کد خبر : 44923
تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آبان 1398 - 21:40

رفع اختلالات اینترنت به زودی/ ترافیک داخلی رکورد زد

رفع اختلالات اینترنت به زودی/ ترافیک داخلی رکورد زد

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه اختلالات اینترنتی به زودی رفع می شود گفت:ترافیک داخلی رکورد زد و در این مدت از ۷۵۰ گیگابیت بر ثانیه تجاوز کرد.

به گزارش پایگاه خبری نیوز فلاورجان دبیر شورای عالی فضای مجازی با حضور در مراسم «آغاز به کار بنیاد ملی کارآفرینی توسعه فناوری در حوزه‌های بلاک‌چین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء» درباره مشکلات قطعی اینترنت گفت: در رابطه با اینترنت تصمیم‌گیری در حوزه‌های امنیتی کشور، اتخاذ و در اولین فرصت، اختلالات این حوزه برطرف خواهد شد. البته قرار بود امروز در جلسه‌ای این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی درباره مشکلاتی که برای برخی کسب و کارهای وابسته به اینترنت ایجاد شد اظهار داشت: باید کاری کنیم که این ضرر و زیان‌ها کمتر شود. اگر یک شبکه ملی پرقدرت در کشور داشتیم، این زیان‌ها به مراتب کمتر بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه امیدواریم اتفاق اخیر که منجر به قطعی اینترنت شد، باعث شود همکاران ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تمهیداتی برای توانمند کردن شبکه ملی اطلاعات بیاندیشند افزود: شبکه ملی یک ارتباط جهانی است و زمانی می‌تواند خوب کار کند که با دنیا ارتباط داشته باشد. در بستر این شبکه جهانی «صدا» و «دیتا» در کشور مشکل ندارد، اما آنچه که با محدودیت مواجه شده، پروتکل مربوط به اینترنت است که با قطع آن، ضرر و زیان‌هایی را متوجه برخی کسب و کارها کرد.

فیروزآبادی بیان کرد: در شرایط محدودیت‌های به وجود آمده برای اینترنت، سعی کردیم خدمات بانکی، حمل و نقلی و سایر خدماتی که به نوعی با زندگی مردم در ارتباط بود را پایدار نگه داریم. ما در کیفیت پیام‌رسان‌های داخلی دچار کمبود هستیم اما با این وجود پیام‌رسان‌های بومی در این مدت با اقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شدند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اظهار داشت: با محدودیت‌های ایجاد شده در اینترنت، مردم به جایگزین‌های داخلی در موتورهای جستجو و پیام‌رسان‌ها اقبال نشان داده‌اند هرچند کیفیت پیام‌رسان‌ها و خدمات داخلی به میزان کیفیت موارد مشابه خارجی نیست اما مردم با متانت و صبوری از این امکانات استفاده کرده‌اند.

فیروزآبادی از شکسته شدن رکورد ترافیک داخلی خبر داد و گفت: ترافیک داخلی ما در این مدت از ۷۵۰گیگابیت بر ثانیه تجاوز کرد که رشد چند برابری را نشان می‌دهد..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc