کد خبر : 43580
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 شهریور 1398 - 17:11

تشکیل۵ تعاونی جدید درفلاورجان / صادرات فرش از تعاونی‌ها شهرستان فلاورجان

تشکیل۵ تعاونی جدید درفلاورجان / صادرات فرش از تعاونی‌ها شهرستان فلاورجان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فلاورجان عنوان کرد :در سال های اخیرشرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی فلاورجان وشرکت تعاونی فرش دستباف قهدریجان و حومه در بخش صنایع دستی (فرش) به طور غیر مستقیم صادرات به کشور های مختلف داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فلاورجان گفت :در شهرستان فلاورجان با جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفر حدود ۷۰% از مردم عضو شرکت های تعاونی مختلف می باشند. این تعاونی ها در زمیته های مختلف فعال می باشند.
مدیز اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فلاورجان با بیان اینکه تعاونی‌ها نقش برتر را در تحقق شعارهای نامگذاری شده توسط رهبر انقلاب از جمله “اقتصاد مقاومتی” و “رونق تولید” بر عهده دارند. افزود : تعداد ۲۵۰ تعاونی با موضوعات مختلف در شهرستان فلاورجان تشکیل شده که بیش از ۵۰ درصد آن فعال می باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تعاونی ها اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، تعاونی ها به ویژه در شرایط زمان جنگ به عنوان یک نیاز و ضرورت برای توزیع کالاهای اساسی و ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار تقویت و توسعه یافتند و بحث تعاون نه تنها در روح تعالیم دینی ما قرار دارد، بلکه در اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی هم اشاره مستقیم به آن شده است.
وی در ادامه با اشاره به اصلاح بعضی از مواد و الحاق تبصره های جدید به قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران افزود :ترویج وتوسعه فرهنگ تعاون ،توانمندسازی وتوسعه مدیریت،تحکیم تعاملات شبکه ای ، توسعه همکاری های بین بخشی ،تامین منابع مالی و مشوق ها ، توسعه بازار وبرند و تعمیم نظارت از هفت راهبرد تحول بخش تعاون کشوراست
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فلاورجان ادامه داد:تعاونی‌های سطح شهرستان فلاورجان در زمینه‌های تعاونی مصرف،کشاورزی،آموزشی ، مسکن، فرش دستباف، تأمین نیاز و خدماتی فعالیت می‌کنند.
رضایی در ادامه با بیان اینکه فرش دستباف شهرستان ارزش صادراتی بالایی دارد افزود :در سال های اخیرشرکت های تعاونی فرش دستباف روستایی فلاورجان وشرکت تعاونی فرش دستباف قهدریجان و حومه در بخش صنایع دستی (فرش) به طور غیر مستقیم صادرات به کشور های مختلف داشته اند.
وی در ادامه با اشاره به طرح “روستا تعاون” عنوان کرد :طرح روستا تعاون که با هدف مشارکت در اشتغال پایدار روستایی بود،در این طرح شهرستان فلاورجان حائز رتبه اول استانی گردید
احسان رضایی در ادامه با بیان اینکه هرساله تعدادی ازتعاونی های شهرستان در سطح استان حائز رتبه برتر گردیده اند عنوان کرد :ذر چهاردهمین جشنواره تعاونی‌های برتر که با هدف شناسایی و معرفی الگوهای برتر، تبیین دستاوردهای بخش تعاون و ترویج فرهنگ کار گروهی برگزار شد شرکت تعاونی دهیاری‌های نصر پیربکران عنوان برتر این جشنواره را کسب کرده است
وی در ادامه  با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در هفته تعاون عنوان کرد : با دعوت از مسئولین شهرستان از تعدادی از تعاونی های باسابقه و موفق شهرستان ( مصرف فرهنگیان فلاورجان، اتوبوس، ومینی بوس رانی فلاورجان، آرمان طب سپاهان، درب وپنجره سازان فلاورجان، آموزشگاه زبان خارجه پیشرفت پارمیس) بازدید به عمل آمد و ضمن تبریک هفته تعاون به مدیران و کارکنان این شرکت ها از زحمات آنها تقدیر گردید.

وی در پایان افزود : ارابتدای سال گذشته تاکنون ۵  تعاونی جدید  با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر در در نقاط مختلف شهرستان تشکیل  شده است..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc