کد خبر : 45606
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1398 - 18:20

طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در شهرک صنعتی اشترجان آغاز شد+تصاویر

طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در شهرک صنعتی اشترجان آغاز شد+تصاویر

طرح دوگانه سوز کردن خودروهای حمل و نقل عمومی با حمایت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و بانک ملت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در شرکت پارس ام سی اس در شهرک صنعتی اشترجان در شهرستان فلاورجان  آغاز شد.

طرح دوگانه‌سوز کردن یکصد هزار دستگاه خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی روز دوشنبه همزمان با دهه فجر و با حضور مسوولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در شهرک صنعتی اشترجان در شهرستان فلاورجان اصفهان آغاز شد.

در آیین آغاز این طرح، ۴۱ دستگاه خودروی دوگانه سوز شده به صورت رایگان، رونمایی و سالن تولید این شرکت به شهید سپهبد قاسم سلیمانی نامگذاری شد.

نوید خاصه باف مدیرعامل شرکت اجرا کننده طرح دوگانه سوز کردن یکصد هزار دستگاه خودروی عمومی در این آیین گفت: با اجرا شدن طرح دوگانه سوز کردن خودروها در یک سال آینده، ده ها هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد می شود.

نوید خاصه‌باف، افزود: در جهت اجرای این طرح، دوگانه سوز کردن یکصد هزار خودروی عمومی در استان اصفهان با استفاده از توانمندی داخلی به این شرکت واگذار شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان نیز در این آیین گفت: اصفهان، بزرگترین ترمینال نفتی کشور با توانایی پشتیبانی از ۳۰ درصد عملیاتی در این بخش است.

حسین صادقیان با اشاره به میزان مصرف گاز سی ان جی و بنزین در این استان، افزود: سال گذشته حدود ۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز سی ان جی و ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر بنزین در این خطه مصرف شد.

وی با بیان اینکه سوخت سی ان جی به میزان حدود ۲۵ درصد، جانشین مصرف انرژی در این استان شد، تصریح کرد: در واقع در قبال مصرف ۵۷۰ میلیون متر مکعب سی ان جی، حدود پنج هزار میلیارد ریال برگشت سرمایه داشتیم که نصیب مردم و دولت شد.

وی با اشاره به گسترش جایگاه‌های سوخت سی ان جی در استان اصفهان، اضافه کرد: عدد ۲۵ درصد در زمان حاضر به ۲۸ درصد رسید و با توجه به قیمت بنزین می‌توان گفت که حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال در این استان به نفع مردم و دولت ذخیره شد.

صادقیان همچنین با تاکید بر نقش سوخت پاک سی ان جی در حفظ محیط زیست، گفت: باید نگاه مدیران به اقتصاد تغییر کند تا چنین برنامه هایی به طور مستمر انجام شود.

 

گفتنی است شورای اقتصاد کشور ١١ آذر امسال با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی و بهبود هوای شهرها، تصویب کرد که برای تبدیل خودروهای عمومی و مسافر بر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودروها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.
این مصوبه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو را در برمی‌گیرد و همه خودروهای تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور شامل این مصوبه می‌شوند.

 

 .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc