کد خبر : 43885
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 شهریور 1398 - 23:48

اسامی مجروحان ایرانی حادثه کربلااعلام شد/۳۶ جان‌باخته و ۱۲۲ زخمی

اسامی مجروحان ایرانی حادثه کربلااعلام شد/۳۶ جان‌باخته و ۱۲۲ زخمی

در جریان مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در کربلا حادثه‌ای رخ داده که در اثر آن دست‌کم ۳۱ تن جان باختند.

در جریان مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در کربلا حادثه‌ای رخ داده که در اثر آن دست‌کم ۳۱ تن جان باختند

به  گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان علت وقوع این حادثه، ازدحام جمعیت اعلام شده است؛ هر چند برخی منابع گزارش داده‌اند که ریزش دیوار یا نشست زمین دلیل وقوع این رویداد بوده است.

منابعی خبری به نقل از وزارت بهداشت عراق اعلام کردند که شمار جان‌باختگان مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) به ۳۱ تن رسیده است. وزارت بهداشت عراق همچنین از زخمی شدن ۱۰۰ تن خبر داده است.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشورمان اعلام کرد، تاکنون درباره حضور اتباع ایرانی در میان کشته‌ها و مصدومان حادثه امروز شهر کربلا گزارشی منتشر نشده است. محمدتقی حلی‌ساز درباره این که آیا در جریان حادثه امروز در شهر کربلا که تاکنون منجر به مرگ ۳۱ تن و مصدوم شدن بیش از ۱۰۰ تن شده است، اتباع ایرانی نیز حضور دارند یا خیر، گفت: آخرین بررسی‌های ما از وزارت بهداشت عراق و همچنین نمایندگی‌های مرکز پزشکی حج و زیارت در کشور عراق حاکی از آن است که افراد ایرانی در میان مصدومان یا جانباختگان این حادثه نیستند.

در همین حال، مدیرکل عتبات سازمان حج با بیان این که در حادثه کربلا تا این لحظه ایرانی آسیب‌دیده‌ای شناسایی نشده است، گفت: ستاد ویژه‌ای برای شناسایی ایرانی‌هایی که امروز در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت داشتند، تشکیل شده تا زائران مفقود شده یا غایب را شناسایی کنند. حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی گفت: حادثه امروز کربلا که در جریان مراسم عزاداری اتفاق افتاده به ریزش دیوار و نشست زمین ارتباطی ندارد و بر اثر ازدحام جمعیت زائران روی داده است.

شمار جان‌باختگان و مجروحان حادثه کربلا درحال افزایش است

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: بنا بر اطلاعات واصله از عراق، شمار جان‌باختگان حادثه کربلا به ٣۶ تن رسیده و تعداد مصدومان نیز ١٢٢ تن گزارش شده است.

منابع خبری عراق پیش‌تر به نقل از وزارت بهداشت این کشور گزارش دادند، در حادثه مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در کربلا، ٣١ زائر جان باختند و ١٠٠ تن دیگر مصدوم شدند.

این حادثه در جریان برگزاری مراسم «رکضه طویریج» (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا در بین‌الحرمین برگزار می‌شود، رخ داد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.

حجت‌الاسلام صحبت‌الله رحمانی، مدیرکل عتبات سازمان حج به استناد فهرست مجروحان و جان‌باختگان این حادثه که در اختیارش قرار گرفته است، گفت: در بین اسامی منتشر شده تا این لحظه، هنوز نام زائر ایرانی مشاهده نشده است اما ستاد ویژه‌ای برای شناسایی زائران در کربلا تشکیل شده است.

این درحالی است که رضایی، معاون سازمان حج و زیارت به یک خبرگزاری اعلام کرده است: در بین مصدومان حادثه عاشورای کربلا، هفت ایرانی مجروح شده‌اند که پس از درمان سرپایی از بیمارستان مرخص شده‌اند. او گفت، تا این لحظه هیچ ایرانی بین جان‌باختگان این حادثه شناسایی نشده اما یک بیمارستان هنوز برای بررسی باقی مانده است.

رحمانی اما گفت: هنوز اطلاعات زائران ایرانی مصدوم شده و یا جان‌باخته، به طور دقیق مشخص نشده است.

اسامی مجروحان ایرانی حادثه کربلا اعلام شد

نماینده سازمان حج در عراق اعلام کرد: چهار ایرانی در بین مصدومان حادثه مراسم عزاداری عاشورای حسینی(ع) در کربلا شناسایی شدند.

محسن نظافتی، مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با بیان این که در میان جان‌باختگان این حادثه تاکنون هیچ ایرانی دیده نشده است، گفت: تاکنون چهار ایرانی در میان مجروحان شناسایی شده‌اند.

او اسامی مجروحان این حادثه را به این ترتیب اعلام کرد: علی جمشیدیان از اصفهان، محمدباقر حائری از قم و محمد یوسفی از قم که در یکی از بیمارستان‌های کربلا بستری هستند و تا فردا مرخص خواهند شد.

به گفته نظافتی، محمد قربان از دیگر زائران ایرانی است که در این حادثه آسیب دیده بود و به صورت سرپایی مداوا شد.

رحمانی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت نیز اعلام کرده است: بنا بر اطلاعات واصله از عراق، شمار جان‌باختگان حادثه کربلا به ٣۶ تن رسیده است. تعداد مصدومان نیز ١٢٢ تن گزارش شده است.

این حادثه در جریان برگزاری مراسم «رکضه طویریج» (دویدن طویریج) که هر سال ظهر عاشورا برای بزرگداشت قیام کربلا در بین الحرمین برگزار می‌شود، رخ داد و تعدادی از زائران زیر دست و پا ماندند.به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc