کد خبر : 43106
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 - 1:55

مطالبه‌گری باید در چهارچوب قانون و واقعیت باشد

مطالبه‌گری باید در چهارچوب قانون و واقعیت باشد

رئیس دادگستری شهرستان  فلاورجان: خبری مناسب خواهد بود که از نشر اکاذیب، اهانت و تشویش اذهان عمومی به دور باشد.

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان اولین   همایش فعالان فضای مجازی با عنوان   هم افزایی رسانه ای و فضای مجازی  با سخنرانی رئیس دادگستری فلاورجان در سالن اجتماعات شهرداری کلیشاد وسودرجان برگزار شد.

امید حفیظی رئیس دادگستری شهرستان  فلاورجان در این همایش اظهارکرد: باید تلاش کرد که این شهرستان با قدمت تاریخی طولانی بیش از گذشته به‌ عنوان یک شهرستان تأثیرگذار در اصفهان معرفی شود.

رئیس دادگستری فلاورجان افزود:احترام به حقوق همدیگر قطعا راه رشد و تعالی خواهد بود و در میان حقوق افراد باید ادای تکلیف مدنظر گرفته شود که این حقی است که در هر جامعه‌ای به افراد مکلف شده است.

وی ادامه داد: یکی از حقوقی که در اصل هشتم قانون اساسی به آن اشاره‌ شده  آن است این است که امر به‌ معروف و نهی از منکر بر همگان وظیفه بوده و این حق به نحوی است که مبنای عقلی و شرعی دارد و قطعاً اگر کسی به دنبال تصحیح رفتار جامعه باشد باید به وظیفه خود به‌خوبی عمل خواهد کرد.

حفیظی بیان کرد: سطح آگاهی مهم است و مسؤولان باید این ظرفیت را داشته باشند که نسبت به عملکرد آنان نقد صورت گیرد.

رئیس دادگستری فلاورجان تأکید کرد: باید برای رسیدن به رشد و تعالی در جامعه به حقوق همدیگر احترام گذاشته شود و نباید فضایی ایجاد شود که قانون رعایت نشود و حقوق دیگران ضایع شود چراکه قانون فصل الخطاب است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالبه‌گری یا نقد  باید درچهارچوب قانون و واقعیت باشد عنوان کرد: یکی از چارچوب‌های مهمی که برای انتشار اخبار باید مورد توجه قرار گیرد، رعایت موضوعاتی است که در جهت  نشر اخبار درست و خوب باید انجام شود و اگر بخواهیم جامعه‌ای به رشد و تعالی برسد باید با از انعکاس اخبار نادرست جلوگیری شود.

حفیظی در پایان تأکید کرد: مسائل خصوصی افراد را نباید در فضای مجازی انتشار داد و آن چیزی که امنیت و آسایش جامعه را دچار خدشه کند مطرح کرد که نگرانی مردم را به دنبال داشته باشد؛  از این‌ رو خبری مناسب خواهد بود که از نشر اکاذیب، اهانت و تشویش اذهان عمومی به دور باشد.

گفتنی است  علاوه بر سخنرانی رئیس دادگستری شهرستان  فلاورجان ساعدی فرماندار شهرستان فلاورجان در این همایش سخنرانی نمود .در جریان این همایش نیز کارگاه های آموزشی با حضور کارشناسان رسانه و فضای مجازی و  جلسات پرسش و پاسخ با حضور سرهنگ پیرمرادیان رئیس پلیس فتا شهرستان فلاورجان از دیگر برنامه های همایش هم‌افزایی اصحاب  رسانه و فعالان فضای مجازی در شهرستان فلاورجان بود

 

 

 .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc