کد خبر : 45964
تاریخ انتشار : جمعه 16 اسفند 1398 - 11:23

آیین درختکاری در فلاورجان برگزار شد

آیین درختکاری در فلاورجان برگزار شد

معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری فلاورجان به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی چنین گفت: ۲۰۰۰ هزار اصله درخت از انواع درختان مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر فلاورجان در هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، در فضای سبز و پارکهای سطح شهر کاشته می شود.

شهرداری فلاورجان به مناسبت ۱۵ اسفندماه و روز درختکاری با کاشت ۳۰۰۰ اصله درخت در پارکها و فضای سبز سطح شهر و توزیع بین شهروندان به استقبال بهار ۹۹ رفت.
به گزارش نیوز فلاورجان به نقل روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر فلاورجان؛
مهندس حجت اله رضایی، با تاکید بر این نکته که هدف از اجرای درختکاری ارتقا کمی و کیفی فضای سبز به منظور استفاده بهینه شهروندان از امکانات موجود بوستانها و سایر قطعات فضای سبز است، گفت: بر اساس پیش بینی و برنامه ریزی انجام شده درباره اجرای طرح درختکاری و همچنین طرح استقبال از بهار ۹۹ اهم فعالیت های اجرایی فراوانی از جمله حفظ سرانه فضای سبز به ویژه در مناطق کم برخوردار، کاهش سرانه مصرف آب و جایگزینی سطوح چمنکاری با کاشت گونه های مناسب و مقاوم درخت و درختچه ای و ترویج فرهنگ درختکاری در دست اقدام است.
معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری فلاورجان ادامه داد: کاشت ۲۰۰۰ هزار اصله از انواع درختان مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر فلاورجان در تمامی فضای سبز و پارکها در شهر فلاورجان و محله گارماسه که از اول اسفند ماه سال جاری شروع شده تا پایان سال به اتمام خواهد رسید.
وی افزود از اجرای طرح کمربند سبز حاشیه جاده گردشگری محله گارماسه اسفتد ماه امسال با کاشت ۸۰۰ اصله درخت سرو نقره ای و توت زینتی خبر داد و گفت: احیاء کمربند سبز حاشیه زاینده رود از جمله طرح های ماندگار فضای سبز شهری است و قصدمان بر آنست که تا پایان امسال با کلیه امکانات و رعایت نحوه اصولی کاشت و نگهداری درختان در کمربند سبز اقدام نمائیم.
به گفته معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری فلاورجان، در روز ۱۵ اسفند ماه توزیع بیش از ۱۰۰۰ اصله درخت از انواع مختلف مثمر و غیر مثمر در نهالستان شهرداری جهت تحویل رایگان و ارائه آموزشهای لازم به شهروندان از جمله اقدامات انجام شده در این راستا است.
در پایان با اشاره به اجرای طرح کاشت ۱۰۰۰ اصله درخت توت پیوندی مقاوم و سازگار با شرایط آب و هوایی شهر فلاورجان در محل توتستان حاشیه کانال زهکش واقع در بلوار ملاصدرا با هدف زیباسازی فضای شهری، بهبود کیفیت زیست محیطی، تاثیرگذاری مثبت در آلودگی هوا و ایجاد چشم انداز مناسب سعی می کند تا فضای مفرح و نشاط انگیزی را برای شهروندان مهیا سازد که همزمان با هفته منابع طبیعی در پانزدهم اسفندماه به بهره برداری رسید..

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc