند فضل خدا شامل آنها شود و سعادتمند گردند..

وی در ادامه به روز عرفه اشاره نمود واذغان داشت: در این روز باید انسان در زیر آسمان برود و نزد حق تعالی اعتراف و اقرار به گناهان خود کند تا با توبه کنندگان عرفات گناهانش آمرزیده گردد و عرفات نام جایگاهی است که حاجیان در روز عرفه (نهم ذی الحجه) در آنجا توقف می کنند و به دعا و نیایش می پردازند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت فلاورجان افزود: روز عرفه، روز معرفت، روز زدودن قلب از غبار عصیان و روز خدا و خدایی شدن است.روز عرفه، روز رویش گلهای رحمت و روز دعا و استجابت دعا است.

رئیسیان در ادامه خاطرنشان کرد: روز عرفه، روز اشک و ناله، روز حسین و حسینی شدن و روز شکستن بت های درون است. روز عرفه، روز بریدن از خاک و پیوند با افلاک و روز توسل به مقام ربوبیت حضرت حق است و روز عرفه، روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده و از آن سوی سفره جود خود را برای آنها پهن نموده است ، در این روز دعا کردن درحق یکدیگر بسیار شایسته است وچه خوب است که به یکدیگر دعا کنیم ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc