کد خبر : 43282
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 15:58

برنامه‌ریزی صنایع برای جایگزینی پساب به جای ‌آب زاینده‌رود/ همه شهر ها به جز شهر زازران دارای ردیف بودجه فاضلاب است

برنامه‌ریزی صنایع برای جایگزینی پساب به جای ‌آب زاینده‌رود/ همه شهر ها به جز شهر زازران دارای ردیف بودجه فاضلاب است

در شهرستان فلاورجان همه شهر ها به جز شهر زازران که مطالعات شبکه فاضلاب آن تکمیل نشده است، دارای ردیف بودجه فاضلاب هستند،

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان  نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مصوبه ۹ ماده‌ای شورای عالی آب این موضوع مطرح شده که صنایع در مدت ۵ سال باید برای جایگزینی پساب به جای استفاده از آب زاینده‌رود برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه اجرای تأسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان با اشاره به پیگیریهای استاندار اصفهان عنوان کرد : یکی از وظایف صنایع این است که مصرف آب خود را کاهش دهند و در مصوبه ۹ ماده‌ای شورای عالی آب این موضوع مطرح شده که صنایع در مدت ۵ سال باید برای جایگزینی پساب به جای استفاده از آب زاینده رود برنامه‌ریزی کنند.
وی افزود: در سال‌های اخیر برای استفاده از پساب در شهرستان‌های لنجان، مبارکه و فلاورجان کارهای بزرگی انجام شده که در فلاورجان از سال ۱۳۹۷ پروژه فاضلاب ایمانشهر کلید خورد که در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پروژه جمع آوری فاضلاب۱۲ روستا الحاقیه پروژه فاضلاب ایمانشهر است که اجرای آن برای پیشگیری از بیماری‌ها بسیار مؤثر است چراکه زمین‌های منطقه، آب را به سرعت به آب‌های زیرزمینی هدایت می‌کند و بالاتر از این روستاها، چاه‌های برای تأمین آب وجود دارد که در صورت آلوده شدن توسط پساب، آب شرب آلوده می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه فاضلاب ارزش افزوده‌ خوبی برای خانه‌های روستایی دارد، گفت: اینگونه اقدامات، مانع از مهاجرت روستاییان می‌شود، رسیدگی به روستاهای شهرستان فلاورجان سبب شده تا مهاجرت روستاییان متوقف شود.

موسوی لارگانی در ادامه با بیان اینکه هزینه ای به عنوان آلایندگی به شهرستان فلاورجان پرداخت نمی شد اظهار داشت : در سال ۱۳۹۷، حدود ۷۶ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده و پرداخت هزینه آلایندگی صنایع به دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان تعلق گرفته است.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس ادامه داد: در شهرستان فلاورجان همه شهر ها به جز شهر زازران که مطالعات شبکه فاضلاب آن تکمیل نشده است، دارای ردیف بودجه فاضلاب هستند،
موسوی لارگانی در پایان افزود: پروژه‌های آبرسانی در ۲ روستا توسط بانک توسعه اسلامی و ۲ روستای دیگر از توابع شهرستان فلاورجان توسط شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در حال اجرا است..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc