کد خبر : 46041
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 - 10:03

دستگیری ۷۰ محتکر و کشف ۴ میلیون اقلام بهداشتی احتکاری در اصفهان/تشکیل پرونده برای ۶۰ عامل انتشار اخبار کذب در فضای مجازی

دستگیری ۷۰ محتکر و کشف ۴ میلیون اقلام بهداشتی احتکاری در اصفهان/تشکیل پرونده برای ۶۰ عامل انتشار اخبار کذب در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۷۰ محتکر اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده و کشف ۴ میلیون از این اقلام در عملیات کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی خبر داد

به گزارش نیوز فلاورجان به نقل  پایگاه خبری پلیس، سردار” مهدی معصوم بیگی” در جمع خبرنگاران گفت: از زمانی که موضوع شیوع بیماری کرونا مشخص شد دستورالعمل برخورد با محتکران اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده و همچنین کسانی که در فضای مجازی اخبار دروغ را رواج داده و باعث تشویش اذهان عمومی شوند ابلاغ و اجرایی شد، ضمن اینکه از مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان هم حمایت های لازم به عمل آمد.

کشف ۴ میلیون اقلام بهداشتی احتکاری

وی با بیان اینکه طرح برخورد با احتکار اقلام بهداشتی تا زمان عادی شدن وضعیت استمرار دارد اظهار داشت: تا به امروز بالغ بر ۴ میلیون اقلام بهداشتی توسط پلیس امنیت اقتصادی استان و همکاری اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره صمت و دانشگاه علوم پزشکی کشف شده که این اقلام شامل ماسک، دستکش، الکل، مواد ضدعفونی و شید محافظ صورت و … است.

این مقام ارشد انتظامی استان افزود: درهمین راستا ۷۰ محتکر اقلام بهداشتی دستگیر و ۱۶ محلی که این گونه اقلام در آن ها دپو شده بودند پلمب شدند ، علاوه بر این با ۱۸۰ مکانی که در راستای مصوبات ستاد مقابله با کرونای استان نباید فعالیت می کردند و یا به پروتکل های بهداشتی توجه نداشتند مانند گیم نت ها، کافی شاپ ها، تالارها ، رستوران ها و… برخورد قانونی صورت گرفته است.

سردار معصوم بیگی، تصریح کرد: به همه واحدهای صنفی هشدار می دهیم که برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا حتماً بایستی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در غیر این صورت پلیس برابر وظایف قانونی خود با آنان برخورد خواهد کرد.

تشکیل پرونده برای ۶۰ عامل شایعه پراکن در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای استان ۶۰ صفحه و سایت و کانال اجتماعی که در فضای مجازی اقدام به شایعه پراکنی و انتشار اخبار کذب کرده و باعث تشویش اذهان عمومی شده بودند شناسایی و با آنان برخورد صورت گرفت ضمن اینکه به همین تعداد هم به مدیران و ادمین های کانال های اجتماعی تذکر داده شد تا اخبار کذب را از صفحه خود حذف کنند که این افراد به تذکر پلیس توجه کرده و نسبت به حذف این اخبار اقدام کردند.

وی تاکید کرد: هرگونه انتشار اخباردروغ ، تصویر و کلیپ غیر واقعی در فضای مجازی که باعث تشویش اذهان عمومی و برهم زدن سلامت روانی مردم شود جرم بوده و پلیس با این گونه موارد برخورد قانونی می کند.

همکاری پلیس در تست غربالگری از سرنشینان خودروها

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه قرنطینه کردن شهرها در اختیار ستاد ملی کرونا است و این اختیار در استان وجود ندارد گفت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر حمایت از ستاد ملی کرونا، مسلم است که اگر تصمیمی در این خصوص گرفته شود و وظایفی نیز برعهده نیروی انتظامی قرار گیرد این نیرو با قوت با این ستاد همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

سردار معصوم بیگی، تصریح کرد: آنچه که در حال حاضر انجام می شود و پلیس اصفهان هم در آن همکاری می کند انجام تست غربالگری از سرنشینان خودروها در ۶ نقطه ورودی به استان است که عمدتاً این تست در مقابل پاسگاه های پلیس راه انجام می شود.

وی بیان داشت: یکی از همکاری هایی که پلیس با شبکه بهداشت استان داشته بحث گندزدایی و ضد عفونی کردن نقاط مختلف شهرها به ویژه نقاط حاشیه ای و مناطق محروم بود که ما در ستاد مقابله با کرونا در این خصوص اعلام آمادگی کردیم و آخرین جایی که این کار در آن انجام شد یکی از مناطق حاشیه ای در شهرستان خمینی شهر بود.

کارکنان پلیس در سلامت کامل هستند

وی با بیان اینکه بحمدالله با اقدامات مؤثری که انجام گرفته، تمامی کارکنان پلیس اصفهان در سلامت کامل هستند اظهار داشت: شاید اگر بگوییم بعد از جامعه پزشکی بیشترین کسانی که در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند کارکنان نیروهای انتظامی می باشند حرف ناصحیحی نباشد چرا که بیشتر مراکز این نیرو از جمله کلانتری ها، پلیس آگاهی، پلیس ۱۱۰، پلیس راهور و … به طور مستمر با مردم در ارتباط هستند و بنابراین ابتلای این افراد نیز اجتناب ناپذیر است.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه حفظ سلامت کارکنان نیروی انتظامی برای ما از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: در این راستا همه روزه مراکز انتظامی ضد عفونی شده و مراقبت های کامل بهداشتی از نیروها انجام می شود.

برخورد با نا امن کنندگان جامعه در چهارشنبه آخر سال

سردار معصوم بیگی در خصوص مدیریت چهارشنبه آخر سال نیز گفت: با توجه به شرایط خاصی که در آن قرار داریم و وجود هرگونه تجمع می تواند به انتقال ویروس کرونا کمک کند معتقدم امسال مردم خودشان رعایت خواهند کرد.

وی افزود: همانطور که همه می دانند امروز بسیاری از پرستاران و تخت های بیمارستانی درگیر بحث کرونا هستند و اگر خدای نکرده عده ای به این موضوع بی اهمیت باشند و بخواهند با تخلیه هیجانات خود در شب چهارشنبه آخر سال دچار آسیب یا قطع عضو شوند بیمارستان ها را با مشکل مواجه خواهند ساخت که در این خصوص به والدین توصیه می کنیم بیشتر مراقب فرزندانشان باشند و آن ها را در این خصوص آگاه کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه هرگونه خرید و فروش و استفاده از مواد محترقه در شب چهارشنبه آخر سال جرم است تصریح کرد: کسانی که بخواهند امنیت و سلامت مردم را در این شب به خطر بیندازند با برخورد قاطع پلیس روبه رو خواهند شد

.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

https://eitaa.com/joinchat/2296250375Cf7848d8bdc