کد خبر : 43043
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 - 9:11

ریختن زباله در کنار خیابان در جاده زازران -جوجیل/قانون مجازات اسلامی و زباله‌ریزها

ریختن زباله در کنار خیابان در جاده زازران -جوجیل/قانون مجازات اسلامی و زباله‌ریزها

قانونگذار در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی زباله ریختن در معابر را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان همه ما بارها شاهد ریختن زباله در معابر از سوی برخی شهروندان بوده‌ایم، به طوری که این نوع هنجارشکنی برای عده‌ای به کاری عادی تبدیل شده است. ریختن زباله در معابر یکی از معضلات بسیار مهم بهداشتی و اخلاقی است که موجب رنجش دیگران و نادیده انگاشتن حقوق شهروندی می‌شود.
در واقع رها کردن زباله در معابر و جوی‌ها در نظر بسیاری از افراد بی آنکه ننگی باشد، به عادتی چندین ساله تبدیل شده و هرگز هم فکر نمی‌کنند، فردا که دوباره به خیابان می‌آیند، چگونه خیابان و جوی‌ها پاک و بدون زباله است. 

ریختن زباله در معابر علاوه بر اینکه تهدیدی جدی برای سلامت مردم و بهداشت محیط به شمار می روند باعث حضور سگ های ولگرد که بیشتر در کنار زباله ها   دیده می شوند، موجی از ترس و اضطراب را برای مردم  ایجاد کرده است.

قانون مجازات اسلامی و زباله‌ریزها 
قانونگذار در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی زباله ریختن در معابر را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین کرده است.
قانونگذار در ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی آورده است :هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیر‌بهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله در خیابانها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیرمجاز‌ فاضلاب خام یا پس آب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع میباشد و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجاز‌شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

تصاویری از زباله های ریخته شده در کنار خیابان در جاده بین شهری زارران -جوجیل (محدوده بخش مرکزی فلاورجان ) که امیداوراریم مسئولان نسبت به این موضوع حساسیت نشان داده  و با اقدامات قانونی با خاطیان که اینکار  که نوع هنجارشکنی است و برای آنها  به کاری عادی تبدیل شده است برخورد شود .

این پایگاه خبری آماده انتشار پاسخ واقدامات مسئولین شهرستان فلاورجان  در این زمینه است

 .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc