کد خبر : 43129
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398 - 16:08

طرح معامله قرن محکوم به شکست است /سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات یمن

طرح معامله قرن محکوم به شکست است /سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات یمن

نماینده بسیج دانشجویی اصفهان گفت: برآورد فضای منطقه این است که معامله قرن با موانع جدی وچالش هایی علیه حامیان این طرح مواجه است که چشم اندازی جزشکست وهزینه حیثیتی برای طراحان وحامیان نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان محسن توکلی نماینده بسیج دانشجویی اصفهان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر فلاورجان اظهارکرد:بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز۲۳ مرداد ماه سالگرد پیروزی و مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است.

نماینده بسیج دانشجویی اصفهان افزود:تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی بود که رژیم صهیونیستی حمله ای گسترده و همه جانبه علیه لبنان انجام داد. این جنگ ۳۳ روز به درازا کشیده شد. مردم لبنان دراین نبرد سی و سه روزه، ارتش رژیم اشغالگر قدس را به خاک سیاه ذلت نشاندند و باردیگر، واژه مقاومت را برای محرومان و ستم دیدگان جهان معنا کردند و به همه یادآور شدند
.
وی ادامه داد:گستره عملیات اسرائیل در جنگ سی وسه روزه، تمام مناطق جنوبی لبنان تا جنوب بیروت را شامل می شد. حجم و شدت حملات چنان سنگین بود که خرابی های زیادی را به بار آورد.

این فعال دانشجویی عنوان کرد: در روزهای آغازین جنگ بسیاری از تحلیلگران استراتژیک کار حزب الله لبنان را تمام شده تلقی می کردنداما سیدحسن نصرالله که رهبری جنبش مردمی و محبوب حزب الله را برعهده دارد، با شجاعت و درایت تمام ، اراده مردم مبارز لبنان را علیه دشمن متجاوز بسیج و معطوف کرد.

وی اشاره کرد: کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا این جنگ را درد زایمان خاورمیانه نامید که قرار بود خاورمیانه جدیدی از آن متولد شود؛ خاورمیانه ای که در آن از نیروهای مخالف آمریکا و اسرائیل دیگر خبری نخواهد بود. اما روند جنگ به گونه ای دیگر پیش رفت که به دلیل قدرت نظامی اسرائیل و نوع حمایت ها و برنامه ریزی عملیات جنگی، تصورش را هم نکرده بودند. هر روز که از شروع جنگ می گذشت شرایط برای اسرائیل و حامیانش بغرنج تر می شد.

توکلی عنوان کرد: اهداف اعلامی و غیر اعلامی جنگ دست نیافتنی تر می شدند و شرایط منطقه و بین المللی به ضرر اسرائیل و غرب ملتهب تر می شد و حتی در داخل سرزمین های اشغالی و در درون جامعه صهیونیستی شرایط بحرانی شده بود. اعتراضات ضد جنگ هر روز شدت می یافت و این موضوع شرایط مدیریت و فرماندهی جنگ را تقریبا ناممکن ساخته بود. خصوصا که فرماندهی جنگ در طرف مقابل را فردی برعهده داشت که متخصص جنگ روانی بود و باشناخت کامل و همه جانبه ای که از جامعه صهیونیستی داشت حملات موشکی مستمر حزب الله به مواضع صهیونیست ها را به گونه ای انجام می داد که اثرات روانی آن بر صهیونیست ها شدیدتر و بیشتر از اثرات فیزیکی بود.
نماینده بسیج دانشجویی تاکید کرد:آنچه این نیروی اندک را برتری بخشید نه عده و عده نظامی، بلکه اعتماد راسخ آنان به درستی راه و مسیر انتخاب شده و اعتقاد عمیق آنان به پیروزی ـ در هر دو حالت شکست دشمن یا شهادت ـ بود.

وی افزود:این اکسیر بود که این گروه کوچک را روئین تن کرد و با تکیه بر حمایت های الهی توانست اسطوره شکست ناپذیری اسرائیل را در هم شکند و همپای آن ختم دوران بازدارندگی و آغاز دوران جدید مبارزه را اعلام دارد.

این کارشناس روابط بین الملل ادامه داد:نیروهای مقاومت با الهام از مایه های عمیق تفکر شیعه و با تکیه بر وعده های الهی در حمایت از مظلوم، فارغ از قواعد سیاسی مرسوم به میدان مبارزه با اسرائیل وارد شدند و از آنجا که در محاسبات عقلانی معطوف به ارزش آنان، شکست، سازش ، همزیستی با اشغالگر، پذیرش امر واقع، یأس از مبارزه و طولانی شدن آن و فریب وعده های دشمن جایی نداشت، پیروز شدند.

وی بیان کرد: پس از ۳۳ روز مقاومت، در آخر، وجود نیروی ایمان در نزد نیروهای حزب الله لبنان و باور عمیق آنان در تکلیفی که در مبارزه با دشمن به گردن داشتند و همچنین برتری اطلاعاتی حزب الله لبنان نسبت به عملیات رژیم اشغالگر باعث شد که جنگ به نفع حزب الله لبنان خاتمه یابد و این یعنی شکست رژیم اشغالگر قدس که ذلت ابدی رابرای آنان به دنبال داشت:
این فعال دانشجویی اشاره کرد: با پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه، این گروه کوچک ملی لبنان به یک تشکل منطقه ای و جهانی تبدیل شده و اکنون به عنوان یک بازیگر موثر منطقه ای و جهانی مطرح است.

توکلی اشاره کرد: تحولات بعد از جنگ ۳۳ روزه نشان می دهد، که پیشگویی اولین نخست وزیر اسراییل در حال تحقق است و اسرائیل گام به گام در حال از دست دادن مواضع و نزدیک شدن به سرنوشت نهایی خود است.

وی عنوان کرد:علاوه بر عوامل اساسی که در تجربه مقاومت اسلامی نقش داشته است، می توان عوامل دیگری را نیز که در این تجربه و پیروزی موثر بوده اند، به آن اضافه کرد. از این عوامل باید به تمسک و پایبندی مردم و مبارزان لبنانی به سرزمین خود اشاره کرد. علی رغم تهدیدات و بمباران های اسرائیل، مردم لبنان این مناطق را ترک نکردند. همچنین جدیت مقاومت و انضباط عالی این جنبش اسلامی ـ مردمی و پیگیری های گسترده درباره آنچه که در رژیم غاصب اسرائیل در سطوح نظامی، تبلیغاتی و سیاسی می گذرد، اشراف اطلاعاتی، عدم ورود رزمندگان در بازی های سیاسی، از عوامل این پیروزی به حساب می آیند.

این کارشناس بین الملل اظهار داشت: عربستان نیز هم چون رژیم صهیونیستی همه جنایات سیاه خود را باحمایت کاخ سفید انجام می دهد و مانند صهیونیست‌ها با حمایت سران قاره سبز آتش بر سر مردم یمن می‌ریزد و گویا هر دوی این رژیم‌های سفاک از مصونیت بین‌المللی برخوردارند.

وی اشاره کرد:همه نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر، مدعی انسانیت، مدعی حمایت از مظلوم در برابر این همه ظلم و نقض آشکار حقوق انسانی سکوت اختیار کرده‌اند و گویا هیچ جنگی در میان نیست! هیچ فاجعه انسانی در یمن و نوار غزه وجود ندارد! همان سکوت مرگباری که سران مرتجع برخی کشورهای عربی و اسلامی در برابر مسئله فلسطین اختیار کردند، در مسئله یمن نیز در حال تکرار است.

توکلی افزود:گویا مردمان یمن و فلسطین به زبانی دیگر سخن می‌گویند و از تبار و قومی دیگرند؛ انگار آنها پیامبری دیگر دارند و بر قبله‌ای دیگر نماز می‌گزارند و نسبتی با مسلمانی ندارند!
اما به فضل الهی شباهت اصلی این دو رژیم را نه سلاح‌های ساخت آمریکا و انگلیس و… و نه سکوت بی‌پایان مدعیان حقوق بشر و حکام بی‌خاصیت عرب، بلکه مقاومت اسلامی رقم خواهد زد، سرنوشتی که عبارت است از «شکست مفتضحانه که به توفیق الهی رقم خواهد خورد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر انقلاب در دیدار با هیأتی از جنبش انصارالله یمن فرمودند سعودی‌ها و اماراتی‌ها و حامیان آنها مرتکب جنایات بزرگی در یمن شده‌اند و قطعاً به نتیجه نخواهند رسید، آنها به‌دنبال تجزیه یمن هستند که باید با قدرت در مقابل این توطئه ایستاد و از یمنِ یکپارچه، متحد و با تمامیت ارضی حمایت کرد. حفظ یکپارچگی یمن با توجه به عقاید دینی و قومیت‌های مختلف این کشور نیازمند گفتگوهای یمنی-یمنی است.

وی افزود : ایشان در دیدار هیئتی عالی‌‌رتبه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین با تمجید از ایستادگی و مقاومت شگفت‌آور مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت، از جمله حماس تأکید کردند: پیروزی بدون مقاومت و مبارزه به دست نمی‌آید و ما بر اساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی معتقدیم که موضوع فلسطین قطعاً به نفع مردم فلسطین و دنیای اسلام تمام خواهد شد.» که قطعا سخنان حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در حالی در حمایت از فلسطین و هویت فلسطینی اعلام شد که غرب به سرکردگی آمریکا با همراهی عده‌ای از مرتجعان منطقه با طرح خباثت‌آمیز به اصطلاح «معامله قرن» در پی از بین بردن هویت و آرمان فلسطین هستند.
توکلی بیان کرد؛ به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، هیچ وقت این طرح اجرا نخواهد شد و پیامدهای آن دامن طراحان معامله قرن را خواهد گرفت.

این کارشناس بین الملل بیان کرد: طرفداران امروز معامله قرن، که توطئه‌گران دیروز علیه دولت و مردم سوریه بودند، تجربه این شکست ذلیلانه را در سابقه مداخلات منطقه‌ای خود دارند و همچنان پیامدهای سنگین شکست در سوریه را متحمل می‌شوند. چراکه مردم مظلوم فلسطین سال‌ها با سنگ مقابل دشمن ایستادند و قطعاً امروز که به موشک نقطه‌زن مجهزند، آسیب‌پذیری دشمنان‌شان بیشتر شده است.

وی گفت : طرح موسوم به معامله قرن، خیانت به فلسطین و هویت اسلامی‌ـ عربی است و به طور مسلم حاکمان برخی از کشورهای عربی پیشتاز اجرای سناریوی غربی‌ـ عبری علیه جهان عرب و اسلام به شدت مورد نفرت و نکوهش اعراب و مسلمانان قرار خواهند گرفت.
این فعال دانشجویی در پایان خاطر نشان کرد: برآورد فضای منطقه این است که معامله قرن با موانع جدی و چالش‌هایی علیه حامیان این طرح مواجه است که چشم‌اندازی جز شکست و هزینه حیثیتی برای طراحان و حامیان نخواهد داشت..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc