کد خبر : 43273
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 15:29

پروژه ای به بزرگی تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان در کشور وجود ندارد.

پروژه ای به بزرگی تاسیسات فاضلاب روستایی در  شهرستان فلاورجان در کشور وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان:در دوسال گذشته با اعتبارات محدود بانک توسعه اسلامی اتفاقات خیلی کوچکی در برخی نقاط کشور در زمینه فاضلاب روستایی رخ داد اما تاکنون پروژه ای به بزرگی تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان در کشور وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در مراسم آغاز عملیات بزرگترین پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان، اظهار کرد:مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان با سرمایه گذاری در پروژه‌های جمع‌آوری پساب در شهرستان‌های لنجان، مبارکه و فلاورجان توانسته‌اند وابستگی خود به آب زاینده رود را کاهش دهند.

وی افزود :شرکت آب و فاضلاب از سال۱۳۷۳ تا ۱۳۹۲ از محل اعتبارات تملک و دارایی و سرمایه ای که دولت می داد ۷۰ کیلومتر در طول ۱۹ سال اجرا کرده بود ولی در پی عقد قرارداد با شرکت فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۳ تاسیسات فاضلاب شهرهای مبارکه را طی چهار سال در مساحت ۳۳۴ کیلومتر لوله گذاری کردیم و سرعت اجرای پروژه ۱۸ برابر شده است درحالی که از منابع دولت نیز استفاده نکردیم.

هاشم امینی افزود: در دوسال گذشته با اعتبارات محدود بانک توسعه اسلامی اتفاقات خیلی کوچکی در برخی نقاط کشور در زمینه فاضلاب روستایی رخ داد اما تاکنون پروژه ای به بزرگی تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان در کشور وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در یک مقطعی از زمان در جلسات کمیسیون امنیت غذایی و بهداشت استان مسئله ورود فاضلاب شهرها و روستاهای حاشیه زاینده رود به رودخانه را مطرح می کردند که مسائل بهداشتی و زیست محیطی برای مردم ایجاد کرده، ضمن اینکه در شرایط عادی در محیط زیست و محل زندگی مردم چاه‌های جذب فاضلاب سنتی گرفتاری هایی را برای مردم به وجود می آورد.

امینی ادامه داد: اگر مردم و مسئولان محلی همکاری کنند اتفاق خوبی در حوزه بهداشت و سلامت مردم در این شهرستان رخ خواهد داد زیرا احداث تاسیسات فاضلاب از زیرساخت‌های سلامت جامعه است.

گفتنی است کلنگ بزرگترین پروژه اجرای تأسیسات فاضلاب روستایی کشور پیش از ظهر امروز با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور، استاندار اصفهان، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در شهرستان فلاورجان بر زمین خورد. این پروژه نخستین پروژه‌ای است که به روش بیع متقابل و با سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان، در حوزه روستایی کشور با هدف جمع آوری پساب روستاها اجرا می‌شود. این پروژه با هزینه ۹۱۰ میلیارد ریال در مدت ۲ سال و در قالب ۹۳ کیلومتر شامل ۷۹ کیلومتر شبکه داخلی و ۱۴ کیلومتر شبکه انتقال  اجرا می‌شود

 با اجرای این پروژه  روستاهای   زفره،کاویان،بوستان،مهرنجان،اتراک،مهرنجان،نرگان،بجگرد،اردال،چمرود،محمدیه،فیلورجان،جیلاب وشمس الدین با جمعیت  ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر در شهرستان فلاورجان به شبکه فاضلاب  متصل می شوند

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc