کد خبر : 43296
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 مرداد 1398 - 17:42

اجرای ۳۲ طرح جمع آوری فاضلاب در کشور با روش بیع متقابل

اجرای ۳۲ طرح جمع آوری فاضلاب  در کشور با روش بیع متقابل

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب:پروژه جمع‌آوری فاضلاب ۱۲ روستای بخش مرکزی و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان، نخستین پروژه‌ای است که در حوزه روستایی با روش بیع در سطح کشور انجام می‌شود

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان مسعود خشایی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب صبح  امروز در مراسم کنگ‌زنی بزرگترین پروژه اجرای تأسیسات فاضلاب روستایی کشور در شهرستان فلاورجان عنوان کرد: با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از ۱۵ سال گذشته سرعت اجرای پروژه‌ها افزایش یافته چراکه دولت منابع کافی برای اجرای پروژه‌های بخش فاضلاب را نداشته و این اتفاق در استان اصفهان نشان می‌دهد هم چون بسیاری از موضوعات دیگر در صنعت آب و فاضلاب کشور هم پیشگام است.

مسعود خشایی افزود: نسبت و ضریب پوشش شبکه فاضلاب در کشور حدود ۵۰ درصد فزایش پیدا کرده که ضرورت اجرای شبکه فاضلاب به خوبی در این موضوع روشن است و اجرای اینگونه پروژه‌ها در بهبود وضعیت مباحث زیست محیطی بسیار تأثیرگذارخواهد بود .

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۳۲ طرح در قالب روش بیع متقابل و با سرمایه‌گذاری حدود ۷ هزار میلیارد تومان در سطح کشور در حال اجرا بوده که این اتفاق بسیار مبارکی در موضوع خدمت‌رسانی مطلوب به مردم در زمینه آب و فاضلاب خواهد بود.

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب بیان کرد: اولویت نخست در حوزه روستایی شرکت آب و فاضلاب کشور در بخش تأمین آب بوده که تمام روستاها از آب سالم و بهداشتی و پایدار بهره‌مند باشد و به توفیق الهی در این بخش به نتایج خوبی دست یافته‌ایم که در همین موضوع جشن آب‌رسانی روستایی با حضور ریاست جمهور دوشنبه هفته آینده در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

خشایی ادامه داد : پروژه جمع‌آوری فاضلاب ۱۲ روستای بخش مرکزی و بخش پیربکران شهرستان فلاورجان، نخستین پروژه‌ای است که در حوزه روستایی با روش بیع در سطح کشور انجام می‌شود که اقداماتی که تاکنون در حوزه جمع‌آوری فاضلاب روستایی انجام شده با استفاده از بودجه‌های دولتی و سایر ظرفیت‌های روستایی بوده که در حال حاضر به ویژه از توان بخش خصوصی و صنایع بزرگ استفاده می‌شود.

وی در پایان با اشاره به همکاری نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در پیگیری موضوعات ملی آب و فاضلاب گفت: ۱۰ درصد سهم ارزش افزوده برای آب‌رسانی روستایی در کمیسیون مربوطه مجلس شورای اسلامی تصویب شد تا منابع پایدار آب برای روستاها داشته باشیم و بتوان مشکلات زیست محیطی و بهداشتی روستاها را به بهترین شکل ممکن حل کرد.

به گزارش نیوز فلاورجان  حجم عملیات اجرایی شبکه جمع آوری فاضلاب پروژه اجرای تاسیسات فاضلاب روستایی در شهرستان فلاورجان ۹۳ کیلومتر، شامل ۷۹ کیلومتر داخلی و ۱۴ کیلومتر خط انتقال است که ۱۲ روستا را با جمعیت  ۱۶ هزار و ۱۰۰ نفر تحت پوشش قرار می دهد

این پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال  با سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان اجرا می شود و . در  این آیین، خشایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور، حجت الااسلام موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، علی ساعدی فرماندارفلاورجان ، منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن و هاشم امینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و جمعی از مردم محلی حضور داشتند.

.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc