کد خبر : 44969
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 آذر 1398 - 18:25

مِلک ۱میلیاردی و خودروی ۵۰۰میلیونی ملاک حذف یارانه معیشتی بوده است

مِلک ۱میلیاردی و خودروی ۵۰۰میلیونی ملاک حذف یارانه معیشتی بوده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آنهایی که مثلاً دارای ملک بیشتر از یک‌میلیارد تومان بوده‌اند یا درآمدهای دیگری داشته و افرادی که خودروی بیش از ۵۰۰میلیون تومان یا سه سفر خارجی غیرزیارتی در سال داشته‌اند جزء افراد با تمکن مالی به‌شمار می‌روند.

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل خبرگزاری تسنیم، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه مراسم پایانی هفته جهانی کارآفرینی در وزارت کار، گفت: دولت برای حمایت از طبقات متوسط و کم‌درآمد جامعه در گام اول ۱۸ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر را مشمول سبد کمک‌هزینه معیشتی کرده و از ۵۵ هزار تومان برای خانوار یک‌نفره تا ۲۰۵ هزار تومان برای خانوارهای ۵نفره و بیشتر پرداخت شده است.

وی افزود: با همکاری وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، کد دستوری #۶۳۶۹* ایجاد شده است و کسانی که فکر می‌کنند استحقاق دریافت سبد معیشتی خانوار دارند، از طریق این کد دستوری تقاضای خود را وارد و کد رهگیری دریافت کنند تا بررسی‌های لازم انجام شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کسانی که تقاضای خود را در این کد دستوری ارائه می‌کنند، اگر شرایط لازم را داشته باشند و جزء طبقه‌های متوسط و کم‌درآمد قرار گیرند از زمان آغاز طرح حمایتی مبالغ را دریافت می‌کنند.

شریعتمداری گفت: کسانی که توان مالی مناسبی دارند و با معیارهای موجود مشمول نمی‌شوند از طریق پیامک به آن‌ها اعلام می‌شود که واجد شرایط نیستند و بعد از آزمون وسع مالی حذف می‌شوند.

وی گفت: ۶۰ میلیون نفری که سبد کمک‌معیشتی گرفته‌اند، با بررسی اطلاعات مالی انجام شده است و آن‌هایی که مثلاً دارای ملک بیشتر از یک میلیارد تومان بوده‌اند یا درآمدهای دیگری دارند و افرادی که خودروی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان یا سه سفر خارجی غیرزیارتی در سال داشته‌اند، در جمع افراد با تمکن مالی قرار می‌گیرند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات همکاری خوبی با وزارت تعاون داشته و سه اپراتور تلفن همراه مشکلی نداشتند و فقط در مورد یک اپراتور با مشکل فنی مواجه شد که آن مشکل هم برطرف شده است.

شریعتمداری گفت: من سبد حمایتی نگرفته‌ام.

وی درباره حمایت از کارآفرینان هم گفت: دولت کمک می‌کند که کارآفرینان بتوانند تسهیلاتی برای تولید و اشتغال دریافت کنند یا حقوق معوقه کارکنان خود را بپردازند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۸۵ هزار واحد تولیدی متوسط در کشور وجود دارد که ۱۱۰۰ واحد تولیدی در کشور دارای مشکل است و تلاش می‌کنیم این واحدها حمایت شوند.

بهبود شاخص‌های کارآفرینی ایران در جهان و منطقه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از رشد ۱۳رتبه‌ای شاخص کارآفرینی در ایران بر اساس گزارش جهانی مرکز کارآفرینی خبر داد.

محمد شریعتمداری امروز در مراسم پایانی هفته جهانی کارآفرینی (۲۷ آبان تا ۳ آذر) در وزارت کار گفت: رتبه ایران در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا نیز بهتر شده است.

وی گفت: ۳۰۹ مرکز مشاوره برای کارآفرینان در کشور راه‌اندازی شده است و پارسال ۴۳۳۵ شرکت کارآفرینی از خدمات مشاوره‌ای این مراکز استفاده کرده‌اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره راه‌اندازی بنیاد تولید محتوای دیجیتال با همکاری بخش خصوصی هم گفت: همچنین یک شرکت کارآفرینی بخش خصوصی برای توسعه فناوری‌های نو در زمینه هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین (هاب) راه‌اندازی شد و شرکت‌های دانش‌بنیان را در زمینه صنایع بزرگ نیز راه‌اندازی می‌کنیم.

شریعتمداری همچنین گفت: بنیاد توسعه فناوری‌های نو در بخش خصوصی راه‌اندازی شده و دولت فقط در این زمینه تسهیل‌گر بوده است و به‌زودی بنیاد ملی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هم راه‌اندازی می‌شود و مرکز ارتقای مهارت و اتصال به بازار کسب‌وکارها مانند کسب‌وکار حوزه تولید عسل راه‌اندازی می‌شود و ما فقط تسهیل‌گر و کمک‌کار بخش خصوصی خواهیم بود.

وی گفت:‌ امسال ۳۰۷۰ کارآفرین برتر در سامانه ثبت‌نام کردند که کار ۱۸۱ طرح شاخص و برتر به مرحله داوری دعوت و ۵۳۵ طرح کارآفرینی نیز بررسی میدانی شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید به مدیران کارآفرین هم احترام بگزاریم و بسیاری از اوقات این مدیران نیاز به حمایت مالی دارند. کارآفرین جوان وثیقه ندارد و بانک هم بدون وثیقه وام نمی‌دهد، اما دولت می‌تواند ضمانت‌نامه‌هایی صادر کند و تضمین وام کارآفرینان و ریسک آن را تقبل کند و می‌توانیم تا ۱۵۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه برای کارآفرینان برتر صادر کنیم.

شریعتمداری گفت: توسعه شرکت دانش‌بنیان نیز مهم است و شرکتی بدون داشتن یک ریال دارایی و یا ساختمان یا کارخانه از طریق فکر جوانان و اجاره محلی توانسته است ۶۰۰ کارمند مشغول کار کند که بیشتر آنان دانشمندان صنایع اطلاعات هستند و در حوزه گردشگری ۱۰۰ میلیون دلار گردش مالی دارند و ۱۶ میلیون دلار ارزش افزوده ایجاد کرده‌اند.

وزیر کار گفت:‌ یک راه مقابله با فشارها و تحریم‌ها، توسعه کارآفرینی نوین در کشور است و فعالیت کارآفرینی فقط مربوط به یک فرد نیست بلکه کار جمعی است.

غلامحسین حسینی‌نیا رئیس دانشکده کارآفرینی نیز گفت: ۱.۸ میلیون جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله در کشور بیکار هستند، اما خوشبختانه شاخص کلیدی اصل کارآفرینی در کشور ما ۵ درصد رشد کرده و رتبه ایران میان ۵۰ کشور جهان دهم شده است.

حسینی‌نیا گفت: تقارن هفته بسیج و هفته کارآفرینی را به‌فال نیک می‌گیریم و هفته کارآفرینی در واقع به‌مدت دو هفته طول کشید و دانشجویان دانشکده کارآفرینی با حداقل امکانات توانستند این رویداد را اجرا کنند.

اصغر نورالله‌زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید هم در این همایش گفت: پارسال از ۱۷۰ شرکت مشاوره کارآفرینی حمایت کردیم و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه‌ها داریم از کارآفرینان حمایت می‌کنیم و فروشگاه‌های شهرآفرین برای فروش محصول کسب‌وکارهای کارآفرینان خانگی راه‌اندازی می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc