کد خبر : 45621
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 بهمن 1398 - 18:28

خودروهای عمومی کشور تا ۲ سال آینده دوگانه سوز می‌شود

خودروهای عمومی کشور تا ۲ سال آینده دوگانه سوز می‌شود

طرح دوگانه‌سوز کردن یکصد هزار دستگاه خودرو ناوگان حمل و نقل عمومی روز دوشنبه همزمان با دهه فجر و با حضور مسوولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و. مسولین شهرستان فلاورجان در شهرک صنعتی اشترجان در شهرستان فلاورجان آغاز شد.

قائم ‌مقام مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: همه خودروهای عمومی کشور تا ۲ سال آینده دوگانه سوز شده و صد درصد حمل و نقل شهری بار و مسافر به سمت استفاده از سوخت سی ان جی هدایت می‌شود.

حمید قاسمی ده‌چشمه روز دوشنبه در آیین آغاز طرح دوگانه سوزکردن خودروهای عمومی در شهرک صنعتی اشترجان در فلاورجان اصفهان افزود: مصوبه شورای اقتصاد کشور و تخصیص ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای دوگانه سوز کردن خودروها، این زمینه را ایجاد کرد که صد درصد حمل و نقل بار و مسافر را به سمت سوخت پاک سی ان جی هدایت کنیم.

 

شورای اقتصاد کشور ١١ آذر امسال با هدف حمایت و کاهش هزینه‌های حمل و نقل عمومی و بهبود هوای شهرها، تصویب کرد که برای تبدیل خودروهای عمومی و مسافر بر شخصی بنزین‌سوز به سی‌ان‌جی‌سوز (کارخانه‌ای و کارگاهی)، اصل و فرع تسهیلات مالی را که به مالکان خودروها یا کارخانه‌ها پرداخت می‌شود، تضمین و بازپرداخت کند.
این مصوبه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار خودرو را در برمی‌گیرد و همه خودروهای تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی کشور شامل این مصوبه می‌شوند.

قائم ‌مقام مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اظهار داشت: تا ۲ سال آینده با اجرای این مصوبه، همه خودروهای عمومی از سیستم دوگانه سوز برخوردار می شوند مگر آنکه خود آنها نخواسته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این مصوبه، کاهش هزینه خانوارها و آلودگی هوا را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: همچنین پولی که از صادرات بنزین حاصل می‌شود به جیب مردم بازخواهد گشت.

قاسمی با اشاره به اینکه این طرح برای یک میلیون و ۴۶۴ هزار خودرو هدفگذاری شده است، گفت: برای اجرای آن به سراغ شرکت‌های داخلی رفتیم هرچند ممکن است برخی از مواد اولیه آنها از خارج وارد شود.

به گفته وی در کارگاه‌های تبدیل مخزن سوخت یک نفر متخصص زیر نظر سازمان ملی استاندارد حضور خواهد داشت و گواهی سلامت سوخت برای خودروهایی که دوگانه سوز می شوند، صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته حدود ۹۲۰ هزار خودرو در کشور به دوگانه سوز تبدیل شد، خاطرنشان کرد: هیچکدام از آنها تا کنون مشکلی نداشتند.

قاسمی همچنین به افزایش مصرف سوخت سی ان جی در کشور از ۱۹ به ۲۵ میلیون متر مکعب در روز پس از سهمیه بندی بنزین اشاره و اضافه کرد: اگر مصوبه دوگانه سوز کردن خودروها در ۲ سال آینده اجرا شود، حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در مصرف بنزین صرفه جویی می شود که معادل تولید سه پالایشگاه است.

وی گفت: جایگاه های سوخت سی ان جی نیز در کشور هوشمند می شوند به طوریکه اگر خودرویی تاییدیه سلامت سوخت نداشته باشد و همچنین خودروهای معیوب نمی تواند سوخت گیری کند.

قاسمی همچنین کل مصرف بنزین در روز در کشور را ۸۰.۵ میلیون لیتر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال های گذشته حرکت های خوبی برای استفاده از سوخت پاک سی ان جی با اهداف مختلف از جمله کاهش آلودگی شهرهای بزرگ شده است.

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc